Gå til innhold

Agents of S.H.I.E.L.D. - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Spoilere fra tegneseriene i spoilertags)


Anbefalte innlegg

Må legge til at det viktigste for meg Agents of S.H.I.E.L.D. er at serien har en underholdningsverdi slik at jeg forsetter å ser på serien. Og det føler jeg den har nok av.

 

Angående utseende på flere av karakterene så er jo ikke akkurat Marvel-tegneserien fylt av stygge folk eller vanlig folk, eller er filmene det. Og humoren som de har i S.H.I.E.L.D. tilhører også både tegneseriene og filmene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, underholdningsverdien er det viktigste. Men ren underholdning er det nok av. De må gi meg en grunn til å ville se neste episode. De trenger ikke bygge opp en lang historie eller noe sånt (ikke at det skader, selvfølgelig), men så lenge de klarer å få meg til å ville se neste episode holder det for meg. Så langt lover det bra, og det blir nok bedre etterhvert. :)

 

Angående utseendet har du rett, det er ikke akkurat stygge folk i tegneseriene. Men samtidig er de fleste der godt voksne folk, noe som gjenspeiles i filmene. (med unntak av Spider-man, så klart.) Sånn sett burde agentene i AoS også ha vært godt voksne. De fleste er, så vidt jeg kan se, i tyveårene. Unntaket av Ming Na-Wen, som spiller May. Hun er faktisk femti. ;) Men for all del, vi snakker om en serie der aliens, flyvedne biler og usynlige fly eksisterer. Da kan vi sikkert godta topptrente spesialagenter i begynnelsen av tyveårene. :p

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig. Synes de har gitt oss en god grunn for det med episode 2, med tanke på den var litt forbedring fra piloten. Og hvis man er Marvel-fan enten av filmene eller/og tegneseriene er det mye greit på gang.

 

Cameoen i ukas episode var bra og riktig bruk spør du meg for en serie som skal stå på egne ben. Det var riktig bruk av den karakteren, og uten ved å bruke det som parade-karakter som bare er der for å skape fuzz. End Credit-scenes er jo noe Marvel ikke akkurat har funnet opp, men det er i tradisjon igjennom alle filmene (som rivalene X-Men og DC Comics har tatt i bruk). Samme med Hill også, de la til mer mystikk rundt hva som skjedde med Coulson som får det til å ikke virke som at han er en LMD med det som ble sagt i dag.

Det med "Haiti er et magisk sted" kan være en ny måte å utvide Marvel-universet på også.

Lenke til kommentar

Det med at "Haiti er et magisk sted" kan være en løs kommentar, men det kan være noe mer bak det også. Frem til nå har magi vært fy-fy i dette universet, men Scarlet Witch er bekreftet å dukke opp i Avengers 2. Hun er som kjent ikke bare mutant, men også magiker. Det igjen får meg til å tenke litt. Haiti er kjent som "hovedstaden" for voodoo, og når Scarlet Witch er bekreftet å være med i dette universet, kan Coulson ha noe med magi å gjøre? Har de rett og slett vekket ham fra de døde? Er det derfor "he must never know"?

 

Det igjen kan få noen andre interessante konsekvenser. Serien følger jo det samme universet som filmene, så de nevner stadig ting som skjedde der (angrepet på New York, f.eks.) Men vil ikke det også bety at Avengers 2 må følge serien i en viss grad? Siden Coulson har en så stor rolle i Avengers-filmen og denne serien, vil det vært svært rart om han ikke var med i Avengers 2. Men vil de andre agentene også være med der? Og vil ting som skjer i serien påvirke filmen på noe vis?

Lenke til kommentar

Coulson vil ikke være med i noe sentral rolle i Avengers 2 som den første. Både Joss Whedon og Clarke Gregg har bekrefta det som at han ikke skulle være med i det heletatt. Ville jo vært litt mye med både Ultron, Quicksilver/Scarlet Witch og Coulson i en litt over 2 timers film.

 

Igjen så sa jo Samuel L. Jackson at han kanskje ville ende opp med en liten greie i Agents of S.H.I.E.L.D. Hvis Coulson isåfall er med i Avengers 2/Avengers: Age of Ultron så er det ikke snakk om mer enn en End Credit-scene. Jeg tviler sterk på at noe annet enn Coulson vil bli brukt i en kommende film ihvertfall.

 

Ang. The Winter Solider Avengers 2 og Marvel framover:

 

 

Hva som skjer på S.H.I.E.L.D.-sida i Avengers 2 har veldig med hva som skjer i Captain America: The Winter Solider neste år. Så jeg vet rett og slett ikke. The Winter Solider er forresten en stor S.H.I.E.L.D.-film så og si, og det beste med Captain America er i moderne tid (ikke WW2).

 

Marvel vil jo fokusere på magi litt framover også utenfor Scarlet Witch. Dr. Strange skal få egen film, og det kommer nesten garantert til å dukke opp en utgave av Dormammu trolig med Baron Mordo involvert.

 

 

 

Lenke til kommentar

Synes episode 2 var ganske bra. En solid episode med ''normale'' settinger. Bottle episode-light.

Mange fine referanser til marvel universet, realistiske skurker og fantastisk end credit-cameo.
Som tidligere nevt kan vi få vår første ''powerd-villian'' i episode tre.

 

 

LITT irritert over at det MÅ så absolutt være en mole-cliffhanger. Var så obivous. Og kan lese helt hit hvordan det ender. Mest spennende om det er en kjent skurk\liga som står bak.

Lenke til kommentar

Not just a villain , a supervillain .

 

Spent å se når og om vi får se karakteren igjen senere. Jeg liker alltid historier der de lar ting bygge seg opp i bakgrunnen. Merker også at vi har vært en del rundt om i verden på serien, og neste uke er det noe nærere Norge. Kanskje vi får noe Thor/Asgard-realtert episode senere hvor vi faktisk og befinner oss i Norge.

Lenke til kommentar

Thor vil nok ikke dukke opp, men vi vet aldri. Hel har vel ikke dukket opp ennå i filmene, så hun kan jo dukke opp i serien i stedet. Asgard høres tøft ut, men hva vil budsjettet på noe sånt bli? Vi må nok vente noen uker med det der. i Thor: The Dark World. Men vi kan jo håpe.

 

Uansett, rimelig kjedelig episode sist. Aner ikke hva jeg hadde håpet på, men nå da "yay, Coulson!"-følelsen for lengst har lagt seg merker jeg fort at jeg gir litt blaffen i hva de driver med. Men kanskje dette bare var en kjedelig episode, og neste tar seg opp. Vi får se. :)

Lenke til kommentar

Thor vil nok ikke dukke opp, men vi vet aldri. Hel har vel ikke dukket opp ennå i filmene, så hun kan jo dukke opp i serien i stedet. Asgard høres tøft ut, men hva vil budsjettet på noe sånt bli? Vi må nok vente noen uker med det der. i Thor: The Dark World. Men vi kan jo håpe.

 

Thor-relaterte episoder trenger ikke å inneholde personen selv eller Asgard.

 

Akkurat som første episoden hadde Extremis (Iron Man 3), eller episode 2 hadde HYDRA teknologi med Tessract-energi (Captain America).

De kunne eksempelvis putta inn en episode etter Thor: Dark World hvor en gruppe alver klarer å lage problemer eller noe.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Synes den er veldig meh, og det med at jeg stor tilhenger av S.H.I.E.L.D. i Marvel-tegneseriene både det tilbake på 80 tallet til i dag. Det er noe interessant forsatt, men jeg synes denne serien har blitt en kjedelig affære. Mye mer spent på hva Netflix gjør med sine Marvel-serier. ABC er meh kanal, og burde egentlig forventa at S.H.I.E.L.D. ble meh også.

Lenke til kommentar

Har nok hoppet over en del episoder, men så forrige. Ble ikke spesielt imponert, for å si det sånn. Å bli usynlig er jo en ting. Selv flyet kan jo det. Å teleporte blir verre, men er nok også fullt mulig. Selv å løpe med superfart burde være mulig. Men neida, den logiske løsningen er at han er fanget mellom to dimensjoner. WTF? :p Siden når har en lite bøttekott automatisk lås? (ikke prøv å si han låste døren i løpet av et halv sekund.) Legg til gørrkjedelige karakterer jeg ikke bryr meg om, så har vi en ganske døll serie. Selv Coulson er rimelig kjedelig nå, og han var jo det store trekkplasteret.

 

Og for den saks skyld: Fyren dukket jo opp ut av løse luften mange ganger i løpet av episoden, men på slutten tok det ham flere sekunder med røyk før han endelig dukket opp? WTF?

Endret av Schreiber
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hva tror dere kommer til skje fremover i serien iforhold til hva som skjedde i Captain America: The Winter Soldier, og hva som kommer til å skje i Avengers: Age of Ultron?

 

Kan jo gå både veldig opp eller ned med tanke på avslutningen på CATWS, regner med at de siste episodene frem sesongenfinalen kan bli spennende.

 

Er det nevnt noe om hvor seriens tidslinje er i forhold til filmene.

Lenke til kommentar

Vi er allerede en stund etter Thor: The Dark World. Ettersom at Captain America: TWS, Iron Man 3 og Thor: The Dark World er alle satt nogenlundene samtidig i filmuniverset så er det vel anta at etterfølgene av The Winter Solider kommer relativt raskt. Men ville ikke forvente at de venter til etter filmen har ordinær premiere neste uke i USA før det kommer en episode som følger historien satt til tiden rett etter The Winter Solider.

 

Skal ikke spoile, men om Agents of S.H.I.E.L.D. ikke blir endret på grunn av Captain America: The Winter Solider så har serien gjort en stor bommert. Det er potensiale til å forbedre serien med seriens lille opptur i det siste med hva som skjedde i filmen.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ser at det er en del diskusjon på IMDB angående seriens fremtid og konsekvensene av filmene.

 

Er blant annet noen som mener at det er hintet til hvem "The Clairvoyant" er i CATWS.

 

Er serien ment å stå på egne ben og bære MCU (Marvel Cinematic Universe) frem mot Age of Ultron må den forbedre seg på enkelte punkter. Guardians of the Galaxy er jo eneste Marvel film før den tid.

 

Synes klippet i midten av rulleteksten til nevnte film var veldig bra.

 

Angående fremtiden til Shield

 

så er det noen som tror at Coulson og teamet kan bli en slags rogue unit som hjelper Nick Fury, mens han jobber opp mot handlingen i Age of Ultron.

 

 

Edit: Må forresten si at jeg ble litt overasket da jeg oppdaget at Ming-Na Wen som spiller Agent May faktisk er 50 år gammel, hun holder seg godt må jeg si.

Endret av K_7
Lenke til kommentar

Hvem kan være Clairvoyant fra The Winter Solider? Har ikke tenkt over det.

 

Serien har jo allerede avdekket en ting med Guardians of The Galaxy i serien, nemlig at Lady Sif sa at den blå skapningen Coulson & teamet fant var en Kree. Det er jo en rase som trolig dukker opp i filmen. Håper at det blir noe muligheter mer for å knytte Agents of S.H.I.E.L.D. mot filmen, men akkurat nå med hva som ihvertfall burde skje på serien så er det ikke så store muligheter for det som jeg ser for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...