Gå til innhold

Hva er egentlig problemet med overvåkning?


Anbefalte innlegg

Angst, depresjon, selvmord, selvforakt, føle seg skitten, misbrukt osv.

 

Dette er allmennkunnskap. Om jeg skal "dokumentere" det så må du dokumentere den psykiske effekten av å få trukket ut neglene.

 

Kan du dokumentere at overvåkning fører til angst, depresjon, selvmord, selvforakt, føle seg skitten misbrukt osv. Når det er noe som skjer alle? Da er det jo stuereint.

 

Nei, det er ikke allmennkunnskap, og dersom det er tilfellet burde det være sårt enkelt for deg å dokumentere det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tror at noe informasjon om deg noen gang kan misbrukes av noen, bør du være imot overvåkning.

 

Snowden viste jo ikke bare hva de driver med, men også at de ikke har kontroll på hvem som har tilgang til informasjonen. Ettersom han hadde det.

 

Hva om han hadde solgt informasjonen?

 

Hvis du som meg noen gang lukket døren til rommet ditt når du bodde hjemme, ikke fortalte foreldrene dine ALT du gjør eller foretrekker at sjefen (eller læreren) ikke står og ser over skulderen din hele dagen, så er du imot overvåkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så viss vi da snur på flisa, om noen hadde overvåket Hitler og kartlagt hannes virkelige planer hadde dette aldri skjedd.

 

Frem til du begynner å diskutere sak forann person så slutter jeg å svare deg, har du virkelig ingen gode argumenter burde du legge i fra deg skråsikkerheten din.

Gode argumenter? Alt jeg kommer med er gode argumenter:

 

-Tortur

-Folkemord

 

Fatter ikke at man trenger bedre argumenter enn det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er direkte feil. Det er en akkutt trussel, spesiellt mot ærlige vanlige mennesker.

 

Hva du sier betyr ingenting for andre enn deg selv. Du kjenner ikke verden og du kjenner ikke andre mennesker. Derfor er det du sier irrelevant.

 

Du må gjerne påpeike hva som er direkte feil i staden for å komme med en ny påstand for også prøve å skape en profil på meg.

Lenke til kommentar

Kan du dokumentere at overvåkning fører til angst, depresjon, selvmord, selvforakt, føle seg skitten misbrukt osv. Når det er noe som skjer alle? Da er det jo stuereint.

 

Nei, det er ikke allmennkunnskap, og dersom det er tilfellet burde det være sårt enkelt for deg å dokumentere det.

Hva er det som skjer med alle?

 

Kan du dokumentere at å trekke ut neglene til folk fører til smerte? Når det er noe som skjer alle? Da er det jo stuereint.

 

SLUTT Å SNAKK FOR ANDRE ENN DEG SELV!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er selvfølgelig ett dilemma hvorvidt man skal sette streken for her går grensen. Men igjen så er det ingen reel trussel opp i mot dem som oppfører seg som vanlige mennesker, jeg vil si at for nesten 97% av folket vil det ikke engang være merkbart, det vil komme under ett nullinteresse spekter.

Dette er bare en antagelse, naturligvis, tallene kan sprike.

 

Tingen er at teknologien har gjort ting både enklere og vanskligere, for mange år siden var det ikke bare bare å kommunisere med mennesker over hele verden, det var rett og slett krevende. Idag så er det å planlegge terror ol blitt forholdsvis mye enklere.

 

Viss man godtar overvåkning så blir det vel ikke så mye 'neste' før teknologien tilsier at det trengs.

 

Jeg har en formening om at dette skal holdes unna politikerene sine hender direkte og heller behandles av faste ansatte.

 

Dersom du har en særinteresse i dette kan du søke om innsyn.

 

 

Hva er vanlige mennesker pr definisjon? Hvis det skulle bli statskupp og en regjering som hater Samer mer enn alt annet på jord skulle få makt , hadde det jo vært meget hendig hvis de hadde hatt et system som kunne pinnpeke hvor de samene befinner seg, hvilke meninger de har, hvilke venner de har, hva de jobber med osv osv.

 

Du skjønner poenget. Jeg skjønner at dette er far-out og at det mest sannynsynlig aldri vil bli noen realitet. Men man trodde aldri at et land kunne utrydde 5 millioner mennesker heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gode argumenter? Alt jeg kommer med er gode argumenter:

 

-Tortur

-Folkemord

 

Fatter ikke at man trenger bedre argumenter enn det.

 

Det passer veldig bra at du fortsatt ikke klarer å vise til en sammenheng i at dette er en nødvendighet i ett slikt system. Vi har jo tydligvis vært overvåket av amerikanerene siden 2002, har du sett noen folkemord?

Lenke til kommentar

Du må gjerne påpeike hva som er direkte feil i staden for å komme med en ny påstand for også prøve å skape en profil på meg.

Det er direkte feil fordi det fører til smerte på uskyldige mennesker.

 

Det har i Norges historie og verdenshistorien ført til de grusomste folkemord og tortur på uskyldige mennesker. Hendelser som skulle vært allmennkunnskap for alle som har fullført grunnskolen i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En storstilt overvåking av alt som kan krype og gå, kommer ikke til å hjelpe nevneverdig mot alvorlig kriminalitet og terrorisme. Dersom en person er i stand til å planlegge ett alvorlig lovbrudd eller en terror-aksjon, så er denne personen mest sannsynlig også i stand til å unngå å skrive om dette i e-poster, tekstmeldinger, på sosiale medier, eller snakke i telefonen om dette forestående lovbruddet eller terror-aksjonen. En slik overvåking kommer hovedsakelig til å få med seg alt det som fullstendig lovlydige borgere finner på. Personer som driver med forskjellige kriminelle aktiviteter på internett, veit allerede å holde seg godt skjult.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det passer veldig bra at du fortsatt ikke klarer å vise til en sammenheng i at dette er en nødvendighet i ett slikt system. Vi har jo tydligvis vært overvåket av amerikanerene siden 2002, har du sett noen folkemord?

Overvåking må ikke gi folkemord, men da det ble folkemord så var overvåkning og registere en avgjørende ressurs. En ressurs som mange mennesker risikerte og ofret livene sine for å ødelegge ved for eksempel bombing av statens datalagre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det som skjer med alle?

 

Kan du dokumentere at å trekke ut neglene til folk fører til smerte? Når det er noe som skjer alle? Da er det jo stuereint.

 

SLUTT Å SNAKK FOR ANDRE ENN DEG SELV!

 

http://www.davidlnelson.md/articles/Fingertip_crush_injuries.htm

 

Der har du dokumentasjon på hvorfor skader ol i fingertupper fører til smerte.

 

Så da har du fått dokumentasjonen du lurte på, ikke forstår jeg at det er relevant men det var tydligvis viktigt for deg.

Lenke til kommentar

 

Det passer veldig bra at du fortsatt ikke klarer å vise til en sammenheng i at dette er en nødvendighet i ett slikt system. Vi har jo tydligvis vært overvåket av amerikanerene siden 2002, har du sett noen folkemord?

 

Hva vil du kalle det som skjedde på Utøya en sommerdag i 2011 ?

 

Kan du bevise at amerikanernes massive overvåkning av heile jordens befolkning faktisk har ført til at terror-aksjoner og alvorlig kriminalitet har blitt forhindret?

 

Dem klarte ikke å forhindre bombene i Boston gjorde dem vel ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er direkte feil fordi det fører til smerte på uskyldige mennesker.

 

Det har i Norges historie og verdenshistorien ført til de grusomste folkemord og tortur på uskyldige mennesker. Hendelser som skulle vært allmennkunnskap for alle som har fullført grunnskolen i Norge.

 

Jeg forstår ikke hvordan dette fører smerte på noen som helst? Det vil da vitterlig ikke bli merkbart? Det skjer jo tydligvis allerede.

 

Du må gjerne vise sammenhengen mellom dette og overvåkning som vi idag har og hvordan den blir praktisert.

Lenke til kommentar

Jeg føler ingen smerte.

 

Om jeg sier at jeg kjenner flere mennesker som tar direkte fysisk skade av å bli overvåket naken og under sex, på toalettet og generelt, så er det ubegripelig at noen i det hele tatt stiller spørsmål ved det!

 

Min beste venn som jeg kjenner mer enn alle i hele verden ville bli fullstendig knust om noen hadde nakenbilde av ham. Det hadde ført til selvmordstanker, og du spør om KILDER?

 

Du kjenner ikke mennesker! Du skal ikke snakke for andre enn deg selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En storstilt overvåking av alt som kan krype og gå, kommer ikke til å hjelpe nevneverdig mot alvorlig kriminalitet og terrorisme. Dersom en person er i stand til å planlegge ett alvorlig lovbrudd eller en terror-aksjon, så er denne personen mest sannsynlig også i stand til å unngå å skrive om dette i e-poster, tekstmeldinger, på sosiale medier, eller snakke i telefonen om dette forestående lovbruddet eller terror-aksjonen. En slik overvåking kommer hovedsakelig til å få med seg alt det som fullstendig lovlydige borgere finner på. Personer som driver med forskjellige kriminelle aktiviteter på internett, veit allerede å holde seg godt skjult.

 

Det er jo akkurat dette som er det som gjør det veldig paradoksalt, om det egentlig fanger opp di store fiskene som man investerer penger i å få fatt i. Men viss man ser på den handlingen som var her sist så hadde jo til dømes den kunne blitt avverget.

 

Det vil som sagt gjøre hverdagen deres vanskligere, men klarer dem å skjule seg så forsvinner hensikten.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan dette fører smerte på noen som helst? Det vil da vitterlig ikke bli merkbart? Det skjer jo tydligvis allerede.

 

Du må gjerne vise sammenhengen mellom dette og overvåkning som vi idag har og hvordan den blir praktisert.

Jeg forstår ikke at det å trekke ut neglene fører til smerte. Mener du at det gjør vondt? Det skjer jo tydeligvis allerede. Er det i det hele tatt merkbart?

 

SLUTT Å SNAKK OM DINE SMERTETERSKLER SOM OM DET GJELDER ALLE ANDRE.

 

DU ER DEG, DU VIL ALDRI BLI ANDRE MENNESKER!

Lenke til kommentar

 

Hva vil du kalle det som skjedde på Utøya en sommerdag i 2011 ?

 

Kan du bevise at amerikanernes massive overvåkning av heile jordens befolkning faktisk har ført til at terror-aksjoner og alvorlig kriminalitet har blitt forhindret?

 

Dem klarte ikke å forhindre bombene i Boston gjorde dem vel ?

 

Det blir jo forhindret terror-aksjoner i fra tid til annen, at overvåkningen ikke var omfattende nok ett grunnlag for å utvide den.

Lenke til kommentar

Hvis det er uten smerte for deg at staten overvåker meg, da er det uten smerte for meg at staten trekker ut neglene dine med tang.

 

Hvis ikke du kan forstå at andre mennesker føler smerte, men ber om dokumentasjon, da kan du heller ikke forvente at andre skal bry seg om deg og hva du måtte innbille deg at du føler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke at det å trekke ut neglene fører til smerte. Mener du at det gjør vondt? Det skjer jo tydeligvis allerede. Er det i det hele tatt merkbart?

 

SLUTT Å SNAKK OM DINE SMERTETERSKLER SOM OM DET GJELDER ALLE ANDRE.

 

DU ER DEG, DU VIL ALDRI BLI ANDRE MENNESKER!

 

Du har fått dokumentasjonen du trenger, at du ikke forstår det er ikke min feil.

Lenke til kommentar

Det står ingenting der om smerte. Jeg føler ingen smerte av å bli trukket ut neglene.

 

 

Da vil ikke du heller føle smerte.

 

Derfor er det helt greit at staten trekker ut neglene dine

 

Logikk?

 

Det er rett ut et faktum: DET PÅFØRER USKYLDIGE MENNESKER SMERTE OM DU TAR NAKENBILDER AV DEM PÅ TOALETT ELLER UDNER SEX:

 

FAKTUM - KAN IKKE BESTRIDES!

 

Hvis ikke dette er et felles utgangspunkt for diskusjon kunne du like gjerne bedt om kilde på at jorda er kuleformet. Vi har ingen felles virkelighetsforståelse, du utviser stor mangel på respekt for andre mennesker.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...