Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Arsenal


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en god følelse ved å se på hvordan begge lagene har prestert. Vi har den desidert beste midtbanen, noe som vil la oss kontrollere store deler av kampen. United har tapt eller fått uavgjort hver gang de møter reel motstand + WBA denne sesongen, mens vi har dominert både Liverpool og Napoli. Vi tapte mot Chelsea, men vi stilte med mye svakere lag. Vi tapte også mot Dortmund, i en kamp jeg mente vi fortjente uavgjort, men de er et veldig sterkt lag. Jeg kan si meg bombesikker på at vi ikke får dårligere enn U på søndag.

 

Noe som også er veldig viktig: United styres ikke lengre av Ferguson.

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

Når man ser på lagoppstillingen i 8-2 tapet for United et par år tilbake, er det ingen tvil om at Arsenal har gjort mye riktig de siste årene.

 

Forsvarrekken i den kampen var en vandrende katastrofe. De var ikke samspilte, Kos og Jenk var på et lavere nivå enn de er idag. Djourou og Traore hadde vel heller ikke spesielt mye kamptrening på det tidspunktet og holdt virkelig ikke det nivået som kreves.

 

I dag er situasjonen en helt annen, med et innspilt og stabilt midtforsvar, med gode backer. Per og Kos er i en helt annen dimensjon i tillegg til en veldig rutinert Sagna på høyre, og en mer utviklet og erfaren Gibbs på venstre. Med vermaelen og Jenkinson på benk!

 

Midtbanen som spilte var satt sammen av en psykisk knekt Ramsey, en skadeutsatt Rosicky og en debutant Coquelin. Arshavin var en skygge av seg selv. Walcott og vPersie var de eneste på banen som hadde nivået, og til og med Walcott er bedre idag, enn han var to år tilbake.

 

Szczesny har også utviklet seg og blitt bedre.

 

Når man tenker tilbake, så er Arsenal forsterket i alle posisjoner, med unntak av kanskje Van Persie, selv om jeg mener salget av han har vært positivt for Arsenal.

 

Ramsey har utviklet seg voldsomt det siste året, sammen med Gibbs, Szczesny, Jenkinson, Kos, Per og Walcott som også har hatt positiv utvikling. Laget er rett og slett et mye bedre sammensatt og samspilt, og våre yngre spillere er mer rutinerte og erfarne. I tillegg er laget forsterket med spillere som Özil, Giroud, Podolski, Flamini og Cazorla. Ikke rart man ser mye lysere på hverdagen nå, enn to år tilbake.

 

Arsenal har blitt bedre, United dårligere.

 

United får seg en reality check på søndag! Book it (Like old days)!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Arsenal har blitt bedre, United dårligere.

 

 

Siden du snakket opp på papiret tidlgiere her, så får jeg tar det litt på ordet her også. Samtlige i United startoppstilling den gang er fortsatt i klubben, i tillegg har vi Van Persie fra Arsenals lagoppstilling :p

 

Mye har endret seg siden den gang, og noen reprise får vi neppe. Sånne ting skjer ikke ofte. På papiret har vi muligheten til å stille et sterkere lag på søndag enn vi kunne den gang, men det kan til de grader også Arsenal, selv om de har mista Van Persie. Det var mye som klaffet den dagen, og mye som ikke stemte for Arsenal. Skal ikke glemme at det samme laget ble slaktet av City bare uker etter denne seieren.

 

Tar gjerne en storseier til jeg, men det skjer nok ikke. Har troa på en tett og jevn kamp uten så alt for mange mål, men man veit jo aldri. Om et lag scorer tidlig, kan det utvikle seg til noe mer.

Lenke til kommentar

Hva var det som ikke stemte?

Poenget ditt var klart og tydelig at Sociedad er et drittlag.

Det er en grunn til at de hadde null poeng før denne kampen, samme grunnen til at de tapte mot oss i den første kampen (og de var heldige som ikke tapte med 4-5 mål). Fordi de var helt ræva.

United ble ikke plutselig dårlige. Sociedad har begynt å finne tilbake formen fra ifjor. De vant nettopp 5-0 i helga. Og de var også heldige som ikke tapte denne kampen.

(PS: Sociedad er et bedre lag enn Liverpool)

 

Det er ikke så mange som blir skremt av Liverpool på hverdager heller.

Endret av RollsReus
Lenke til kommentar

Nå skal ikke Arsenal møte Real Sociedad i helgen, så poenget var nok heller ment mot United's form så langt denne sesongen.

 

Ser ikke helt relevansne med å gni inn at Liverpool ikke spiller på hverdagene da. Du er bare slem. :(

(det er faktisk lov å diskutere fotball, uten å dra inn laget brukeren supporterklubb)

Endret av Danielzu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...