Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere


Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innvandrere er vel nesten bestandig å regne som de fattigste i samfunnet vårt, og da er det vel ikke så merkelig at flest overtramp skjer nettopp fra den "klassen". Hvis vi ikke hadde innvandrere her til lands, ville vel statistikken vist at det var mest blant de fattigste nordmenn at de samme overtrampene hadde skjedd.

 

Hvor i all verden får du statistikken din ifra?

 

Og hvilke "innvandrere" er det snakk om? første generasjons? andre generasjons? eller refererer du til rumenerne?

 

De "innvandrerne" jeg kjenner til, som jeg forsåvidt ser på som norske, de gikk ut med toppkarakterer, får seg gode og veldig godt betalte jobber, er sosiale, feirer jul, er medlemmer av røde kors , studerer på PHS og alt i alt er utrolig trivelige mennesker.

 

Definer deg selv. For det du skriver makes no sense.

Lenke til kommentar

Ikke-vestlig innvandring er ødeleggende for ethvert sivilisert, vestlig samfunn i Europa og Skandinavia.

 

I Norge blir det dobbelt ødeleggende fordi samfunnet legger til rette for kriminalitet. Norge har rekordlave straffer, gode soningsforhold og svært lav oppklaringsprosent hva gjelder vinningskriminalitet og de få som blir tatt blir ofte sendt ut på gaten igjen samme dag.

 

Påstanden om Norge; et paradis for kriminelle har aldri stått sterkere.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ikke-vestlig innvandring er ødeleggende for ethvert sivilisert, vestlig samfunn i Europa og Skandinavia.

 

I Norge blir det dobbelt ødeleggende fordi samfunnet legger til rette for kriminalitet. Norge har rekordlave straffer, gode soningsforhold og svært lav oppklaringsprosent hva gjelder vinningskriminalitet og de få som blir tatt blir ofte sendt ut på gaten igjen samme dag.

 

Påstanden om Norge; et paradis for kriminelle har aldri stått sterkere.

Og det er faktisk sant.

 

Bare synd poltisk korrekte mennesker kaller slike påstander for rasistiske.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette handler om statistikk, ikke enkelttilfeller a la ABB. Regn prosent, ikke antall. Hvis man havner i en situasjon hvor den store majoritet er underlegen i antall forbrytelser ift en liten minoritet, da er minoriteten VIRKELIG langt ute på viddene. Det er jo derfor rumenerne/romfolket får så mye pes - de dominerer statistikkene over vinningsforbrytelser. Det må være innenfor å spørre om det er noe galt med mentaliteten til den jevne rumener når det så store forskjeller her, at disse kanskje har betydelig lettere for å stjele enn en etnisk norsk innfødt.

 

Man kan si så mangt om dette, men kriminelle utlendinger bør sendes i retur umiddelbart. Det er også forskjell på adoptivbarn og folk som kommer hit etter eget ønske, men hvis det viser seg at adoptivbarn fra Ungarn er klart overrepresentert i kriminalstatistikken vil jeg være tilhenger av en politikk som tilsier at vi ikke adopterer barn fra Ungarn i fremtiden.

 

Hahah, ja , jeg er jo selvsagt enig i at kriminelle utlendinger bør sendes hjem. Med mindre de har oppholdstillatelse i landet, og ellers ett liv her i landet utenom "den kriminelle handling".

De bør få isåfall få akkurat samme straff som det ola nordmann skal få i samme straffesak.

 

Det jeg personlig finner fornærmende, og som er grunnen til at jeg i det hele tatt valgte å skrive ned noen ord i tråden, er selve TS utsagn om at "Norge ville vært tryggere uten innvandrere". DET blir helt feil å si.

 

Jeg er (JA, jeg nevner det en gang til) selv en "innvandrer", og det IRONISKE er at jeg sitter på en høyere stilling i ett vaktselskap. Jeg har årevis med tett HMS, sikkerhets samt psykologiske vurderinger utifra trusselbilder og samfunn.

 

Jeg jobber faktisk daglig med akkurat dette.

 

Som sagt, og jeg gjentar det igjen, statistikken lyver ikke, og det er ingen som sier at den gjør det, men utsagnet til TS er likevel ukorrekt i den forstand at hun drar alle oss med annen bakgrunn inn under begrepet "Norge ville vært tryggere uten innvandrere".

 

Kynisk? Yes, very much so.

Lenke til kommentar

I Norge blir det dobbelt ødeleggende fordi samfunnet legger til rette for kriminalitet. Norge har rekordlave straffer, gode soningsforhold og svært lav oppklaringsprosent hva gjelder vinningskriminalitet og de få som blir tatt blir ofte sendt ut på gaten igjen samme dag.

 

Påstanden om Norge; et paradis for kriminelle har aldri stått sterkere.

Akkurat dette her, kunne jeg ikke vært mer enig i.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hahah, ja , jeg er jo selvsagt enig i at kriminelle utlendinger bør sendes hjem. Med mindre de har oppholdstillatelse i landet, og ellers ett liv her i landet utenom "den kriminelle handling".

De bør få isåfall få akkurat samme straff som det ola nordmann skal få i samme straffesak.

 

Det jeg personlig finner fornærmende, og som er grunnen til at jeg i det hele tatt valgte å skrive ned noen ord i tråden, er selve TS utsagn om at "Norge ville vært tryggere uten innvandrere". DET blir helt feil å si.

 

Jeg er (JA, jeg nevner det en gang til) selv en "innvandrer", og det IRONISKE er at jeg sitter på en høyere stilling i ett vaktselskap. Jeg har årevis med tett HMS, sikkerhets samt psykologiske vurderinger utifra trusselbilder og samfunn.

 

Jeg jobber faktisk daglig med akkurat dette.

 

Som sagt, og jeg gjentar det igjen, statistikken lyver ikke, og det er ingen som sier at den gjør det, men utsagnet til TS er likevel ukorrekt i den forstand at hun drar alle oss med annen bakgrunn inn under begrepet "Norge ville vært tryggere uten innvandrere".

 

Kynisk? Yes, very much so.

 

En oppholdstillatelse bør kunne trekkes tilbake basert på kriterier, som f.eks. kriminalitet. Kall det gjerne "betinget oppholdstillatelse". Denne kan vare i et visst antall år (f.eks. 10), i tillegg til at man bør bestå en integreringstest underveis. Etter dette kan man vurdere å gjøre denne oppholdstillatelsen ubetinget. Hvis vi legger det til grunn er jeg enig i det første punktet, for da har man ikke gyldig oppholdstillatelse i det øyeblikket en dom blir rettskraftig. Hvilket liv man ellers har bør være uvesentlig. Skal man tenke på pårørende når man idømmer folk fengselsstraff også? Barnefaren og forsørgeren får betydelig mindre straff enn den enslige, som kun har seg selv å tenke på, dersom forbrytelsene er identiske? Nei, sånn kan vi ikke ha det.

 

Jeg er også meget skeptisk til å kalle utkastelse en straff, det bør være en forutsetning for å komme inn at man oppfører seg og følger loven. Det utkastelsen er en konsekvens av er ikke forbrytelsen som sådan, men at man har brutt premisset for å få lov til å komme hit i utgangspunktet. Fattig eller ei, man har å oppføre seg.

Lenke til kommentar

"Innvandring" er ikke et problem. Bare muslimsk innvandring. Uten import av muslimer ville Oslo vært en trygg by. Nordmenn betaler nå med hele sin livsstandard for sin kunnskapsløshet om Islam.

Hvis det er muslime e som er problemet, hvorfor er muslimene generellt så velintegrerte i amerikansk samfunn?

 

http://www.ispu.org/content/Muslim_Americans_Middle_Class_and_Mostly_Mainstream

Lenke til kommentar

Fordi det amerikanske samfunnet stiller langt strengere krav til sine medborgere.

Kravene sier absolutt ingenting om sin religion, det kreves bare litt kunnskap og ansvarlig oppførsel. Religion spiller ingen rolle i prosessen

Amerikanske muslimer er både religiøse og velintegrert, islam er ikke probleme i Norge det er andre faktorer

Lenke til kommentar

"Innvandring" er ikke et problem. Bare muslimsk innvandring. Uten import av muslimer ville Oslo vært en trygg by. Nordmenn betaler nå med hele sin livsstandard for sin kunnskapsløshet om Islam.

 

Jeg er forsåvidt også ifra en "muslimsk" familie. Men det hadde du aldri skjønt om du så meg, eller hadde møtt meg på gata.

 

"Muslimer" i den forstand, har ikke gjort deg, Norge, eller verden noen ting.

Det er snakk om ekstremistene. Og kun dem, ikke alle muslimer.

 

Generalisering er no drit.

 

Ordlegg deg riktig neste gang.

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Men fakta er vel fremdeles at: de er fattigere enn folk flest, dermed også mer presset med tanke på en trygg og suksessfylt fremtid, og dermed blir overtramp en mulig men uønsket retning

 

Hadde du selv sittet pent å vært fattig, hele tiden og likevel stått på og gjort ditt beste, og hvor lenge hadde du klart det?

når jeg var fattig fikk jeg meg bedre jobb og måtte jobbe drit hardt. Man er ikke fattigere enn man selv ønsker. Som alle andre svake grupper elsker også fattige å finne unnskyldninger for sin adferd. Sannheten er at man må ta seg selv i nakken
Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk til innvandringen, men det stemmer ikke at Norge ville ha vært mye tryggere. Oslo ville ha blitt tryggere, men ikke Norge som helhet.

 

Hva er grunnen til det? F.eks. se på antall voldtekter fra afrikanere og asiatere. ( det finnes andre innvandre, men det er ikke realistisk å begrense den innvandringen.) Asia og Afrika står for 50% av alle voldtektene i Oslo. I Norge som helhet står de for ca 15-20% av alle voldtektene. Det betyr at uten asylinnvandring så ville antall voldtekter i Oslo falle med 40%, mens den ville ha falt med ca 10-15% nasjonalt. Deres overrepresentasjon er ganske lik for annen type voldlig kriminalitet.

 

Vi lever forsatt i et land hvor mesteparten av kriminaliteten er gjort av nordmenn. Det er ikke rart når ikke-vestlige innvandre representerer en lav andel av befolkningen. Det kan fort forandre seg, noe som har skjedd i Sverige.

30% i Oslo er innvandre, og i 2040 er det 50% innvandre i Oslo. Helt sykt at vi ikke har stoppet den

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i utlendinger. Ingen er mer glad i utlendinger enn meg. Jeg kjenner faktisk bare kjekke utlendinger. MEN vi kan jo ikke nekte for at utlendinger gjør mest ugagn. Spesielt når det kommer til vold og nav-svindel. Og voldtekter når det gjelder afrikanere. Men selvfølgelig det kan godt hende de har en god grunn. Men de fleste utlendinger er jo greie. Vi må huske på det!

Endret av EvilSeagull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...