Gå til innhold

Unboxing: Alienware p19e


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ikke si at 13 tommere er ubrukelige, det handler bare om å finne den med riktige spesifikasjoner, hvilket jeg har gjort. Jeg har en 13.3 tommer laptop som greier å dra det meste på medium, samtidig som at den er lett med god batteritid.

Jeg ville tatt den over denne mursteinen hvilken som helst dag ^^

 

For meg er det ubrukelig da jeg har store hender. Så jo de er det. Også er de dårligere uansett hvordan du vrir og vender på det. Men de er billige i forhold.

 

Alle tror at murstein er en negativ ting, det kan være det men jeg foretrekker noe tung stort og solid over en bitteliten plastdings any day.

Lenke til kommentar

 

 

Vil ikke si at 13 tommere er ubrukelige, det handler bare om å finne den med riktige spesifikasjoner, hvilket jeg har gjort. Jeg har en 13.3 tommer laptop som greier å dra det meste på medium, samtidig som at den er lett med god batteritid.

Jeg ville tatt den over denne mursteinen hvilken som helst dag ^^

For meg er det ubrukelig da jeg har store hender. Så jo de er det. Også er de dårligere uansett hvordan du vrir og vender på det. Men de er billige i forhold.

 

Alle tror at murstein er en negativ ting, det kan være det men jeg foretrekker noe tung stort og solid over en bitteliten plastdings any day.

De er dårlige? Hvert til sitt bruk. Man kjøper ikke en 13" ultrabook for å kunne max'e battlefield 4 i fullHD oppløsning, på samme måte som at man ikke kjøper denne PCen hvis man skal ha den med seg rundt hver dag.

Lenke til kommentar

Jeg har en M17x, lett er den ikke, mer en "slepbar" enn bærbar. Men jeg ville ikke ha vært uten M17x. Det er en knall "laptop" selv etter 3 år og jeg kan spille det meste på den. Ærlig talt, ja, jeg hadde uten tvil kjøpt den nye Alienware utgaven. Bakdelen er at den er litt for stor for min bruk (les koffert), men hadde de hostet opp en 17" med samme specs, hadde jeg kjøpt den tvert.

Lenke til kommentar

De er dårlige? Hvert til sitt bruk. Man kjøper ikke en 13" ultrabook for å kunne max'e battlefield 4 i fullHD oppløsning, på samme måte som at man ikke kjøper denne PCen hvis man skal ha den med seg rundt hver dag.

 

Jeg kan godt ha med en slik hver dag. ikke alle som syns 6 kg er mye. Sorry men det er for dumt å si at ALLE ikke kan det når jeg er vant til akkuratt det motsatte. Jeg vil aldri ha en ultrabook når jeg heller kan ha noe bra. Og vekta driter jeg i da jeg er en stor kar. Tren litt.

Lenke til kommentar

 

Jeg kan godt ha med en slik hver dag. ikke alle som syns 6 kg er mye. Sorry men det er for dumt å si at ALLE ikke kan det når jeg er vant til akkuratt det motsatte. Jeg vil aldri ha en ultrabook når jeg heller kan ha noe bra. Og vekta driter jeg i da jeg er en stor kar. Tren litt.

Jeg beklager å måtte skuffe deg, men da er nok du bland fåtallet... Ultrabooks er bygget for å være lette å ta med seg når man hele tiden må ha med seg en PC. Denne her er noe som ofte blir kalt en "desktop erstatter" noe som innebærer at den helt klart leverer mye ytelse, men den veier da også langt mer en det de fleste er villige til å drasse med seg. Jeg ser definitivt bruksområde for denne PC-en, men å si at den er praktisk å drasse med seg alle steder det trengs en PC vil være svært ignorant.

 

Som et eksempel så har jeg ikke noe problem å drasse på 6kg, men det betyr ikke at jeg alltid vil drasse på det heller. Spesielt når det er snakk om situasjoner hvor andre viktigere ting kunne blitt medbrakt om jeg hadde hatt en mindre PC.

 

Botom line: Det kan godt være at du foretrekker denne formfaktoren, men om du vil at andre skal være åpne for ditt bruksområde så må du også være åpen for deres.

Lenke til kommentar

Men er "Spillbærbar" mulig? Strømomformeren klarer vel ikke å levere nok strøm til å drive en skikkelig spillmaskin?

Ser fra en annen high end spillmaksin: Full Range AC adapter 120W 100-240V 50-60Hz 19V 6.3A.

120 W er ikke mye å leke med for en spillmaskin.

Eller er det noe jeg ikke får med meg?

Lenke til kommentar

 

Det står 330W i denne PDF-fila.

Takker og bukker!

Det skulle være nok juice!

Type

240 W/330 W

Input voltage

100 VAC–240 VAC

Input current (maximum)

3.50 A/4.40 A

Input frequency

50 Hz–60 Hz

Output current

12.3 A/16.9 A

Rated output voltage

19.50 VDC

 

Men jeg ble fortalt en gang at mann ikke kunne klare dette med en 20 volts strømomformer. Nå kan ikke jeg volt/amper/watt regnestykkene, men har noe forandret seg, eller har 20 volts omforemere alltid kunnet klare å levere så mye watt?

 

Lenke til kommentar

To ting som alltid går igjen i tråder om såkalte gaming laptoper:

 

Slepbar vs bærbar

Jeg har selv Asus G750JH som jeg spiller på. 17" og helt klart større enn hva jeg ville ønsket å bære rundt på om jeg hadde trengt å ta den med hver dag. Det trenger jeg ikke, da hadde jeg nok heller investert i et nettbrett eller en mindre maskin i tillegg. Til gjengjeld har den vært i de fleste rom (hvor det er naturlig - altså ikke dusj/wc/bod osv) og blir brukt flittig. Jeg kunne valgt en stasjonær og fått mer for pengene, men da måtte jeg også dedikert et sted til den, samt kjøpt skjerm, tastatur og høyttalere i tillegg.

 

Den egentlige grunnen er selvsagt kona. :)

 

Spill yter ikke på bærbar

Dette er selvsagt bare tull. Min forrige pc er 5 år og spiller overraskende mange spill greit om jeg skrur ned litt på grafikken. Min nye spiller alt jeg har testet på maks.

 

Men det koster. Så får man vurdere om mobiliteten er verdt prisen.

Lenke til kommentar

Takker og bukker!

Det skulle være nok juice!

 

Men jeg ble fortalt en gang at mann ikke kunne klare dette med en 20 volts strømomformer. Nå kan ikke jeg volt/amper/watt regnestykkene, men har noe forandret seg, eller har 20 volts omforemere alltid kunnet klare å levere så mye watt?

P = U * I

P = power, måles i watt

U = voltage, måles i volt

I = current, måles i ampere

Watt = joule / sekund

 

Det som begrenser hvor mye effekt (power) en strømforsyning kan levere er tykkelsen på kablene og spenningen du opererer med. Dess tykkere kabel, dess mer strøm (current) kan du overføre med samme spenning (voltage.) Dess høyere spenning, dess mer effekt kan du få overført, problemet med å øke spenningen er at du ikke trenger så mye spenning før du kan få kraftige sjokk (derfor skal du ikke stikke fingrene i stikkontakta på 220V.) Et annet problem som oppstår i tillegg til kabeltykkelse med større mengder strøm er sikringer, det å designe en sikring som er istand til å slukke kretsen innen et akseptabelt tidsrom blir vanskeligere og dyrere jo mer strøm du skal ha, men det er definitivt ikke et stort problem under 30A

 

EDIT:

Fikset brainfart.

Endret av arni90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Takker og bukker!

Det skulle være nok juice!

 

Men jeg ble fortalt en gang at mann ikke kunne klare dette med en 20 volts strømomformer. Nå kan ikke jeg volt/amper/watt regnestykkene, men har noe forandret seg, eller har 20 volts omforemere alltid kunnet klare å levere så mye watt?

P = V * I

P = power, måles i watt

V = voltage, måles i volt

I = current, måles i ampere

Watt = joule / sekund

 

Det som begrenser hvor mye effekt (power) en strømforsyning kan levere er tykkelsen på kablene og spenningen du opererer med. Dess tykkere kabel, dess mer strøm (current) kan du overføre med samme spenning (voltage.) Dess høyere spenning, dess mer effekt kan du få overført, problemet med å øke spenningen er at du ikke trenger så mye spenning før du kan få kraftige sjokk (derfor skal du ikke stikke fingrene i stikkontakta på 220V.) Et annet problem som oppstår i tillegg til kabeltykkelse med større mengder strøm er sikringer, det å designe en sikring som er istand til å slukke kretsen innen et akseptabelt tidsrom blir vanskeligere og dyrere jo mer strøm du skal ha, men det er definitivt ikke et stort problem under 30A

Nå er vel strengt tatt volt U i desse regnestykkene ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...