Gå til innhold

Norge ville vært tryggere uten innvandrere


Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Sveits har 20% innvandrere mot våre 13. De har absolutt ikke stoppet innvandringen, selv om den har gått noe ned de siste årene.

I utgangspunktet er vi i vår fulle rett til å gjøre hva vi vil, men ingenting foregår i et vakum, man forlater utgangspunktet med en gang man gjør noe. Innvandring er et veldig komplisert tema, og det er mange årsaker til politikken som føres. Blant annet flyktningekonvensjonen.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/nouer/2011/nou-2011-07/5/5.html?id=646220

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-320416

Sveits har 20% innvandrere mot våre 13. De har absolutt ikke stoppet innvandringen, selv om den har gått noe ned de siste årene.

I utgangspunktet er vi i vår fulle rett til å gjøre hva vi vil, men ingenting foregår i et vakum, man forlater utgangspunktet med en gang man gjør noe. Innvandring er et veldig komplisert tema, og det er mange årsaker til politikken som føres. Blant annet flyktningekonvensjonen.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/nouer/2011/nou-2011-07/5/5.html?id=646220

 

Du lenker til flyktningekonvensjonen. Jeg synes ikke det er noen ny innvendig mot det jeg sier. Vi kan selv velge vår politikk, når en bestemt politikk fører til en dramatisk økning av vold og ran av våre innbyggere er det absurd å fortsette denne politikken pga. frykt for hva andre nasjoner måtte tenke om oss.

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

Norge ville vært tryggere uten invandrere. Det er jeg ganske sikker på. Men det skal sies at jeg verken har blitt angrepet av innvandrere eller normenn. Jeg føler meg veldig trygg her i Norge :) . I andre land: not so much :rofl:

Jo flere man flytter fra utrygge land til Norge jo mer vil Norge ligne på disse utrygge landene.

 

Flere jeg kjenner har blitt ranet i Oslo - en av dem rett foran stortinget.

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar

Det er greit å ta inn innvandrere, men det burde vært lettere å kaste dem ut ved lovbrudd. De kommer hit på nåde, og får oppføre seg deretter - uavhengig av om de tilhører "lavere samfunnslag" eller ikke. Det er ingen unnskyldning for å begå kriminalitet, og de som ikke kjenner seg hjemme nok her kan da dra til et annet land nærmere sitt hjemland. Man må ikke dra over halve kloden for å finne et land man kan søke asyl i, men det er selvsagt mer forlokkende å dra hit enn et annet, fattig land i sin region.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Du lenker til flyktningekonvensjonen. Jeg synes ikke det er noen ny innvendig mot det jeg sier. Vi kan selv velge vår politikk, når en bestemt politikk fører til en dramatisk økning av vold og ran av våre innbyggere er det absurd å fortsette denne politikken pga. frykt for hva andre nasjoner måtte tenke om oss.

Linken er ikke bare flyktningekonvensjonen, men nyttig lesning for alle som vil vite mer om hvorfor vi tar imot innvandrere, en gruppe du burde falle inn i. Det er klart vi selv kan velge, men vi kan ikke få både i pose og sekk. Å bry seg om internasjonalt omdømme er ikke absurd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

Linken er ikke bare flyktningekonvensjonen, men nyttig lesning for alle som vil vite mer om hvorfor vi tar imot innvandrere, en gruppe du burde falle inn i. Det er klart vi selv kan velge, men vi kan ikke få både i pose og sekk. Å bry seg om internasjonalt omdømme er ikke absurd.

Jeg skal lese det.

 

Å bry seg om internasjonalt omdømme er ikke absurd. Å prioritere internasjonalt omdømme over innbygernes trygghet på åpen gate er galskap.

Lenke til kommentar

Noen invandrer går fint. Men slik det er i dag blir det altfor mange på altfor kort tid. Det må også stilles krav og ikke sys puter under armene dems. Hvorfor bli en del av samfunnet og jobbe når hele blokka er fra hjemlandet og får penger på konto uten å løfte en finger? Det er der problemet ligger

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Norge ville vært tryggere uten innvandrere.

 

Innvandrere og barn av innvandrere utgjør en helt uproposjonell del av voldelig kriminalitet. Hvis jeg tar feil, så si meg hvorfor.

Jeg er skeptisk til innvandringen, men det stemmer ikke at Norge ville ha vært mye tryggere. Oslo ville ha blitt tryggere, men ikke Norge som helhet.

 

Hva er grunnen til det? F.eks. se på antall voldtekter fra afrikanere og asiatere. ( det finnes andre innvandre, men det er ikke realistisk å begrense den innvandringen.) Asia og Afrika står for 50% av alle voldtektene i Oslo. I Norge som helhet står de for ca 15-20% av alle voldtektene. Det betyr at uten asylinnvandring så ville antall voldtekter i Oslo falle med 40%, mens den ville ha falt med ca 10-15% nasjonalt. Deres overrepresentasjon er ganske lik for annen type voldlig kriminalitet.

 

Vi lever forsatt i et land hvor mesteparten av kriminaliteten er gjort av nordmenn. Det er ikke rart når ikke-vestlige innvandre representerer en lav andel av befolkningen. Det kan fort forandre seg, noe som har skjedd i Sverige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Norge ville vært et relativt tryggere land.

 

Innvandringsstatistikk er ikke alltid helt riktig, det hender ofte at skandinaviske/vest europeiske innvandrere sammenliknes med innvandrere som kommer fra utviklingsland. Dette blir fort feil, da svensker blant annet er både mer lovlydige og arbeidsomme enn nordmenn. (Svenske innvandrere i alle fall)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer, men det er ikke noe poeng i seg selv. Kriminalitet, i hvert fall den typen som oppdages og straffes, er vanligst i de lavere samfunnslag. Og der finner vi mange (fremmedkulturelle) innvandrere. Folk som ikke føler seg hjemme kjenner ikke på den samme forpliktelsen til å følge spillereglene som andre, og å stenge dem ute er ikke noe realistisk alternativ i et moderne vestlig samfunn med internasjonale forpliktelser. Så den beste måten å gjøre landet tryggere på, i denne sammenheng, er å få så mange innvandrere som mulig til å føle seg velkommen. På våre premisser, selvsagt.

Hvilke internasjonale forpliktelser?

Lenke til kommentar

Norge ville vært tryggere uten innvandrere.

 

Innvandrere og barn av innvandrere utgjør en helt uproposjonell del av voldelig kriminalitet. Hvis jeg tar feil, så si meg hvorfor.

Er svenskene og danskene så voldelige altså?

 

Kanskje du burde spesifisere grupper innenfor innvandrere og ikke innvandrere generellt?

F.eks asylsøkere med tillhørende familiegjennforening.

Lenke til kommentar

Alle vet hva som menes med invandrere. Du også hvis du legger godviljen til

Er ikke svensker og dansker som flytter til Norge innvandrere?

De er jo den store majoriteten av innvandrere i dette landet.

 

 

Fra wikipedia:

Innvandring (immigrasjon) betegner det å «dra til og bosette seg i et fremmed land». Innvandring er en del av fenomenet folkevandring (migrasjon), som betegner bevegelse av folk mellom land. Personer som flytter fra et land til et annet betegnes som utvandrere fra landet de har forlatt og som innvandrere i det landet de har kommet til.

 

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...