Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere


Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Nei, det er nok langt flere nordmenn som er kriminelle enn utlendinger.Norge hadde hatt langt mindre kriminalitet uten nordmenn

Det stemmer. Ønsker nordmenn mindre kriminalitet bør man sette fokus på gruppen som er det største, etniske nordmenn, Pga rasisme og faktum at det blir lettere å fange en som er mørkhudete blant hvite enn omvendt er fokus oftere mot det minste gruppen. Dette kan føre til statistikk som gir et falsk inntrykk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fremmedfrykt er 100% på sin plass, det er bare å se på de uendelige personranene, voldtektene og annen kriminalitet begått av innvandrere. "Artig med en slik debatt [...]", artigere er det når innvandrere (du kommer vel fra et av europas mest voldeligste land så vidt meg bekjent), drar opp enkelttilfeller som Breivik versus tusenvis av tilfeller signert av innvandrere.

 

Irrelevant. Jeg har ikke gjort noe galt, men Breivik har. Hva jeg mener om folk og slikt syns jeg faktisk at du ikke skal fortelle meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke etniske norske personer står for nærmest opptil 100 % av alle personran i Oslo, samt nærmest 100 % av alle overfallsvoldtekter i gatene. Norge hadde vært tryggere uten innvandrere, det er fakta.

 

Men er man imot å bli voldtatt, ranet, eller få islam som statsreligion, er man visst rasist.

 

Hvem sier at om man er imot å bli voldtatt, ranet eller få islam som statsreligion så er man rasist?

 

Overfallsvoldtekter er 1 prosent av alle voldtekter.

 

Det at noen gjenger med gutter med innvandrerbakgrunn drar rundt i Oslo å raner folk, er så klart forferdelig, men lite representativt for hele Norges innvandrerbefolkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

Nei, det er nok langt flere nordmenn som er kriminelle enn utlendinger. Norge hadde hatt langt mindre kriminalitet uten nordmenn

Jeg har demonstrert at innvandrere er nesten dobbelt så kriminelle som Nordmenn (se tall fra SSB tidligere i tråden). Hvis man vil redusere hvert enkeltmenneskes sannsynelighet for å bli utsatt for vold er det innvandrere som bør fjernes. Hvis Nordmenn fjernes vil kriminaliteten derimot nærmest dobbles fordi man da bare vil ha de mest kriminelle miljøene igjen.

 

Du har gått fra ett usaklig forsøk på å ødelegge diskusjonen til å begynne på et nytt.

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

Det stemmer. Ønsker nordmenn mindre kriminalitet bør man sette fokus på gruppen som er det største, etniske nordmenn, Pga rasisme og faktum at det blir lettere å fange en som er mørkhudete blant hvite enn omvendt er fokus oftere mot det minste gruppen. Dette kan føre til statistikk som gir et falsk inntrykk

Nei, det stemmer ikke.

 

Hvis man fjernes den delen av befolkningen som ikke er innvandrere så ville kriminaliteten hver enkeltperson risikerer å bli utsatt for bli mye mye høyere! Se tall fra SSB som jeg la inn tidligere i tråden.

 

I Norge er den dominerende normen sterk anti-rasisme, ikke rasisme. Vi har en rettstat og det er sjelden noen blir dømt for noe de ikke har gjort. Dette er bare en dårlig unnskyldning.

 

Jeg kjenner to personer som har blitt ranet i Oslo. En ble ranet av en rom, en annen ble ranet av en afrikaner. Dette er anektodisk bevis, men det jeg prøver å si er at hvis du ikke er helt fastlåst i synspunktet ditt så er det helt selvinnlysende at vi har å gjøre med en mer kriminell del av befolkningen og det har ingen ting å gjøre med rasisme.

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar

 

Hvem sier at om man er imot å bli voldtatt, ranet eller få islam som statsreligion så er man rasist?

 

Overfallsvoldtekter er 1 prosent av alle voldtekter.

 

Det at noen gjenger med gutter med innvandrerbakgrunn drar rundt i Oslo å raner folk, er så klart forferdelig, men lite representativt for hele Norges innvandrerbefolkning.

Det er uannsett 40-50 voldtekter i året som kunne blitt unngått, for å ikke snakke om hvor mange forsøk som mislykkes.

 

Det er som problemet er at innvandrere vil bo i nærheten av andre innvandrere, og det skaper ghettoer. Innvandrere sammen med andre innvandrere skaper kriminalitet, spesielt når det vokser på skoler der norsk etniske barn er nærmest fraværende.

 

Se på malmø, perfekt eksempel på hva som skjer med innvandring uten kontroll. Byen har jo gått til helvete.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er uannsett 40-50 voldtekter i året som kunne blitt unngått, for å ikke snakke om hvor mange forsøk som mislykkes.

 

Det er som problemet er at innvandrere vil bo i nærheten av andre innvandrere, og det skaper ghettoer. Innvandrere sammen med andre innvandrere skaper kriminalitet, spesielt når det vokser på skoler der norsk etniske barn er nærmest fraværende.

 

Se på malmø, perfekt eksempel på hva som skjer med innvandring uten kontroll. Byen har jo gått til helvete.

 

 

 

 

Innvandrere vil bo i nærheten av andre innvandrere? Å dette er noe som du mener er generelt, dvs, du mener at dette gjelder folk fra Sverige, Somalia, Palestina, Chile, Danmark, Egypt osv?

 

Den generaliseringen du driver med av innvandrere er bare noe vas.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

 

Innvandrere vil bo i nærheten av andre innvandrere? Å dette er noe som du mener er generelt, dvs, du mener at dette gjelder folk fra Sverige, Somalia, Palestina, Chile, Danmark, Egypt osv?

 

Den generaliseringen du driver med av innvandrere er bare noe vas.

Det gjelder stort sett innvandrere fra Afrika og Midøsten, som kan demonstreres ved å se på bosettelsesutviklingen i Groruddalen og Grønland siste årene.

Lenke til kommentar

 

Interessant debatt. Bare synd den blir ødelagt av at en bruker på død og liv skal dra også denne tråden over til en av sine sedvanlige avsporinger. Om folk på død og liv skal diskutere enhjørninger og hvorvidt Norge eksisterer så vær så snill å opprett en egen tråd.

 

Du må gjerne rapportere den brukeren som "ødelegger" argumentene deres. ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

 

At det å påpeke hull og feil i dine påstander er nok ødeleggende for dine argumenter, men det er nødvendig for å avdekke sannheten. ;)

Slutt å feilsitere. Jeg sa ikke at du ødela argumentene mine, for det gjorde du ikke. Vi konkluderte jo med at hele avledningen din om nasjoner faktisk var helt irrelevant for spørsmålet vi stiller i denne tråden. Du ødelegger diskusjonen.

 

Du har tvunget oss til å bruke sidevis på semantisk diskusjon rundt dine personlige overbevisninger om hva en nasjon betyr og nå begynner du på en ny runde.

 

Du har til gode å komme med ett eneste seriøst argument som har å gjøre med innvandring og kriminalitet.

 

PS. Utopisk drømming om verdensordninger som ikke finnes i virkeligheten og som ikke kommer til å finnes i overskuelig fremtid er ikke relevant for en diskusjon om kriminalitet innenfor det politiske systemet som faktisk eksisterer i dag.

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

Skatteflyktning, Se for deg at en mann kommer inn i hjemmet til deg og familien din og begynner å terroriserere dere, bruke vold mot familiemedlemmer og gjøre hele huset uttrygt.

 

Vil du da si at man ikke kan kaste ham ut av huset, fordi "fjern hele familien så blir det enda tryggere!"

Vil du da si at man ikke kan kaste ham ut, fordi "hva er en familie? Det er bare noe i deres fantasi! Er familie både et hus og noen mennesker? Jeg forstår ikke hva en familie er!"

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar

Du har til gode å komme med ett eneste seriøst argument som har å gjøre med innvandring og kriminalitet.

 

Alle mine argumenter er seriøse, det du ser ut til å mislike er at mine argumenter går i motsatt rettning av din (implisserte) konklusjon.

 

1. Ettersom Norge er en kollektiv vrangforestilling, er hele spørsmålet omkring "innvandring" absurd. Spesielt siden innvandringsmotstanderne ikke er istand til å avklare hva forskjellen mellom nordmenn og ikke-nordmenn består i.

 

2. Ettersom "Nordmenn" utfører mer kriminalitet enn innvandrere hadde det Norge hatt mindre kriminalitet uten "Nordmenn", enn uten innvandrere. (Kriminalitet er absolutte tall, ikke %-er)

 

3. Om det å skille ut "problematiske" grupper er det som ønskes så burde man klart kvitte seg med alle menn, ettersom disse er langt mer kriminelle enn kvinner. (Reductio ad absurdum)

 

etc...

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

Alle mine argumenter er seriøse, det du ser ut til å mislike er at mine argumenter går i motsatt rettning av din (implisserte) konklusjon.

 

1. Ettersom Norge er en kollektiv vrangforestilling, er hele spørsmålet omkring "innvandring" absurd. Spesielt siden ingen av innvandringsmotstanderne er istand til å avklare hva forskjellen mellom nordmenn og ikke-nordmenn består i.

 

2. Ettersom "Nordmenn" utfører mer kriminalitet enn innvandrere hadde det Norge hatt mindre kriminalitet uten "Nordmenn", enn uten innvandrere. (Kriminalitet er absolutte tall, ikke %-er)

 

3. Om det å skille ut "problematiske" grupper er det som ønskes så burde man klart kvitte seg med alle menn, ettersom disse er langt mer kriminelle enn kvinner. (Reductio ad absurdum)

 

etc...

Nei, jeg har ikke hatt noe imot argumenter som har gått på statistikk, internasjonale forpliktelser osv. som jeg har argumentert mot tidligere.

 

Familien din er en kollektiv vrangforestilling og ingen kan avklare hvem som er med i familien din eller ikke. Hvem som helst har rett til å bryte seg inn i huset ditt og hvis noen av disse er voldelige mot familien din så er det på ingen måte noe argument for at de må ut, for hvis man fjerner familien din blir det enda mindre vold.

 

Jo, kriminalitet er % for kriminalitet (i alle fall i denne diskusjonens kontekst, se tittelen) dreier seg om trygghet/utrygghet. Norge som helhet har mer kriminalitet enn noen enkelt kommune. Derfor er det farligere å bo i Norge enn å bo i en enkelt kommune, eller? Dette er absurd.

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar

Det gjelder stort sett innvandrere fra Afrika og Midøsten, som kan demonstreres ved å se på bosettelsesutviklingen i Groruddalen og Grønland siste årene.

 

Ja, men da er det greit om personen som skriver innlegget presiserer hva han/hun snakker om. Ikke bare slenge ut påstander om innvandrere generelt, det vitner om at man kan lite. På lista over hvor innvandrere i Norge kommer fra, så er det bare ett afrikansk land på topp 10.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

 

Skatteflyktning, Se for deg at en mann kommer inn i hjemmet til deg og familien din og begynner å terroriserere dere, bruke vold mot familiemedlemmer og gjøre hele huset uttrygt.

 

Vil du da si at man ikke kan kaste ham ut av huset, fordi "fjern hele familien så blir det enda tryggere!"

Vil du da si at man ikke kan kaste ham ut, fordi "hva er en familie? Det er bare noe i deres fantasi! Er familie både et hus og noen mennesker? Jeg forstår ikke hva en familie er!"

Selvfølgelig kan du kaste ham ut, og mer til, for vedkommende HAR utøvd vold mot deg.

 

Men det er ikke dette du argumenterer for, du argumenterer at du bør kaste ut (eller ikke slippe inn) vedkommende FØR vedkommende bruker vold FORDI han har en karakteristikk (mann, innvandrer, sterk, etc) som tilfeldigvis passer overens med ANDRE som tidligere har utøvd vold.

 

Ellers bare påpeke at de som kommer til Norge ikke kommer inn i DITT hus, men tvert imot helst drar til sitt eget hus.

 

Og for å bli kvitt disse brysomme innvandrerne er det du (Staten på din vegne) som går inn i deres hus for å utøve vold mot dem for å kaste dem ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...