Gå til innhold

Er russere spesielt vanskelige å spille med?


Anbefalte innlegg

Etter å ha spillt en god del CS GO i det siste må jeg si det er mye russer kritikk på serverne.

Jeg er blitt svært glad i competitive funksjonen fordi den gir litt av spenningen med klankamper og reduserer drittslengingen. Ikke det, drittlengingen ser ut til å øke for tiden.

Og da spesiellt mot russere.

Og jeg har latt meg påvirke, faktisk i så stor grad at jeg heller vil spille mot dem og tape, enn med dem og vinne.

I går var det en av de russiske medspillerne som hadde lydopptakk av en "spyttklyse" han titt og ofte ville dele med meg. "Hey (mitt nick) hark pfffty!".

Og naturligvis mye kritikk av spillingen min. Selv om jeg gjorde det relativt greit.

Siden de ikke kommuniserte med meg utenom med spyttklyser var det ikke alltid jeg klarte være tankeleser.

Nå har ikke akkurat russerne monopol på å slenge dritt i spill.

Men de ser ut til å være et begrep i CS GO iallefall. Med en gang det fremkommer at spillere er russiske begynner personangrepene.

Og jeg har latt meg påvirke. Jeg er skeptisk.

Men hadde jeg fått en mottakelse på servere som russere får, hadde jeg kanskje oppført meg trassig selv?

Hva kom først? Russer kritikken, eller dårlig oppførsel fra russere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det begynner å bli generelt mye dårlig oppførsel i online spill for tiden. Vært det i flere år men det blir bare verre å verre.

 

Hvem som er verst er umulig å si. Men når en må mute alle for hver eneste spiller sitter å slenger dritt så er det blitt ille.

 

EDIT: Men må legge til at dette problemet er nesten utelukkende i online FPS spill. Tror det sitter mange umodne sinte unge spillere der ute. Eller så er det blitt en sport i seg selv å være drittsekk.

 

I MMORGP sjangeren så er inntrykket mitt helt annerledes. Der er omtrent alle høflige og snille.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Når jeg har spilt Arma 2 og 3 på nett, så er det generelt MYE dritt slenging fra ALLE. Russere er det mest av på CS når jeg har spilt f.eks zombie mod eller noe sånt. Faktisk er det sånn at jeg blir like overrasket og glad hvis jeg møter folk som klarer og være hyggelige eller nede på bakken når jeg møter dem i spill tilfeldig. Battlefield har jeg opplevd lite skitkasting jeg også CWH. Men har faktisk blir votekicked eller kalt hacker hvis har plutselig har en veldig bra runde/flaks. Og da har jeg faktisk fått dritt slengt på melding. Men sånn er Internett gitt. Pluss gjør det ikke noe bedre da generelt det er MYE barn som spiller...

Lenke til kommentar

Har vært på skype og spilt med en og annen hyggelig russer opp igjennom årene, så det finnes greie folk der og ;) Tror ingen av de har kunnet mer enn 100 ord engelsk :o

Når det er sagt så sitter jeg igjen med inntykk om at det verste som finnes av folk på europeiske servere kommer fra russland, cheat whatnot. Hvis jeg kan unngå det så spiller jeg i alle fall ikke på russiske servere.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Ganske dårlig inntrykk av russere selv. Company of Heroes 2 ble ugtitt i sommer, og selv om det på mange måter var en stor skuffelse opplever jeg kritikken som kommer fra russere som utrolig usaklig. Når de mener historien fremstiller Sovjet i ett for dårlig lys ankalger de (den kanadiske) utviklerne for å være nazister, og det samme gjelder om de ikke er fornøyd med de russiske styrkene i spillet. Følgelig flommer spillforumet tidvis over av usaklige beskyldninger om nazisympatier, skrevet på ett knapt forståelig engelsk.

 

Har hatt andre dårlige erfaringer i andre spill, men vanskelig å si noe om grunnen. Man legger selvfølgelig bedre merke til de som oppfører seg dårlig.

Lenke til kommentar

Amerikanere er værre, synes jeg da.

 

Amerikanere er generelt sett LANGT bedre til å samarbeide og bruke voice-chat funksjonene i multiplayerspill, spesielt skytespill, enn europeere. Det er ikke egentlig kritikk mot europeere, det er bare logisk siden engelsk ikke er morsmål for de fleste europeere, og mange føler seg svak i språket. Derfor velger de å ikke snakke.

 

Jeg er uenig i at amerikanere er noen verstinger. jeg spiller ikke MMOs og MOBAs, så om du snakker om disse så har du mer peiling enn meg. Men jeg opplever ikke amerikanere som forferdelige i skytespill på PC. Tvert imot, jeg har større glede av å spille med amerikanere enn europeere. Amerikanerne har en tendens til å "leve seg inn" i spillene, som gjør hele atmosfæren mye mer engasjerende for meg. Enten det er snakk om CS, Insurgency, Red Orchestra, Arma, Battlefield osv osv. Har heller ikke spilt Call of Duty på mange år, men det er jo et spill det er umulig å spille med amerikanere (grunnet ping) uansett.

 

@CWH: Det er ofte drittslenging mot russere. Men jeg synes det er omtrent HELT rettmessig. Russere er utrolig irriterende å spille med. I tillegg til at de ofte har svært høy ping som gjør at det er irriterende å se på dem bevege seg (eller enda verre, vanskelig å treffe dem), er de dessuten ofte veldig uinteressert i å spille på lag. Først og fremst driter de i å skrive på engelsk (eller noe annet språk på russisk). Om jeg spør dem fint "kan du snakke engelsk?", får jeg som oftest tilbake noe på russisk, eller "shut up american!". Fordi tydeligvis, om man kan snakke verdensspråket, så er man automatisk amerikaner?

 

Det florerer av russere på alle spillservere i europa, i alle spill. Ofte er de ufyselige mennesker å spille med (i mine øyne), folk som ikke gidder å spille på lag, som spammer ned chat'en med et språk som ingen andre på serveren prater (snakker de til seg selv?!), og oppfører seg bedritent generelt. Ofte kommer brorparten av cheatere fra deromkring også, spesielt i gratisspill eller spill som er billige.

 

Jeg mener helhjertet at det er med god grunn at de fleste europeere ikke liker russiske spillere. Jeg ser sjelden at noen starter å disse russere på serverne jeg spiller på. Ikke fordi de er russere. Kanskje fordi de ikke spiller særlig godt, fordi de ikke jobber med resten, har høy ping eller andre ting. Men da har jo russerne på mange måter allerede "startet" og.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er da ikke for å ta alle under en kam, finnes russere som "kan" å spille, pluss å oppføre seg.

 

Men jeg missliker det å gå på en 2v2 eller 3v3 Starcraft 2, og få 2 russere på lag, for hver gang jeg prøver å kommunisere svarer de på russisk, jeg spør da "English?" og de svarer i Caps noe helt sinnssykt uforståelig russisk(eller vest europeisk), dette har skjedd skremmende mange ganger.

 

Men de er ikke verre en franskmenn uansett, de nekter jo nesten å prate engelsk av prinsipp.

Lenke til kommentar

hehe, jeg så på en nettside i fjor, og det sto noe der om at det hadde vert en forskning på om CoD spillere var hissigere enn andre spillere, og det viste seg at 9/10 av alle CoD spillerne de hadde overvåkt, var dobbelt så hissige som BF3 spillerene! LoL!

Endret av rejcops
Lenke til kommentar

Når jeg har spilt Arma 2 og 3 på nett, så er det generelt MYE dritt slenging fra ALLE. Russere er det mest av på CS når jeg har spilt f.eks zombie mod eller noe sånt. Faktisk er det sånn at jeg blir like overrasket og glad hvis jeg møter folk som klarer og være hyggelige eller nede på bakken når jeg møter dem i spill tilfeldig. Battlefield har jeg opplevd lite skitkasting jeg også CWH. Men har faktisk blir votekicked eller kalt hacker hvis har plutselig har en veldig bra runde/flaks. Og da har jeg faktisk fått dritt slengt på melding. Men sånn er Internett gitt. Pluss gjør det ikke noe bedre da generelt det er MYE barn som spiller...

Jeg møtte tre russere på en BF3 server, og de var hyggelige i starten. men etter 5 min i spillet mente de at jeg hacket og brukte aimbot når jeg fikk kill med sniper på 500 meters avstand. og jeg ble kicka fra serveren for å være norsk når jeg logget inn på serveren igjen :/

Endret av rejcops
Lenke til kommentar

hehe, jeg så på en nettside i fjor, og det sto noe der om at det hadde vert en forskning på om CoD spillere var hissigere enn andre spillere, og det viste seg at 9/10 av alle CoD spillerne de hadde overvåkt, var dobbelt så hissige som BF3 spillerene! LoL!

 

Høres ut som en ganske tåpelig undersøkelse. Har du en kilde?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Så overskriften å tenkte med en gang på cs:go, det eneste jeg spiller for tiden.

Det er en stor gruppe ubrukelige russere som spiller. En del er bare crap, også er det alltid en som skal snakke hele tiden om prøve seg som team-leader.

Ikke hatt noen negative erfaringer som deg, men de er litt irriterende, tror kanskje jeg gjør som kameratene og skrur av ingame-chat. Noe som egentlig er synd da det av og til er folk som kommer med nyttig informasjon. Vi har nå bare skype gående oss mellom.

Lenke til kommentar

Kan jo alltids nevne World of Tanks :p

Hver gang test-serveren er åpen og jeg tar en tur innom kan du vedde på at det er en eller annen teamkiller, 10/14 ganger var det en russer, 3 ganger var det en amerikaner, og en gang var det en polakk.

I vanlig spill har jeg også sett polakker som teamkiller, gjerne etter at det kommer opp "KURWA" (hore) i chatten.

Lenke til kommentar

Russere, altså alle som er fra Øst Europa eller en gammel sovjetstat, har ganske dårlig rykte i nesten alle spill. DOTA, CS, HoN, WoT, WoW, SC med fler. Det kan virke som om dette ryktet er relativt velfortjent selv om ikke alle Russere er idioter.

 

Kan nevne at jeg jobber sammen med en Russer, tror fyren er fra Polen, og han er i grunn helt ok. Han har sykt dårlig humor, men bortsett fra det så er han ikke så ille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...