Gå til innhold

EA kutter samarbeidet med Battlefield-miljøer


Anbefalte innlegg

Premium er jo ikke verdt, var ikke verdt det i BF3, kjøp spillet om du vil og drit i premium er hva jeg mener, eller vent til de kjører en halv pris kampanje på premium som de gjorde i BF3.

Eller prøv å bruk en vpn, indisk ip eller noe å se om du kan fikse premium til 160kr som mange gjorde i starten av BF3 premium, hvis trikset fortsatt funker, lykke til.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man skulle fortsette tilbudet som Battle.no har i BF 3, og videreføre det i BF4 - over 2200 serverslots

= i overkant av 152 000 nok pr år

 

Hvis man skulle fortsette tilbudet som Battlefield.no har i BF 3, og videreføre det i BF4 - over 800 serverslots

= i overkant av 53 000 nok pr år (iberegnet rabatt for 1 år binding)

 

Hvor mye EA tar pr slot som selges når prisen er ca 7 kr pr slot vet jeg ikke, men la oss si det er 2kr

 

2 kr pr slot ganger 12 måneder = 24 kr slot/år.

24 kr x 3000 slots = 72 000 nok (iberegnet rabatt for 1 år binding)

 

Så i tillegg til at man betaler ca 1000 kroner for spillet så vil EA gjerne ha litt mer. Når man tenker at spillet selger 20 000 000 eksemplarer så skal alle spille ett eller annet sted i multiplayer, la oss si at 1/4 del trengs i slots - altså 5 000 000 slots. Da tjener EA 120 000 000 på denne typen bissnis.

 

Så, la oss si at en gjennomsnittlig spiller betaler rundt 700 kr (spillet + premium, ikke alle kjøper premium...litt under halvparten) Da har man 700 ganger 20 000 000

 

Spillsalg 14 000 000 000 pluss Server slots 120 000 000

 

Dvs om alt regnes i norske kroner, men la oss kutte det i 2 og bare ta halvparten, kanskje det er ekstra billig i Korea. Da skjønner man jo pluttselig at det ville være helt på jordet å la communities ha servere.

Endret av Green_Monster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis noen tror på EAs unnskyldninger de bra blåøyde. EA bryr seg kun om å tjene penger, og det er derfor de gir ut spill fulle av bugs - folk kjøper det uansett. "Det er lettere å be om tilgivelse enn tillatelse", derfor gir EA bare ut ting fulle av bugs fordi de vet at de kommer unna med det. Måten de ødela C&C Generals 2 på er et godt eksempel på hvor feil det kan bli når EA skal overstyre alt med sine blåruss-teorier. "Pay 2 Win er veien å gå!"

Lenke til kommentar

Tror EA har glemt hva A'en står for i navnet sitt.

 

Nett/spillsamfunn vil nok neppe komme tilbake til det det en gang var, når jeg var aktiv i Trackmania og CS o.l. var det meste åpent og modifiserbart. I dag har jeg liten tid til å holde på med en hobby jeg hadde stor glede av og ikke minst lærte veldig mye av, men av det jeg ser ifra 'scenen' i dag så er det ikke så nøye med det da spillutviklerene - i alle fall de store - ser ut til å gå etter enkle regnestykker på bunnlinja i stedet for å gjøre spill til en kreativ og interessant måte å bruke tiden sin på.

 

I skrivende stund er vel Valve et unntak med workshop og de derre, men også med de ser man at tvangstrøyen blir slengt med i avtalen med achievements, badges osv for å være 'eligible'..

 

Tilbake til topic: Som styreleder Mummitrollet sier over: Vil anbefale folk rett og slett å boikotte spill som BF4, som leder i retning av sentralisert styring av spillmiljøene med resultatet; en dårligere og mindre interaktiv spilopplevelse.

Sett foten ned, ikke kjøp BF4 med mindre EA viser noe slags initiativ til å snu!

 

Vi trenger bare å gå noen måneder tilbake for at bevegelser fra forbrukerene gav resultater fra en av verdens største bedrifter (Xbox1-MS), dette er makten vi har i våre hender og den bør brukes. Nå.

 

At 'fans av serien' kjøper produkter som ikke er ferdige, dårlige, ikke i tråd med seriens appeal. Vel det er en uting, og jeg oppfordrer alle som har venner som ukritisk kjøper serieproduserte spill til å spy de midt i trynet.

 

EA er i mine øyne de aller værste på dette området, men pga størrelsen sin så får de såpass mye mediaomtale at salgstallene vil bestå uanfaensett. All reklame er god reklame.

 

Men siden dette er en communityside, så håper jeg at alle som elsker spill slår et slag for spillernes input i spillenes fremtid og venter ganske lenge med å kjøpe dette spillet, evt aldri gjør det!

Lenke til kommentar

En ekte bf fan er ikke en som kjøpte bf3 eller bc2 og syns det var gøy å spille.

 

Men for de av oss som har spilt så og si alle bf spill ifra bf1942 så snakker vi om noe helt annet og etter at de kom med bc2 så skjønte man jo at her går det nedover, slippe bf spill til konsoll, hva slags jævla hån er det mot sine fans?

Nei savner BF2 tiden og BF1942, masse mods, matcher, waib servere, heli og fly som faktisk fungerte, selv om BF2 hadde en del bugs, men bugs vil det nå alltid være uansett.

 

Desert Combat mod til bf1942, ah, var tider det.

BF2 med project reality og AIX moden blant flere.

 

Men de som gir ut spill og finner på alt mulig rart, de skjønner tydeligvis ikke hvem som holder liv i spillene deres, for det er ihvertfall ikke de selv som gjør det, tviler på at de har så mye som prøvd ett eneste spill i hele sitt liv.

 

 

Men når man snakker om tvangstrøye så ser man jo det også i det virkelige liv, det har vel aldri vært så mange lover og regler for ALT mulig rart som det er idag, man får vel snart 1 år fengsel for å spise godteri på andre dager en lørdag etter klokka 18.00.

Samfunnet i seg selv begynner å bli latterlig, ingenting over hode kan kalles frihet og slikt gjenspeiler seg i spill.

Lenke til kommentar

EA må bare dø ut. De er jo en stygg kreft som spiser mer og mer av spillindustrien.

 

Men enden min er vertfall nådd. Etter Sim City katastrofen ble jeg veldig usikker på om jeg skulle gå for BF4. Valgte og kjøpe BF4 alikevell, men nå er det slutt.

Uferdige spill som har et lavere nivå enn et random 123-spill.

 

Folk kan si "ja men det er DICE sin feil". Men nei.Det er utgivere som presser ut spillene for tidlig. Ikke utviklere. DØ EA

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke forfekte piratvirksomhet, men jeg tror at det er positivt med spredning av engasjement og kunnskap via enkeltpersoner. Jeg tror at mange av de store programvarehusene har løftet seg rett og slett på piratvirksomhet. MS, Adobe, Valve, etc. har vokst enormt på manges engasjement. Utbredelse av produkter har ofte blitt til med piratvirksomhet, og at når man jobber proft med produkter, så har man kjøpt det man trenger. At litt faktisk ikke blir "fakturert" har, tror jeg, en positiv gevinst på langen. Hvem kjøpte DOS og Windows i den spede begynnelse? Ikke alle, i alle fall. Men utbredelse har gitt en formidabel effekt over tid. Det er noe som heter "å spare seg til fant". Litt bør renne mellom fingrene når man tross alt får et stort engasjement tilbake, og positive bindinger. Dette tror nå i alle fall jeg!

Lenke til kommentar

Hvis man skulle fortsette tilbudet som Battle.no har i BF 3, og videreføre det i BF4 - over 2200 serverslots

= i overkant av 152 000 nok pr år

 

Hvis man skulle fortsette tilbudet som Battlefield.no har i BF 3, og videreføre det i BF4 - over 800 serverslots

= i overkant av 53 000 nok pr år (iberegnet rabatt for 1 år binding)

 

Hvor mye EA tar pr slot som selges når prisen er ca 7 kr pr slot vet jeg ikke, men la oss si det er 2kr

 

2 kr pr slot ganger 12 måneder = 24 kr slot/år.

24 kr x 3000 slots = 72 000 nok (iberegnet rabatt for 1 år binding)

 

Så i tillegg til at man betaler ca 1000 kroner for spillet så vil EA gjerne ha litt mer. Når man tenker at spillet selger 20 000 000 eksemplarer så skal alle spille ett eller annet sted i multiplayer, la oss si at 1/4 del trengs i slots - altså 5 000 000 slots. Da tjener EA 120 000 000 på denne typen bissnis.

 

Så, la oss si at en gjennomsnittlig spiller betaler rundt 700 kr (spillet + premium, ikke alle kjøper premium...litt under halvparten) Da har man 700 ganger 20 000 000

 

Spillsalg 14 000 000 000 pluss Server slots 120 000 000

 

Dvs om alt regnes i norske kroner, men la oss kutte det i 2 og bare ta halvparten, kanskje det er ekstra billig i Korea. Da skjønner man jo pluttselig at det ville være helt på jordet å la communities ha servere.

Om inntektene på salg av server slots er 120 millioner mens spillet selger for 14 milliarder er server slots andelen under en prosent av total inntektene.

Ja de vil nok ha intekter over flere år men serverplas koster også penger så si 1%.

Nå ødeleggelse av spiller miljøer og tap av goodvill vil sikkert koste over 2% av spillsalget.

 

Om dette er et tiltak mot piratkopiering gir det mer mening,

Lenke til kommentar

Du skulle bare vist, hvor mange spill som har pirat servere for online spilling.

Ja de blir unranked, og nei du får ikke fanzy stats å skryte av med achievements osv gjerne.

Heck, til og med mmo spill blir jo kjørt opp som pirat servere.

 

Skulle ikke forundre meg om de ønsker å holde pågangen imot sine egne servere litt nede ifra release, og prøve å hindre server software i å komme ut.

Lenke til kommentar

Ja, du må jo gjerne nevne ett par spill utenom slike mmorpg spill som har slike servere.

Amuse me.

 

Det blir også ikke noe mindre juksing av dette, heller mer og servere koster penger å drifte, men de tar vel en eller anna skyhøy blodpris for å leie ut serverne sine, regner ikke med noe anna.

 

Nei, at alt var bedre før gjelder i dette tilfellet og at folk ikke skjønner at det skader mer enn det gjør godt er meg forunderlig.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siste nytt fra EA : Hva er server?

Nå skal alle i stede spille på host\Client opplegg som gjør at når det ikke er noen plasser å spille på, så blir du automatisk host å får alle fordeler i spillet (om du treffer fienden eller ikke), mens alle som joiner deg etterpå (Clients), vil være avhengig av din uthastighet om dem får info om dem treffer eller ikke.. i tilleg til at dem vil være avhengig om du bruker en hamster pc eller en rask pc når man plutselig er blitt host :p

 

See noe alla Gears of war PC ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...