Gå til innhold

Reise til obskure land


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan jo også være noen spennede land i Karibia :) Dominica (som har flott og spennede natur med blant annet verdens nest største varmtvannssjø), Saint Lucia, St. Vincent og Grenadinene, St. Kitt og Nevis, Barbados osv. Her er det også mulig å reise mellom flere øyer på realtivt kort tid med fly eller båt :)

I karibien kan jeg anbefale blandt annet Carriacou som man kommer til med båt fra Granada. Turismen er ikke for utviklet og stedet har mye sjarm og utrolige dykkemuligheter.

 

Los Roques vil jeg også anbefale. Det er en gruppe atolløyer i Venezuela som de stort sett kun har lokale turister til med passadaer på hovedøya og telt av safari-stil på småatollene rundt. Skikkelig sydhavsparadis med utrolig mye å se under vann. Man trenger ikke dykke, det er bare å ta på seg snorkleutstyr og stikke hodet under vann. Må bare riste på hodet over de som reiser til turistmaskinen Margarita istedenfor dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selv planlegger/håper jeg å dra til Guinea. Landet som også kalles Guinea-Conakry, for å skille fra naboen Guinea-Bissau. I førstnevnte gjelder fransk av europeiske språk, i sistnevnte portugisisk. Det er visst elendig infrastruktur, vanskelig reise med kollektivtransport, men mange eventyrere har det som favorittland. Dessuten billigere enn nabolandene og hyggelige folk sies det. Men har vært litt bråk i hovedstaden Conakry nå og da de siste årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...