Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere


Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-320416

 

Selvfølgelig kan du kaste ham ut, og mer til, for vedkommende HAR utøvd vold mot deg.

 

Men det er ikke dette du argumenterer for, du argumenterer at du bør kaste ut (eller ikke slippe inn) vedkommende FØR vedkommende bruker vold FORDI han har en karakteristikk (mann, innvandrer, sterk, etc) som tilfeldigvis passer overens med ANDRE som tidligere har utøvd vold.

 

Ellers bare påpeke at de som kommer til Norge ikke kommer inn i DITT hus, men tvert imot helst drar til sitt eget hus.

 

Og for å bli kvitt disse brysomme innvandrerne er det du (Staten på din vegne) som går inn i deres hus for å utøve vold mot dem for å kaste dem ut.

Et hjem er et avgresnet område man erklærer som sitt eget og nekter andre adgang til. Hvis en nasjon er umulig er også et hjem umulig.

 

Jeg modifiserer. Tre menn bryter seg inn i huset ditt. En av dem er voldelig og aggressiv og gjør stor skade. Han kastes så i fengsel. De to andre slår seg ned i stuen din. Du kan bruke vold å kaste dem ut eller må du akseptere at de er der?

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar

 

 

Du må gjerne rapportere den brukeren som "ødelegger" argumentene deres. ;)

Jeg kan ikke se at du har ødelagt noen argumenter men dratt i gang en diskusjon som, på tross av at den er interessant nokk, er ett sidespor og ikke temaet for tråden. I steden for å kapre alle trådene bør du opprette egne, om du vil diskutere noe annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Innvandrere vil bo i nærheten av andre innvandrere? Å dette er noe som du mener er generelt, dvs, du mener at dette gjelder folk fra Sverige, Somalia, Palestina, Chile, Danmark, Egypt osv?

 

Den generaliseringen du driver med av innvandrere er bare noe vas.

 

Grorud, Haugenstua, Holmlia, Helsfyr, Romsås, Furuset. Ja det er noen steder som er på vei til å bli ghetto, eller forsåvidt er det vel allerede.

 

Hvor tror du en av Norges farligste gjenger, Furuset Bad Boys, kommer fra? Hvor tror du A og B gjengen kommer fra? Hvorfor tror du det "første gjengdrapet i Norge skjedde på Romsås? Og mye kriminalitet foregår av andre enn disse organiserte gjengene.

 

Når innvandrere skaper sitt eget lille samfunn i Norge, går ting til helvete. Det er ren fakta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Et hjem er et avgresnet område man erklærer som sitt eget og nekter andre adgang til.

Nei, ett hjem blir ikke til ved å ærklære noe som helst. Det må bygges med fysiske planker og spikre, og nettopp derav kan du hevde at det er din eiendom og følgelig nekte andre adgang om du vil.

 

 

Jeg modifiserer. Tre menn bryter seg inn i huset ditt. En av dem er voldelig og aggressiv og gjør stor skade. Han kastes så i fengsel. De to andre slår seg ned i stuen din. Du kan bruke vold å kaste dem ut eller må du akseptere at de er der?

Saken er derimot at disse to siste sitter i SIN egen stue uten å gjøre en flues fortred, og det er du som vil trenge deg inn i deres hus og kaste dem ut av derfra med bruk av vold. Dette fordi du har ærklært at deres hus "egentlig" er ditt.

 

Hvor burde du havne opp, om ikke i fengsel sammen med førstemann?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

Nei, ett hjem blir ikke til ved å ærklære noe som helst. Det må bygges med fysiske planker og spikre, og nettopp derav kan du hevde at det er din eiendom og følgelig nekte andre adgang om du vil.

 

 

Saken er derimot at disse to siste sitter i SIN egen stue uten å gjøre en flues fortred, og det er du som vil trenge deg inn i deres hus og kaste dem ut av derfra med bruk av vold. Dette fordi du har ærklært at deres hus "egentlig" er ditt.

 

Hvor burde du havne opp, om ikke i fengsel sammen med førstemann?

Så fordi det er snakk om planker og spikre så får dette imunitet mot prinsippene du legger frem? Dersom vi bygger en mur rundt Norge vil vi med andre ord få deg på laget? Vil du ikke medgi at det her er litt opp til hver enkelt hva man vil si er rett og galt og at det ikke finnes noe svar fra naturens side?

 

Jeg kan godt være med på ideen om fri innvandring og libertarianisme, men da må vi først legge ned velferdsstaten, for den baserer seg på at samfunnet har klare grenser. Når velferdsstaten og samfunnet faktisk er som det er så kan man ikke innføre 50% libertarianisme ved å åpne grensene, samtidig som man opprettholder velferdsstaten og det sosialdemokratiske samfunnet.

 

Kort sagt, hvis alle skal ha total rett til å flytte på seg, må alle ha total eiendomsrett. Vi kan ikke ha økonomisk omfordeling og fri innvandring på en gang.

 

Diskusjonen har sklidd vekk, men det får bare være, dette er jo tross alt interessant nok.

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar

Så fordi det er snakk om planker og spikre så får dette imunitet mot prinsippene du legger frem? Dersom vi bygger en mur rundt Norge vil vi med andre ord få deg på laget? Vil du ikke medgi at det her er litt opp til hver enkelt hva man vil si er rett og galt og at det ikke finnes noe svar fra naturens side?

Det er du som er relativisten ikke jeg.

 

Om du bygger en mur rundt Norge vil du/dere bli stolte eiere av en mur, men ikke derfor av hva som ligger utenfor/innenfor samme muren.

 

Her har du ett bilde hvor jeg har gjerdet inn hele verden. Bildet er tatt fra innsiden av gjerdet, og ser ut på det som gjenstår av ueid eiendom i verden.

event_fence3.jpg

 

Jeg kan godt være med på ideen om fri innvandring og libertarianisme, men da må vi først legge ned velferdsstaten, for den baserer seg på at samfunnet har klare grenser.

Javel, du forsvarer altså et samfunn hvor de rike deler ressursene mellom seg, og eksluderer de fattige?

 

 

Når velferdsstaten og samfunnet faktisk er som det er så kan man ikke innføre 50% libertarianisme ved å åpne grensene, samtidig som man opprettholder velferdsstaten og det sosialdemokratiske samfunnet.

Tja, nå anser jeg ikke at det du kaller velferdsstaten gjør noe annet en å redusere velferden så jeg har kan ikke se at det er noe å bevare uavhengig av innvandringsspørsmålet.

 

Kort sagt, hvis alle skal ha total rett til å flytte på seg, må alle ha total eiendomsrett.

... over sin egen person, og muligens fruktene av sitt arbeide.

 

Er det så ille?

 

 

Vi kan ikke ha økonomisk omfordeling og fri innvandring på en gang.

Jo, faktisk kan du det. Om du importerer flere fattige vil du stadig styrke begrunnelsen til velferdsstatens eksistens. Om du nekter å hjelpe trengende ved å kaste dem ut av landet undergraver du hele prinsippet som "velferdsstaten" er bygget på ettersom hykleriet blir avslørt. (Ingen tror at det er bedre for ett barn å bli sendt til Somalia)

 

Dette er dilemmaet som forsvarerne av velferdsstaten står ovenfor ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Norge ville vært tryggere uten innvandrere.

 

 

Hvordan i alle dager vet du det? Og har du et ryddig oppsett, med oppdaterte tall, samt kompetent vurdering av samme data osv, for de andre påstandene dine?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Nei ikke egentlig.

 

Prøv gjerne å forklare poenget ditt. Litt rart med alle disse som roper Breivik i hytt o gevær uten åpenbare poenger.

 

 

Virkelig?

Det sier jo seg selv? Ikke rart at det første folk tenker på er Breivik. Trenger du virkelig en forklaring?

 

Syns hele tråden er latterlig, naiv , og fiendtlig.

 

"Innvandrere/Utlendinger". Definer en utlending ? Og når man først skal nevne samfunnet, så vet jeg om maange "utlendinger" som bidrar mye mer, enn det visse etniske nordmenn gjør.

 

Dette blir stigmatisering.

Som igjen da blir for dumt. Orker ikke sløse bort krefter på å svare mer enn akkurat det engang tror jeg.. utrolig trist at folk tenker slik. Og dette skriver jeg, ifra Oslo's ØSTkant. Jeg som også har en veeldig sosial jobb der jeg selv ser hvordan samfunnet samhandler.

For ikke MINST å nevne at jeg er en "utlending" selv. Riktig nok så ble jeg født i et annet land, og flyttet med familien til Lofoten, der vi tilbrakte noen måneder, før vi bosatte oss i gode gamle Christiania, her vi har bodd siden.

Er jeg en "utlending" ?

Er jeg en fare for Norge ?

 

Er jeg ?

Lenke til kommentar

Din påstand om at innvandrere som kommer til Norge ikke blir integrert er feil. Det finnes svært mange førstegangsinnvandrere, som har innvandrer til Norge, som har blitt integrert og bidratt mye til det norske samfunnet. Personer som Akhtar Chaudry, Shah Nawaz (f.eks) og en annen fyr (som jeg ikke husker navnet) som bidro med oljefunnet på 70-tallet.

 

Stemmer, oljefunnet ja, var ikke det en egypter eller en iraker? noe sånt :)

Lenke til kommentar

 

 

Virkelig?

Det sier jo seg selv? Ikke rart at det første folk tenker på er Breivik. Trenger du virkelig en forklaring?

 

Syns hele tråden er latterlig, naiv , og fiendtlig.

 

"Innvandrere/Utlendinger". Definer en utlending ? Og når man først skal nevne samfunnet, så vet jeg om maange "utlendinger" som bidrar mye mer, enn det visse etniske nordmenn gjør.

 

Dette blir stigmatisering.

Som igjen da blir for dumt. Orker ikke sløse bort krefter på å svare mer enn akkurat det engang tror jeg.. utrolig trist at folk tenker slik. Og dette skriver jeg, ifra Oslo's ØSTkant. Jeg som også har en veeldig sosial jobb der jeg selv ser hvordan samfunnet samhandler.

For ikke MINST å nevne at jeg er en "utlending" selv. Riktig nok så ble jeg født i et annet land, og flyttet med familien til Lofoten, der vi tilbrakte noen måneder, før vi bosatte oss i gode gamle Christiania, her vi har bodd siden.

Er jeg en "utlending" ?

Er jeg en fare for Norge ?

 

Er jeg ?

 

 

Man kan hvertfall si at dersom du ikke hadde tilpasset deg samfunnet burde du dratt et annet sted. Det er nemlig den veien det bør gå, ikke motsatt (at det eksisterende samfunnet tilpasser seg nye individer). Hvis du hadde gått rundt og forfektet at norsk kultur som helhet er uren og ikke gidder å lære deg språk osv, ja, da ville jeg kalt deg en trussel som burde fjernes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Virkelig?

Det sier jo seg selv? Ikke rart at det første folk tenker på er Breivik. Trenger du virkelig en forklaring?

 

Ja egentlig. Du nevner Breivik uten at det ser ut til at du har noe bedre å komme med enn:"Breivik var norsk så det så!" Du må nesten forklare hva du mener dette forteller oss eller hva som er poenget ditt.

 

 

 

Resten av det du skriver gir ikke noe mer mening. Det at innvandrere utgjør en uforholdsmessig stor andel av forbryterne her til lands betyr ikke at alle innvandrere er forbrytere, det er det heller ingen som sier. Det er på den andre siden en populær stråmann som en del bruker for å vise hvor dumme innvandringsmotstandere er, uten at det ser ut til at de forstår at det først og fremst sier noe om dem selv.

 

Så vær så snill å prøv igjen fortell hva det er du mener.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja egentlig. Du nevner Breivik uten at det ser ut til at du har noe bedre å komme med enn:"Breivik var norsk så det så!" Du må nesten forklare hva du mener dette forteller oss eller hva som er poenget ditt.

 

 

 

Resten av det du skriver gir ikke noe mer mening. Det at innvandrere utgjør en uforholdsmessig stor andel av forbryterne her til lands betyr ikke at alle innvandrere er forbrytere, det er det heller ingen som sier. Det er på den andre siden en populær stråmann som en del bruker for å vise hvor dumme innvandringsmotstandere er, uten at det ser ut til at de forstår at det først og fremst sier noe om dem selv.

 

Så vær så snill å prøv igjen fortell hva det er du mener.

 

 

Du skal besvare spørsmålet mitt med enda flere spørsmål? er det bare for å kverulere? isåfall så har jeg bedre ting å gjøre.

 

Tråden sier som så: "Norge ville vært tryggere uten innvandrere" , JEG er en innvandrer.

Ville landet jeg også kaller mitt, vært tryggere uten MEG ? fordi jeg er en INNVANDRER ?

 

Statistikk og fakta er selvfølgelig selvsigende, men til dere som drar alle sammen under en kam, ta å orienter dere mer, og få opp øya. Skal da ikke være mulig å tenke slik, i en voksen alder.

 

Svar meg på spørsmålet mitt du, siden du tydeligvis tildels og/eller "støtter" dette innlegget (mtp at du ikke slutter å kverulere) ,

 

Er JEG en trussel for dette landet?

 

Jeg er jo tross alt en av disse INNVANDRERNE ....

 

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

 

 

Man kan hvertfall si at dersom du ikke hadde tilpasset deg samfunnet burde du dratt et annet sted. Det er nemlig den veien det bør gå, ikke motsatt (at det eksisterende samfunnet tilpasser seg nye individer). Hvis du hadde gått rundt og forfektet at norsk kultur som helhet er uren og ikke gidder å lære deg språk osv, ja, da ville jeg kalt deg en trussel som burde fjernes.

 

 

Jeg hadde sagt akkurat det samme om en etnisk nordmann hadde dratt og bosatt seg i hjemlandet mitt. Og det er jeg selvfølgelig enig i, man har regler og normer å etterfølge, hvor enn man drar her i verden.

 

MEN det er IKKE det jeg baserer mine svar på, og heller ei det som trådstarter har skrevet.

Vesle trådstarter skriver så mye som at "Norge ville vært tryggere uten innvandrere".

 

Det er DET jeg svarer på. Ikke noe spørsmål om integrering osv.

 

Jeg er forresten en innvandrer. en utlending. svarting. okei greit da, ikke svarting, men resten er jeg.

 

Er JEG en fare for Norge?

 

Svar meg på det du.

Lenke til kommentar

 

 

Du skal besvare spørsmålet mitt med enda flere spørsmål? er det bare for å kverulere? isåfall så har jeg bedre ting å gjøre.

 

Tråden sier som så: "Norge ville vært tryggere uten innvandrere" , JEG er en innvandrer.

Ville landet jeg også kaller mitt, vært tryggere uten MEG ? fordi jeg er en INNVANDRER ?

 

Statistikk og fakta er selvfølgelig selvsigende, men til dere som drar alle sammen under en kam, ta å orienter dere mer, og få opp øya. Skal da ikke være mulig å tenke slik, i en voksen alder.

 

Svar meg på spørsmålet mitt du, siden du tydeligvis tildels og/eller "støtter" dette innlegget (mtp at du ikke slutter å kverulere) ,

 

Er JEG en trussel for dette landet?

 

Jeg er jo tross alt en av disse INNVANDRERNE ....

 

 

 

:thumbup:

 

Jeg besvarte egentlig spørsmålet ditt ganske grundig, men det var kanskje ikke skrevet tilstrekkelig i klartekst, så nå kommer teskje-versjonen:

Ingen har sagt at du er en trussel for landet, og ingen her, så vidt jeg kan se, drar absolutt alle under en kam. Det man gjør er å se på innvandringen som helhet og de konsekvensene denne har. At det å si at innvandring har negative konsekvenser er det samme som å si at alle innvandrere er fæle folk er en stråmann, og en hersketeknikk som er temmelig utbrukt. Som du sikkert ser har jeg nevnt dette over.

 

Nå som jeg, enda en gang, har besvart spørsmålet ditt, kunne du kanskje være så grei å forklare hva du mener Breivik har med saken å gjøre, som jeg tross alt spurte deg om først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg besvarte egentlig spørsmålet ditt ganske grundig, men det var kanskje ikke skrevet tilstrekkelig i klartekst, så nå kommer teskje-versjonen:

Ingen har sagt at du er en trussel for landet, og ingen her, så vidt jeg kan se, drar absolutt alle under en kam. Det man gjør er å se på innvandringen som helhet og de konsekvensene denne har. At det å si at innvandring har negative konsekvenser er det samme som å si at alle innvandrere er fæle folk er en stråmann, og en hersketeknikk som er temmelig utbrukt. Som du sikkert ser har jeg nevnt dette over.

 

Nå som jeg, enda en gang, har besvart spørsmålet ditt, kunne du kanskje være så grei å forklare hva du mener Breivik har med saken å gjøre, som jeg tross alt spurte deg om først.

 

Du skjønner det, at når du sier deg enig i at Innvandrere utgjør en trussel for Norge, ja da snakker du nettopp om meg også. Latterlig.

 

Det er DET trådstarter skrev med innlegget sitt, og det er DET hun fikk svar på.

 

Ah Breivik ja, nei jeg vet ikke jeg , kanskje jeg skal la kameraten min som mistet hans kjære lillesøster på Utøya få svare på det spm ?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...