Gå til innhold

Følg Apple-lanseringen her


Anbefalte innlegg

Ja, endel er jo mer opptatt av "opplevd kvalitet" enn faktisk kvalitet, jeg føler ihvertfall den ubehagelige temperaturen og den økte vekten ganske lett også....

 

AtW

Ja, de aller fleste av oss er det. Jeg ser vel for meg deg som unntaket som kun tar rasjonelle valg basert på hva som gir deg størst nytte i forhold til budsjett. Interessant tema forresten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Macbook Pro (ikke retina) er altså er produkt de nå vil fase ut? Ville helst hatt en 15" uten retina :/

 

Lurer veldig på en 13" nå, er det noen som kan sammenligne 13-tommer: 2,6 GHz med Retina mot andre pcer til omtrent samme pris (og byggekvalitet!)

 

Hvilke alternativer er det?

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Macbook Pro (ikke retina) er altså er produkt de nå vil fase ut Ville helst hatt en 15" uten retina :/?

 

Lurer veldig på en 13" nå, er det noen som kan sammenligne 13-tommer: 2,6 GHz med Retina mot andre pcer til omtrent samme pris (og byggekvalitet!)

 

Hvilke alternativer er det?

Ser sånn ut ja.

Jeg er ikke så veldig oppdatert på bærbar pc-markedet akkurat, men av det jeg har hørt skal Samsung 7-serie og eventuelt Sony Vaio være maskiner som skal være noenlunde like Apple sine MB Air og/eller MBP Retina

Lenke til kommentar

Så... for en som aldri har hatt Mac men vurderer å bytte, hva er det logiske valget mellom 13" Air og 13" Pro Retina? (256gb SSD og 8gb RAM minimum). Bruksområdet i OSX er surfing, videoavspilling og kanskje noe Photoshop, men også W7/8 (Dualboot eller virtuelt) med ArcGIS og muligens Office 2013. Oppløsningen på Air holder for min del da jeg har stasjonær til seriøst arbeid.

 

Hjelp? :)

Lenke til kommentar

Så... for en som aldri har hatt Mac men vurderer å bytte, hva er det logiske valget mellom 13" Air og 13" Pro Retina? (256gb SSD og 8gb RAM minimum). Bruksområdet i OSX er surfing, videoavspilling og kanskje noe Photoshop, men også W7/8 (Dualboot eller virtuelt) med ArcGIS og muligens Office 2013. Oppløsningen på Air holder for min del da jeg har stasjonær til seriøst arbeid.

 

Hjelp? :)

Jeg ville gått for Retina-en, men det kommer veldig an på praktisk bruk altså. For meg gjør det opplevelsen mye bedre å ha større oppløsning på skjermen og i tillegg er hovedbruksområdene(utenom skolebruk og surfing) videoavspilling og fotoredigering. Da kommer integrert HDMI-port og SD-kortleser veeeeldig godt med.

Lenke til kommentar

Hadde håpet (stort) å se MacBook Pro 13" (den gamle) komme ned i 7500-8000 kr, nå som nye ble annonsert - men skjer tydeligvis ikke?

Tror dere det blir kjørt noen tilbud på forskjellige nettbutikker for å "tømme hyllene"?

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPMD101HA/apple-macbook-pro-13-3-md101?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISJAKT

 

8390 hos Elkjop, er det den modellen som nå blir oppdatert? Er det forsatt et godt kjøp for en som vurderer å gå fra en Asus PC over til sin første Mac? Hovedbruk blir surfing, streaming osv.

- Vurderer Air også, er den kanskje like grei til min bruk?

Lenke til kommentar

Ja, de aller fleste av oss er det. Jeg ser vel for meg deg som unntaket som kun tar rasjonelle valg basert på hva som gir deg størst nytte i forhold til budsjett. Interessant tema forresten.

 

Du må gjerne se for deg det, det er neppe riktig, men ett sted går grensa, jeg vil gjerne ikke ha noe som både er tyngre, mer ubehagelig, og antakelig mindre solid, bare for metall ser kulere ut enn plast.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

8390 hos Elkjop, er det den modellen som nå blir oppdatert? Er det forsatt et godt kjøp for en som vurderer å gå fra en Asus PC over til sin første Mac? Hovedbruk blir surfing, streaming osv.

- Vurderer Air også, er den kanskje like grei til min bruk?

Den gamle 13-tommeren blir nok utfaset. Jeg ser for meg at den eneste grunnen til at den er der enda er pga div avtaler med bedrifter/utdanningsinstitusjoner. Jeg ville mye heller gått for en air. Fantastisk batteritid og så er det en snappy liten kar også.

Lenke til kommentar

Problemet med plast er ikke om den blir solid eller ikke, men det er følelsen av produktet. Dette er noe flere tester peker på i iPhone 5S vs 5C, at 5S-en bare har en helt annen kvalitetsfølelse over seg.

Spør du meg så kan man føle hva man vil når man bruker produktet, men hvis den går i bakken så er ikke følenes helt den gode ;)

Lenke til kommentar

 

At dem i motsetning til Microsoft nå gir bort sitt OS gratis til alle er litt wow synes jeg.

 

Nei, det gjør de ikke. Det fordrer at du har OSX fra før, dvs at du har Apple-hardware fra før. Microsoft gir sine service packs gratis. Dessuten, hvor lenge gidder folk å kjøpe nye versjoner av OSX hvert bidige år? Windows 8.1 er for øvrig gratis for de med relevant OS.

Lenke til kommentar

 

Men du insinuerer også i samme post, at apple ikke kunne fått ett testet og klart produkt ut på markedet i år, derfor spør jeg deg.

 

AtW

 

Apple har for en vane og slippe produkter, ofte basert på tidligere idèer fra andre, men med ett kvalitetsnivå som faktisk holder mål, er intuitivt og enkelt og bruke for alle. Samsung stresser ting, og var jo allerede kjapt ute og bekreftet Galaxy Gear ikke var heelt der oppe enda.

 

Men Samsung er jo blandt de største i gamet, så når de lanserer noe vil jo flere hive seg på. HTC er vel godt i gang med sin løsning også. Har likevel troa på at Apple kommer sent, men likevel kanskje kommer best ut i sin klasse.

 

Jeg er ikke inne på hvilke klokker som finnst der ute, men har på følelsen at de ikke har slått helt ann ? Jeg kan selvsagt ta feil dog.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det gjør de ikke. Det fordrer at du har OSX fra før, dvs at du har Apple-hardware fra før. Microsoft gir sine service packs gratis. Dessuten, hvor lenge gidder folk å kjøpe nye versjoner av OSX hvert bidige år? Windows 8.1 er for øvrig gratis for de med relevant OS.

Du blander service packs og nye operativsystem.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...