Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere


Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

 

Du skjønner det, at når du sier deg enig i at Innvandrere utgjør en trussel for Norge, ja da snakker du nettopp om meg også. Latterlig.

 

Det er DET trådstarter skrev med innlegget sitt, og det er DET hun fikk svar på.

 

 

 

 

Nei da snakker man om en gruppe, som du også er en del av, men ikke om deg som enkeltindivid. Innvandrere, særlig enkelte grupper, utgjør en uproporsjonal del av krimstatistikken, men det betyr altså ikke at alle innvandrere er kriminelle. Således krangler du kun med deg selv, da det ikke er noen som sier at alle individene gjør Norge utrygt.

 

Ah Breivik ja, nei jeg vet ikke jeg , kanskje jeg skal la kameraten min som mistet hans kjære lillesøster på Utøya få svare på det spm ?

 

Jeg ser helst at du svarer selv hva du prøver å si, så hører jeg gjerne hva kameraten din har å si også. For meg fremstår det som du ikke har så mye å komme med, og derfor dytter kameraten din sin avdøde søster foran deg som en hersketeknikk, noe jeg mildt sagt finner usmakelig. Jeg håper derfor det viser seg at det ikke er tilfelle, og at du har ett godt gjemt poeng der ett eller annet sted.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nei da snakker man om en gruppe, som du også er en del av, men ikke om deg som enkeltindivid. Innvandrere, særlig enkelte grupper, utgjør en uproporsjonal del av krimstatistikken, men det betyr altså ikke at alle innvandrere er kriminelle. Således krangler du kun med deg selv, da det ikke er noen som sier at alle individene gjør Norge utrygt.

 

Jeg ser helst at du svarer selv hva du prøver å si, så hører jeg gjerne hva kameraten din har å si også. For meg fremstår det som du ikke har så mye å komme med, og derfor dytter kameraten din sin avdøde søster foran deg som en hersketeknikk, noe jeg mildt sagt finner usmakelig. Jeg håper derfor det viser seg at det ikke er tilfelle, og at du har ett godt gjemt poeng der ett eller annet sted.

 

Hvis man som ett oppegående individ først er medlem i et slikt forum som dette, så burde man da søren meg være oppegående nok til å forstå at dette er stigmatisering på sitt verste? nå får du skjerpe deg, hun omtalte innvandrere som en egen gruppe, som om det var denne ene gruppen som sto for all negativitet i landet her til dags. Det er slik hun fremstilte det hele.

 

Og når det gjelder Breivik, fy søren, skam deg.

 

Jeg er ikke interessert i dine synspunkter, eller å diskutere med deg lenger.

Da drar jeg heller ned i stua og setter meg ned og diskuterer med lillesøster på 9 år. Hun kan nok gi litt mer intelligente svar.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde sagt akkurat det samme om en etnisk nordmann hadde dratt og bosatt seg i hjemlandet mitt. Og det er jeg selvfølgelig enig i, man har regler og normer å etterfølge, hvor enn man drar her i verden.

 

MEN det er IKKE det jeg baserer mine svar på, og heller ei det som trådstarter har skrevet.

Vesle trådstarter skriver så mye som at "Norge ville vært tryggere uten innvandrere".

 

Det er DET jeg svarer på. Ikke noe spørsmål om integrering osv.

 

Jeg er forresten en innvandrer. en utlending. svarting. okei greit da, ikke svarting, men resten er jeg.

 

Er JEG en fare for Norge?

 

Svar meg på det du.

 

Jeg ser ingen tegn til at du er lite tilpasningsdyktig eller har anti-vestlige verdier. Jeg vil tro at du er harmløs, og er du ikke en av de som har sugerør rett ned i felleskassen gjennom NAV er du velkommen for min del.

Lenke til kommentar

Hvis man som ett oppegående individ først er medlem i et slikt forum som dette, så burde man da søren meg være oppegående nok til å forstå at dette er stigmatisering på sitt verste? nå får du skjerpe deg, hun omtalte innvandrere som en egen gruppe, som om det var denne ene gruppen som sto for all negativitet i landet her til dags. Det er slik hun fremstilte det hele.

 

 

Ja man kan tolke det slik om man ønsker det, men da blir også en hver form for diskusjon rundt innvandring vanskelig. Det blir kun stigmatiserende om man, som deg, tolker det slik og ikke forstår at gruppe og individ ikke er det samme.

 

 

Og når det gjelder Breivik, fy søren, skam deg.

 

Nå er jeg ikke helt med her. Det er du som har bragt Breivik inn i diskusjonen, da regner jeg med at du vil forklare hvorfor eller hva du mener med dette. Jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle skamme meg av den grunn.

Jeg er ikke interessert i dine synspunkter, eller å diskutere med deg lenger.

Da drar jeg heller ned i stua og setter meg ned og diskuterer med lillesøster på 9 år. Hun kan nok gi litt mer intelligente svar.

 

 

 

Jeg vil nå si at det du skriver bærer preg av at du heller går ned og diskuterer med lillesøster på 9, enn å ha en meningsutveksling med voksne mennesker. Det skal du selvfølgelig få lov til å fortsette med :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

det gleder meg å måtte minne dere på at anders behring breivik var norsk :)

 

jeg er adoptert fra ungarn, så jeg er ikke fra noen av de terrorist-landene som irak osv

men anyway, tror du jeg er en psykotisk drapsmaskin?

 

ah, enda en. Ja da vil jeg gjerne høre hvorfor det gleder deg. Breivik har ikke akkurat bragt mye glede, så hvorfor du gleder deg kan jo være interessant å høre.

 

Ellers så føler jeg at en del vil frem til en, for meg, litt underlig sammenheng:

"De fleste flyvende dyr er fugler eller insekter"

"jammen flyvefisk"

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg nevnte Breivik som en memo til de som tror at kun innvandrere er kriminelle, og for de som tror at kun innvandrere er verdt å mistenke når en kriminell handling er utført. det er bare dumt. Breivik er et bevis på at også Norske kan gjøre onde ting.

 

når folk spør hvor jeg kommer fra sier jeg raskt at jeg er adoptert fra Ungarn, fordi jeg vet at her i Norge er det store fordommer mot de som er fra Irak og Afganistan og de der "terrorist-landene".

 

I dine øyner, er jeg kanskje en utenlandsk hund uten verdighet som har kommet for å ødelegge rasen din, med å vokse opp her, få seg en familie og leve her. Det gjør meg vondt, jeg blir lei meg.

Fordi jeg er kanskje utenlandsk ja, men jeg er ikke ond. Og jeg valgte ikke å bli adoptert.

Men dette, nekter sikkert mange etnisk Norske å tro på.

Jeg er såfall glad for at de jeg har rundt meg er lojale og for at alle jeg har møtt til nå er gode mot meg. Men jeg vet at jeg er et menneske, og det er opp til dere å innse at jeg har menneskerett. Om du vil ha meg vekk fra dette landet som jeg uten valg, ble plassert i, må du drepe meg. Men om du dreper meg, er du kanskje ikke mye bedre en de utenlandske som begår kriminaliteter her

Endret av SonicDragon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette handler om statistikk, ikke enkelttilfeller a la ABB. Regn prosent, ikke antall. Hvis man havner i en situasjon hvor den store majoritet er underlegen i antall forbrytelser ift en liten minoritet, da er minoriteten VIRKELIG langt ute på viddene. Det er jo derfor rumenerne/romfolket får så mye pes - de dominerer statistikkene over vinningsforbrytelser. Det må være innenfor å spørre om det er noe galt med mentaliteten til den jevne rumener når det så store forskjeller her, at disse kanskje har betydelig lettere for å stjele enn en etnisk norsk innfødt.

Man kan si så mangt om dette, men kriminelle utlendinger bør sendes i retur umiddelbart. Det er også forskjell på adoptivbarn og folk som kommer hit etter eget ønske, men hvis det viser seg at adoptivbarn fra Ungarn er klart overrepresentert i kriminalstatistikken vil jeg være tilhenger av en politikk som tilsier at vi ikke adopterer barn fra Ungarn i fremtiden.

Endret av knopflerbruce
  • Liker 1
Lenke til kommentar

men hvis det viser seg at adoptivbarn fra Ungarn er klart overrepresentert i kriminalstatistikken vil jeg være tilhenger av en politikk som tilsier at vi ikke adopterer barn fra Ungarn i fremtiden.

 

adoptivforeldrene og deres oppdragelse har mye å si. et barns fremtid kan ikke spås ut ifra statistikk og magefølelse

 

ah whatever jeg vil ikke starte tredje verdenskrig her

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg nevnte Breivik som en memo til de som tror at kun innvandrere er kriminelle, og for de som tror at kun innvandrere er verdt å mistenke når en kriminell handling er utført. det er bare dumt. Breivik er et bevis på at også Norske kan gjøre onde ting.

 

når folk spør hvor jeg kommer fra sier jeg raskt at jeg er adoptert fra Ungarn, fordi jeg vet at her i Norge er det store fordommer mot de som er fra Irak og Afganistan og de der "terrorist-landene".

 

I dine øyner, er jeg kanskje en utenlandsk hund uten verdighet som har kommet for å ødelegge rasen din, med å vokse opp her, få seg en familie og leve her. Det gjør meg vondt, jeg blir lei meg.

Fordi jeg er kanskje utenlandsk ja, men jeg er ikke ond. Og jeg valgte ikke å bli adoptert.

Men dette, nekter sikkert mange etnisk Norske å tro på.

Jeg er såfall glad for at de jeg har rundt meg er lojale og for at alle jeg har møtt til nå er gode mot meg. Men jeg vet at jeg er et menneske, og det er opp til dere å innse at jeg har menneskerett. Om du vil ha meg vekk fra dette landet som jeg uten valg, ble plassert i, må du drepe meg. Men om du dreper meg, er du kanskje ikke mye bedre en de utenlandske som begår kriminaliteter her

 

 

Hvor kommer alt dette med Breivik, drepe deg og undermenneske fra?

 

Jeg vet ikke om det er språkproblemer eller missforståelser, men det er da ingen her, som jeg kan se, som ønsker hverken deg eller Lady_A noe vondt, eller ser ned på dere som individer. Det er ingen her som sier at alle innvandrere er kriminelle eller at nordmenn ikke kan gjøre onde ting. Det som påpekes er at innvandrere utgjør en uforholdsmessig stor andel av krimstatistikken, og at Norge ville vært tryggere uten mye av innvandringen. Det betyr ikke at noen her mener at hvert enkelt individ er fæle folk, men man må kunne se på statistikken for en gruppe.

 

For meg så virker det som det er ett par her inne som umiddelbart føler seg hengt ut og hopper ned i skyttergraven og kommer med, for meg, relativt usaklige og usammenhengende innlegg, basert på misforståtte forestillinger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Hvor kommer alt dette med Breivik, drepe deg og undermenneske fra?

 

Jeg vet ikke om det er språkproblemer eller missforståelser, men det er da ingen her, som jeg kan se, som ønsker hverken deg eller Lady_A noe vondt, eller ser ned på dere som individer. Det er ingen her som sier at alle innvandrere er kriminelle eller at nordmenn ikke kan gjøre onde ting. Det som påpekes er at innvandrere utgjør en uforholdsmessig stor andel av krimstatistikken, og at Norge ville vært tryggere uten mye av innvandringen. Det betyr ikke at noen her mener at hvert enkelt individ er fæle folk, men man må kunne se på statistikken for en gruppe.

 

For meg så virker det som det er ett par her inne som umiddelbart føler seg hengt ut og hopper ned i skyttergraven og kommer med, for meg, relativt usaklige og usammenhengende innlegg, basert på misforståtte forestillinger.

 

ja se hva dere gjør med oss XD

 

menmen det var jo en god memo uansett, godt å vite :)

ble litt emosjonell der ja :cry: sniff snufs buhu, men jeg mente hvert ord av det jeg skrev

og meldingen min var for den som tenkte slik, jeg vet at det ikke var noen her som hadde pirket spesifikt på meg (edited)

Endret av SonicDragon
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Innvandrere er vel nesten bestandig å regne som de fattigste i samfunnet vårt, og da er det vel ikke så merkelig at flest overtramp skjer nettopp fra den "klassen". Hvis vi ikke hadde innvandrere her til lands, ville vel statistikken vist at det var mest blant de fattigste nordmenn at de samme overtrampene hadde skjedd.

Lenke til kommentar

Utlendinger elsker å se på seg selv som ofre og syns synd på seg selv. Det kommer tydelig frem her. "Ååååh jeg er fra ett annet land, det så synd på meg!! Alle er rasister for sist jeg stjal noe sa de at jeg var søppel :( " norske kriminelle er like mye søppel som innvandrere. Problemet er bare at innvandrere står for så sinnsykt mye mer kriminalitet. Det burde ikke være så overraskende at nordmenn reagerer sterkere på det heller. Hvis en fremmed går amok i stua di med slegge vil dette har større innvirkning på deg enn hvis sønnen din velter en vase. Slik er det bare, hva hadde skjedd hvis jeg dro til afghanistan(eller annet random søpleland) og voldtok ett par 17åringer, rana noen smågutter og brøt meg inn i ett par hus? Tror ikke lokalbefolkningen hadde smilt og sagt at det var synd, vi får jobbe bedre med integreringen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men fakta er vel fremdeles at: de er fattigere enn folk flest, dermed også mer presset med tanke på en trygg og suksessfylt fremtid, og dermed blir overtramp en mulig men uønsket retning

 

Hadde du selv sittet pent å vært fattig, hele tiden og likevel stått på og gjort ditt beste, og hvor lenge hadde du klart det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...