Gå til innhold

EU vil tvinge Apple til å bruke micro-USB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke rart, det står til og med forklart både i artikkelen fra British Medical Journal og i oppsummeringen fra NRK:

 

Forandringen i barnas oppførsel skjedde bare i foreldrenes hode.

Det er litt snodig at man da kan merke at barn man kjenner har fått "snop" selv om man er uvitende om at de har fått det.

 

Selvfølgelig ikke alltid, det er jo avhengig av andre faktorer også, som mengde, søvn, humør, matinntak, etc, men hvis man konkluderer at det aldri er en sammenheng mellom humør/aktivitet og sukkerinntak, så tror jeg at man enten ikke har stilt riktige spørsmål eller foretatt nødvendige forutsetninger for sine observasjoner.

Lenke til kommentar

Syns overskriften heller burde ha vært "EU vil tvinge Apple til å følge bransjestandard".

For EU spiller det vel egentlig svært liten rolle eksakt hvilken kontakt som brukes, så lenge det er en standard kontakt som alle har blitt enige om. Akkurat nå er det micro-usb kontakt som er standard.

 

Syns derfor krangelen i tråden om "min pappa er sterkere enn din" er utrolig søkt og kort-tenkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns overskriften heller burde ha vært "EU vil tvinge Apple til å følge bransjestandard".

For EU spiller det vel egentlig svært liten rolle eksakt hvilken kontakt som brukes, så lenge det er en standard kontakt som alle har blitt enige om. Akkurat nå er det micro-usb kontakt som er standard.

 

Syns derfor krangelen i tråden om "min pappa er sterkere enn din" er utrolig søkt og kort-tenkt.

Sant, er vel heller en standard eu forsøker presse igjennom.

 

Men tråden hadde aldri hatt 185 poster dersom pappen din faktisk var sterkere enn min.

 

Om Apple hadde ville dele på Lightning, så ville det sikker vært enklere og få alle andre over til Lightnig, fremfor å få Apple over til microUSB. Men hadde alle andre hatt Lightning, så hadde jo sikkert Apple laget noe annet igjen ...

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Nå kommer man vel til å gå over til USB3 på mobiler, så Micro USB kontakten vil tåle en del mer siden Micro USB3 er breiere.

(men slapp av, man kan bruke en USB2 kabel og, bare at man da bruker halve porten)

 

Micro-USB3 slik man ser på harddisker ville vært døden for nykjøp av hvilke som helst Android-telefoner for min smak. Jeg synes den pluggen gjør mer vondt enn godt :D

Lenke til kommentar

Har brukt lightning pluggen daglig i et par uker nå, og den overgår USB så helt latterlig. Og da snakker jeg bare om bruk, og ikke hvor egnet den i valg av støttede dataformater.

 

Det er ikke noe problem å sette i lader midt på natten i bekmørket.

 

Med USB på jobb telefonen må jeg snu kontakten to tre ganger selv om jeg sitter og kikker spesifikt etter rett vei å plugge den i, samt at den faller ut og mister kontakten om jeg prøver å feks ringe med lader i.

 

Skal EU støtte noe så må det være en telefon-standard, ikke noe som er laget for en helt annen bruk, men som tilfeldigvis hadde liten plugg.

Lenke til kommentar

Den er ikke den beste, liker selv Apples gamle 30-pin, som også Samsung bruker (brukte i hvertfall) på Tablets som skal dockes, føler den står stødigere. Har ikke prøvd lightning, så kan ikke uttale meg om den, det jeg vil ha i en standard er en kabel type som er billig, aka. ikke som lightning med alt sitt ekstra stuff, lading og dataoverføring er nok, kan plugges i begge veier og tåler mye, aka den kan holde telefoner og nettbrett stående uten ekstra støtte.

 

Det er klart Lightning er bedre enn MicroUSB, men så koster en Lightning kabel 30$, mens http://www.ebay.com/bhp/micro-usb-cable-10-pack'> du får 5 MicroUSB for 4$ på eBay

Endret av Battaman
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...