Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Drikke for første gang


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei. To venner var veldig keen på å få meg med på å drikke for første gang. Det må jo bli en første gang for alt, så jeg har tenkt til å prøve. Jeg er tross alt snart 18.

 

Men jeg er litt nervøs fordi jeg ikke vil bli fyllesjuk eller dårlig, og heller ikke blacke ut. Kompisen min skal ta med 20%. Hvordan anbefaler dere å drikke den, siden det er første gang? Blande så og så mye sprit med så og så mye iste, for eksempel? Vil ikke miste kontrollen liksom.

 

Anonymous poster hash: 3c5ca...579

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal drikke 20% ville jeg ha blandet det ut med feks brus siden det er første gangen din. Ville unngått shotting, dette kan du heller prøve etterhvert. 20% er ikke veldig sterke saker, men bland det ut med noe godt. Det blir både bedre å drikke og ikke så sterkt.

 

post-313949-0-17661500-1382516290_thumb.png

(viser frem mine kunstneriske sider i paint) Slik var det jeg startet ihvertfall. Prøv deg frem!

 

Men viktigst av alt;

Pass på å drikke nok vann imellom hver drink. Da vil du ikke få noe problemer med mangel på kontroll eller dagen derpå.

 

good luck, chuck!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er avgjerande for forma er sjølvsagt mengden med alkohol som du får i deg. Men sidan det er fyrste gong så vil eg på det sterkaste anbefale å drikke svake drinker relativt sakte.

 

Det er når du blir utolmodig og trur at alkoholen ikkje virker slik at du hiver innpå med sterke drinker at det går galt.

 

 

Når det gjeld korleis du skal blande drinken så kan du søke etter drinkoppskrifter på nett, men det enklaste er å blande med brus (helst fruktsmak), tilsett gjerne litt smaksforsterker (lime, ein klunk med juice, litt saft, osv).

For å gjere drinken enda betre så bør du bruke mykje is, kvifor drikke avkjølte drinker når du kan drikke iskalde drinker? Helst bør du bruke knust is, men isbiter fungerer også greit.

Tøm fyrst spriten i glaset (slik at du ser kor mykje sprit du heller i). Fyll deretter glaset med isbiter. Til slutt topper du drinken med blandevatn som legg seg rundt isbitane. Rør eit par gonger i drinken og den er klar for servering.

Lenke til kommentar

Husk også å spise godt først. Drikking på tom mage er en uting. Siden du ikke liker kullsyre, kan jeg anbefale å blande ut med juice eller saft. Te og kaffe er også mulig, selv om det smaker så som så, særlig med så lav alkoholprosent. Atlernativt kan du prøve vin. En rødvin som ikke er så veldig fyldig eller full av garvestoffer er grei å starte med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tråden hører vel hjemme i Kultur? Eller vent... det kan bli et helseproblem.

 

Når du har fylt 18:

Fyll et halvt glass med drikkevarene. Sett et blåbær på på en tannpirker. Dypp blåbæret raskt i glasset. Fyll på med mer 20% for å unngå for mye bærsmak. Drikk

 

Alvorlig; du kan fint drikke 15 cl = 20% uten å miste kontrollen. Stopp siden der.

Lenke til kommentar

Vel, et tips jeg vil gi, er at du er med noen du faktisk kan stole på.

 

Siden du ikke har vært beruset før, så er du jo heller ikke klar over hvordan du vil bli psykisk når du blir brisen og litt til. Dette spørs jo på hvor mye du har drukket, men tilslutt så blir du veldig mottakelig for det meste, og desverre så er det noen som rett og slett kan bli veldig fort aggressive og lei seg.

 

Heldigvis bare skjedd meg èn gang, og det endte kjempebra, ingen var borti hverandre, siden noen heldigvis kjente meg og så at det ikke var jeg som startet det, og roet ned hele greia. :) Jeg er egentlig en person som holder meg rolig i alle situasjoner, men den eneste gangen det skjedde, så satset jeg på å drikke litt ekstra siden salget i baren stengte, hehe.

 

Er ikke ment for å skremme deg, du blir nok i kjempefin form! Bare vær klar over at du "kan" bli mye mer mottakelig om du drikker kjempe-kjempemye. Men siden det er din første gang så er det bare å ta det rolig og gjevnt, så kan du få et lite bilde av åssen det påvirker deg etter hvor mye du drikker!

 

Kos deg og lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...