Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Arsenal


Latias

Anbefalte innlegg

Ganske positiv før denne kampen. Ingen overraskelse at Arsenal leder PL når man ser hvilket enkelt kampprogram de har hatt. De få gangene de har møtt litt motstand (Chelsea, Dortmund) har de blitt fullstendig avkledd. Ser ikke på dem som en gullkandidat, det skal mer til enn Flamini og Özil å gå fra CL-kvalik (med et nødskrik) til topp to. Tipper Arsenal igjen kommer til å kjempe om race for fourth place trophy.

 

Det jeg gleder meg mest til er å se Adnan mot Sagna. Kan fort bli lekestue på høyresiden til gjestene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De få gangene de har møtt litt motstand (Chelsea, Dortmund) har de blitt fullstendig avkledd.

Vet ikke hvem som har blitt mest avkledd av arsenal og manu denne sesongen. Manu ligger tross alt 8 poeng bak etter kun 10 kamper. I kampen mot chelsea stilte arsenal med et meget reservepreget mannskap, og mot durtmund kunne det gått begge veier. Fullstendig avkledd? Nei.

Endret av arsenalfan
Lenke til kommentar

Ingen overraskelse at Arsenal leder PL når man ser hvilket enkelt kampprogram de har hatt. De få gangene de har møtt litt motstand (Chelsea, Dortmund) har de blitt fullstendig avkledd.

 

Du nevner ikke en gang Tottenham og Liverpool hvor vi fikk full pott. Går det inn under "enkelt kampprogram"?

 

Og når vi først har begynt å snakke om enkelt kampprogram, da må vi også dra inn Champions League. Marseille, Napoli og Borussia Dortmund. Mot disse lagene har vi så langt oppnådd 6 av 9 mulige poeng, hvorav tre av dem ble gitt av et utspilt Napoli. Går disse tre lagene da inn under "enkelt kampprogram"?

 

Bayer Leverkusen, Shakhtar Donetsk og Real Sociedad. Der har du det jeg vil kategorisere som et enkelt kampprogram. En seier, ett uavgjort og en seier der eneste scoring var motstanders selvmål. Det er faktisk litt svakt og ikke særlig skremmende for en Arsenalsupporter. Om noen Arsenalsupportere etter dette fortsatt trenger å roe nervene sine før neste helg, kan dere bare lage dere noe god mat, slenge dere ned i sofaen og sette på United-City kampen i reprise.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde jeg skulle spådd før gårsdagen hadde jeg tippet klar United seier. Nå er jeg ikke så sikker. Det begynner å bli lenge siden vi har tatt poeng på OT, men neste helg tror jeg vi kan klare U.

 

1-1 er mitt edruelige tips. United er selvsagt favoritter, men de har jo ikke akkurat imponert nevneverdig så langt denne sesongen. Synes ikke hverken midtbanen eller forsvaret ser veldig fryktinngytende ut. Kampen vil bli jevn og kan vippe begge veier.

Lenke til kommentar

Neida, det er fullt mulig. Akkurat som det er mulig for United å gå fra 1. til 5. :)

Er ikke særlig bekymret for å havne utenfor topp fire foreløpig. Vi har brukbar bredde i troppen og med par nye fjes i januar skal medalje være innenfor rekkevidde. Om det mot formodning skulle bli en 5. plass så er ikke det verdens undergang. Hva er det verste som kan skje? En sesong med thursday night football? Vi er midt i en overgangsperiode, det er vel de færreste som forventer gull og grønne skoger umiddelbart. Mer bekymret for hva som kommer til å skje med Arsenal om det ikke blir CL neste sesong. CL-spill og salg av sine beste spillere har vært deres viktigste inntektskilde de siste årene. Kan fort ende opp som den nye Liverpool.

 

Hvordan gikk det når United møtte litt motstand?(chelsea, city, liverpool)

Ble det full pott eller?

United har vært svake mot nærmest alt og alle, men med litt marginer kunne det fort blitt 4-6p mot Chelsea og Liverpool. Det er kun City som var i en klasse for seg. Dessuten lever disse kampene sitt eget liv. Form har nada å si. Trenger ikke å dra lengre tilbake enn til forrige søndag der en fullstendig ute av form Sunderland slo Newcasle.

 

Du nevner ikke en gang Tottenham og Liverpool hvor vi fikk full pott. Går det inn under "enkelt kampprogram"?

 

Og når vi først har begynt å snakke om enkelt kampprogram, da må vi også dra inn Champions League. Marseille, Napoli og Borussia Dortmund. Mot disse lagene har vi så langt oppnådd 6 av 9 mulige poeng, hvorav tre av dem ble gitt av et utspilt Napoli. Går disse tre lagene da inn under "enkelt kampprogram"?

 

Bayer Leverkusen, Shakhtar Donetsk og Real Sociedad. Der har du det jeg vil kategorisere som et enkelt kampprogram. En seier, ett uavgjort og en seier der eneste scoring var motstanders selvmål. Det er faktisk litt svakt og ikke særlig skremmende for en Arsenalsupporter. Om noen Arsenalsupportere etter dette fortsatt trenger å roe nervene sine før neste helg, kan dere bare lage dere noe god mat, slenge dere ned i sofaen og sette på United-City kampen i reprise.

Du nevner ikke engang at både Tottenham, Liverpool, Napoli og Dortmund var hjemmekamper. Hvem har dere møtt borte av skikkelig kvalitet? Swansea, Sunderland og Fulham? Det er jo nøyaktig de samme bortelagene United har tatt full pott mot. Tottenham hadde nettopp kjøpt ørten nye spillere, den kampen kom nok i det tidligste laget for dem. Ser jo i dag også at de fortsatt er rustne og ikke helt samkjørte. Tre poeng mot LFC er heller ikke noe å hoppe i taket for. Maken til oppskrytt lag med denne "SAS" i spissen. Ler av folk som tror de er tittelkandidater. Ikke lenge til realiteten inntar dem heller.

 

Når sant skal sies så var Napoli-kampen ganske imponerende, men mye av glansen forsvinner siden laget ledes av en viss feit kelner. :tease:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Likevel virker det ganske dumt. United har vært gode i CL, men jeg tviler i grunn på at han har sett disse kampene selv.

 

Arsenals CL-gruppe er den hardeste, men Uniteds gruppe er også relativt tøff. Av de toppseeda lagene er det bare Arsenal som har vært mer uheldig med trekninga enn United, Barcelona også muligens.

 

Vil ikke kritisere Arsenal for noe denne sesongen. De har vært formidable sålangt, med et par unntak. Men noen feilskjær vil man alltid ha uansett. De har et tøffere kampprogram i møte. De har fortsatt til gode å spille borte mot noen av topplagene sålangt, så det er mange utfordringer. Får håpe United klarer å jekke dem ned til helga.

Lenke til kommentar

Å trekke inn Uniteds prestasjoner i CL blir for dumt. Det er tross alt der vi har spilt best denne sesongen.

 

Arsenal har hatt en flott start på sesongen og blir en hard nøtt og knekke neste helg. Tror dette kan gå alle veier. Veldig, veldig spent på hvordan United vil fremstå i denne kampen.

Arsenals prestasjoner mot Dortmund i CL og mot Chelsea i ligacupen var jo allerede trukket inn, så da så jeg mitt snitt til å gjøre det samme.

 

Men litt enig med deg egentlig, la oss heller se fremover i stedet for bakover! Vi får se på onsdag hvordan det går i Dortmund. Får de med seg en seier der, kommer de til Old Trafford med høy selvtillit og 5 poengs ledelse til 2. plassen. Vi har med andre ord råd til et tap, og ligger på første plass med god margin, etter ti runder! Det tror jeg fjerner veldig mye av presset og at de såvidt har begynt å lukte ligagull langt i det fjerne.

 

Jeg synes det er vanskelig å si noe om resultatet. Dette kan slå begge veier, men kan være enig med Benbjo at U kan være et sannsynlig resultat.

Lenke til kommentar

Regner med det er back to reality her og at vi går på en grei smell. Dette er kanskje en toppkamp, men langt i fra en av de vanskeligste kampene Utd har i år. Har vist gang på gang at de kan ta oss uansett forma deres og forma vår. Er de i god form kan de ta oss i banespillet men er det litt som nå så er de strukturerte nok og nådeløse nok til at de bare kan kontre oss i hjel. Tipper på en 3-0 seier til hjemmelaget her.

Lenke til kommentar

1-3 i Arenals favør er mitt tips.

 

Bortekamp er Arsenals spesialitet; vi har allerede tatt rekorden for flest borteseire på rad. United har hatt sin verste sesongstart på mangfoldige år. Vi slår de ganske lett på søndag, uavhengig av resultatet mot Dortmund. Vi så hvor sterkt Arsenal kom tilbake mot pool igår etter nederlaget mot Chelsea i midtuken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...