Gå til innhold

Unboxing: Alienware p19e


Anbefalte innlegg

Dette er en laptop for meg. Bort med ubrukelige 13 tommere som kun er et netbrett for folk på farta og inn med en laptop som veier litt og er solid. Jeg er stor og vil ha en STOR maskin. Vurderer å kjøpe denne faktisk.

 

Nå synes jeg det ble vel mye plast rundt skjermen på denne. Så stor som ramma rundt skjermen er, virker det som de glatt kunne fått plass til en 20" eller større, uten å gjøre noe med størrelsen på selve pc'en...

 

Ellers er vel jeg mere i gruppa for ultrabooks, og mener gamingmaskiner bør være stasjonære, men hver sin smak.

 

:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er ingen bærbar lengre, den er slepbar!

Takk for at du lagde deg en ny konto slik at du også kunne komme med denne konklusjonen, i tillegg til de 5-6 andre som har nevnt det tidligere i tråden.

 

Om du må slepe denne foreslår jeg styrketrening. Den er sykt tung, men så er den heller ikke i direkte konkurranse med ultrabooks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for at du lagde deg en ny konto slik at du også kunne komme med denne konklusjonen, i tillegg til de 5-6 andre som har nevnt det tidligere i tråden.

 

Om du må slepe denne foreslår jeg styrketrening. Den er sykt tung, men så er den heller ikke i direkte konkurranse med ultrabooks.

Takk for din myke og innbringende velkomst til en ny bruker av forumet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for at du lagde deg en ny konto slik at du også kunne komme med denne konklusjonen, i tillegg til de 5-6 andre som har nevnt det tidligere i tråden.

 

Om du må slepe denne foreslår jeg styrketrening. Den er sykt tung, men så er den heller ikke i direkte konkurranse med ultrabooks.

Kontoen lagde jeg kun fordi jeg ikke husket passordet på "Mathebic" brukeren, og orket ikke å stresse med reset av passord.

Lenke til kommentar

 

Det er vel ingen som nekter på kvaliteten til AW maskiner, de er nemlig ypperlig bygget om enn litt sær utseendemessigst. Når man for øvrig ser på innmaten i denne maskinen så er det så vit jeg vet ganske umulig å heve noe annet enn at den kommer til å bli varm (veldig varm) når den presses 100%, og med varme så må du ha noen saftige vifter på høyt turtall (for å gjøre opp for at de ikke kan være 20cm i en laptop) for å kjøle den ned. Dermed står du igjen med en PC som er varm, bråker, men samtidig yter bedre enn en del stasjonære gaming rigger der ute.

 

Om AW har funnet en måte å holden denne lydløs på så blir jeg mer eller mindre stum av overraskelse (jeg vet de har implementert vannkjøling i laptop-er før, men de må jo også ha kjøling).

Den er stille med tanke på hw i forhold til andre konkurenter som clevo :p Endret av ISKisac
Lenke til kommentar

Den er stille med tanke på hw i forhold til andre konkurenter som clevo :p

 

Man kan selvsakt argumentere for det, og Alienware er vel kjent for å levere svært gode kjøleløsninger i sine tidligere bærbare PC-er. Du kommer likevel ikke rundt at en stasjonær PC med tilsvarende/bedre hardware er stillere, samt at bærbare med betydelig svakere hardware også er stillere. Så i sin klasse så er den nok stille (se "skrivebordserstattere"), sammenlignet med andre bærbare som man ofte tar med seg rundt så er den nok ganske bråkete.

 

Som jeg nevnte tidligere så ser jeg definitivt bruks markedet for disse (jeg er ikke eneste, for det er ikke uten grunn at AW produserer disse). Likevel så er det med disse som med det meste annet, om du vil ha i pose og sekk så må man gjøre kompromisser, og i dette tilfellet går dette på batteri-tid, vekt (lettere enn stasjonære, men tyngre enn normale laptops) og støy/temperatur. For enkelte er det derimot verd å ofre disse tingene for å få seg en kraftig PC som samtidig lett kan flyttes på (jeg har vært i den situasjonen selv, men hadde vel aldri pengene til en ordentlig gaming laptop, så da ble det desktop (noe jeg ikke angrer på i dag)).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når man sitter med denne på skrivebordet slik jeg gjør nå er den verken glorete (kan gjøres så glorete at den ser ut som et reisende tivoli!), bråkete, eller for tung. Jeg flytter den når det trengs uten problemer. Helt genial på bussen eller flyet (på lengere riser med muligheten for strøm) Det eneste negative med denne maskinen er den drøøøye prisen med alle godsakene på plass og at dell kundestøtte tidvis suger.

 

Kanten som noen nevner (den mot bruker) er 3,5 cm høy. Dette er ikke noe problem for meg, pga at flaten man har å hvile armene på er så stor at det blir som om man har tastaturet helt jevnt med hendene.

 

For de som har lyst på en helt rå bærbar vil jeg anbefale denne på det varmeste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...