Gå til innhold

Hva er egentlig problemet med overvåkning?


Anbefalte innlegg

 

Overvåkning vil nok også ha en viss effekt her, siden man får avdekket en del av det statlige organer foretar seg både i inn -og utland. Jeg ser jo selvfølgelig det som problematisk om tildømes en del organisasjoner hadde funnet ut hva jeg har drevet med som statlig ansatt, da ville det nok komt sinte menn med våpen på døra mi. Men dog er ikke denne informasjonen lesbar for det blotte øyet.

Disse statlige organene, hvem skal passe på dem? Tror du et korrupt system vil overvåke og straffe seg selv for å misbruke overvåkingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Seriøse kriminelle vet hvordan de skal skjule seg, men hvis systemet kan overvåke dem har det allerede gått for langt.

 

Overvåkning på ett mer utbredt stadium kunne nok ha reddet noen liv en sommerdag for en stund tilbake.

For å ikke snakke om andre plasser rundt i verden. Dersom kriminelle ikke kan bruke internett, telefon eller øvrig digital kommunikasjon gjør det vertfall hverdagen deres mye vanskligere. dette må vel være en viss interesse for.

Lenke til kommentar

 

Det er faktisk det jo. Det er formet en diskusjon ut i fra å diskutere konsekvensene rundt overvåkning og hva som egentlig er problemet for ola dunk, ikke hvorvidt jeg skal ronke i en sokk for å tilfredsstille enkelte mennesker sin syke fantasi.

Jeg sa ikke at alle svarene var kurante, men hvis dette er en diskusjon og ikke en preken, kan du ikke si at alle som ikke er enige med deg er usaklige.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at alle svarene var kurante, men hvis dette er en diskusjon og ikke en preken, kan du ikke si at alle som ikke er enige med deg er usaklige.

 

Innlegget viste ikke enighet med det jeg ytret, jeg har ikke tatt noen spesiell side til temaet, jeg har stilt et spørsmål og det var det første svaret som faktisk viste til noen form for argumentasjon forann det å 'utfordre' eller bare si at noe er 'åpenbart'

Lenke til kommentar

 

Innlegget viste ikke enighet med det jeg ytret, jeg har ikke tatt noen spesiell side til temaet, jeg har stilt et spørsmål og det var det første svaret som faktisk viste til noen form for argumentasjon forann det å 'utfordre' eller bare si at noe er 'åpenbart'

Nå må du gi deg. Det første svaret du fikk var et godt argument. Selv om det bare var en setning.

 

Dersom dette kunne bevises ville det vært en sak for domstolen. Korrupsjon vil også bli lettere og avsløre med overvåkning, siden di fleste slike ting blir sporbare.

Så vi kan alltid være trygge på at domstolen er ren?

Lenke til kommentar

Er dette noe som har vært del i den overvåkningen som har foregått? Jeg tviler på at dette er noe noen har lyst å se heller.

Tviler du på at noen leser den private posten din? Tviler du på at noen lytter på telefonsamtalene dine? Tviler du at på noen filmer deg når du er på toalettet?

 

Tviler du på at noen har lyst til å lese brevene dine? Dersom noen har lyst til å lese brevene, skal de få lov til det? Dersom noen har lyst til å se opp rompa di, skal de få lov til det?

 

Ditt syn er komplett uforståelig for meg.

Lenke til kommentar

Nå må du gi deg. Det første svaret du fikk var et godt argument. Selv om det bare var en setning.

Så vi kan alltid være trygge på at domstolen er ren?

 

Jeg aksepterer at du ikke er enig med meg, og beklager dersom du føler deg støtt.

 

Dersom det finnes grunnlag for å tro noe annet er det bare å ta en etterforskning, viss man tar utgangspunkt i at hele verden er korrupt spiller det ingen rolle.

Lenke til kommentar

Tviler du på at noen leser den private posten din? Tviler du på at noen lytter på telefonsamtalene dine? Tviler du at på noen filmer deg når du er på toalettet?

 

Tviler du på at noen har lyst til å lese brevene dine? Dersom noen har lyst til å lese brevene, skal de få lov til det? Dersom noen har lyst til å se opp rompa di, skal de få lov til det?

 

Ditt syn er komplett uforståelig for meg.

 

Det er nok noen som leser den private posten min, der kommer det reklame og regninger, lite hemmelig der. Telefonsamtalene mine må staten gjerne høre på, dersom dem har lyst å delta på det jeg foretar meg skal dem gjerne få sende noen gamle kollegaer av meg for å passe på at jeg oppfører meg fint. Viss dem har låst seg inn i leilligheten min og montert ett kamera på dass, skal dem gjerne få se på at jeg både driter og pisser til den store gullmedalje, men har dem en interesse av dette? Neppe.

 

Det virker som di fleste har en oppfatning av at overvåkning handler mest mulig om å se på folk sine seksuellevaner og toalettbesøk. Det tviler jeg på er tilfellet.

Lenke til kommentar

Det er ikke farlig så lenge øvrigheten er på rett kjøl, men det er ikke sikkert det varer evig. Eller - det er helt sikkert at det ikke gjør det.

Det er farlig både hvis øvrigheten er på rett kjøl eller om den ikke er det. Det har historien eksemplariske eksempler på.

 

La oss loggføre alle som stemmer rødt her i landet og la staten oppbevare det i et hemmelig velv. Norge har ikke noe ønske om å skade kommunister, så da gjør det ingen skade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viss dem har låst seg inn i leilligheten min og montert ett kamera på dass, skal dem gjerne få se på at jeg både driter og pisser til den store gullmedalje, men har dem en interesse av dette? Neppe.

 

Det virker som di fleste har en oppfatning av at overvåkning handler mest mulig om å se på folk sine seksuellevaner og toalettbesøk. Det tviler jeg på er tilfellet.

Har staten et ønske om å vite om du er jøde eller ikke? Det skader jo ikke om staten har en liste over alle jøder i Norge?

Du må gjerne komme med noe konkret i staden for flere abstrakte påstander.

Skader det å oppgi alle dine personopplysninger til playstation network? De vil jo ikke misbruke informasjonen du gir dem. Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Har trådstarter lest "1984"? Gjør det, og kom tilbake til tråden etterpå.

 

Det har jeg faktisk gjort :-) Så da er vi back on track

Har staten et ønske om å vite om du er jøde eller ikke? Det skader jo ikke om staten har en liste over alle jøder i Norge?

 

Det har dem nok allerede. Di fleste religiøse er registert i ett register, disse registerene er ofte allerede i staten sin database.

Lenke til kommentar

Datatilsynet til dømes.

Og datatilsynet er jo i aller høyste grad imot overvåkning.

Det har dem nok allerede. Di fleste religiøse er registert i ett register, disse registerene er ofte allerede i staten sin database.

Gi meg kilde på at alle jøder i Norge idag er registrert i et statlig register. Det skulle jeg likt å vite var sant.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så du vil godta at staten overvåker befolkningen, men ikke private?

 

Jeg vil ikke godta at noen overvåker meg. Jeg stoler mer på private bedrifters datasikkerhet enn den norske stat.

 

Hyggelig om du blir den nye altinnkenneth den dagen staten overvåker toalettene til folk fordi du ikke har noe imot det?

 

Du er en person, du har ditt syn. Jeg kjenner mennesker som, om de ble sett nakne av andre, ville de holdt seg hjemme og sagt opp jobben. Om de ble sett mens de hadde sex ville de tatt selvmord. Om de fikk en melding og noen andre leste den ville de blitt rasende.

 

Jeg har sex på åpent webcam, jeg bryr meg ikke om at andre ser.

 

At jeg ikke bryr meg om at andre ser meg er irrelevant. Andre bryr seg. Mye. Og med god grunn.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...