Gå til innhold

Agents of S.H.I.E.L.D. - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Spoilere fra tegneseriene i spoilertags)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte episoden, men syntes slutten var utrolig teit med bilen til Coulson som tok av og fløy avgårde. Skjønner at de har litt mer avansert tech en mannen i gata, men er ikke meninga at det, samt andre unnaturlige ting skal holdes litt hemmelig?

 

Følte bare det ikke passa inn i det hele tatt :p

 

Det var ikke som de fløy midt i byen da.

Lenke til kommentar

Likte episoden, men syntes slutten var utrolig teit med bilen til Coulson som tok av og fløy avgårde. Skjønner at de har litt mer avansert tech en mannen i gata, men er ikke meninga at det, samt andre unnaturlige ting skal holdes litt hemmelig?

 

Følte bare det ikke passa inn i det hele tatt :p

 

I introen sa de jo at aliens, superhelter osv ikke lengre kan holdes hemmelige? Det er jo litt vanskelig å bortforklare angrepet på New York i Avengers... :p Shield er nok ikke der for å bortforklare ting lengre, men mer for å holde kontroll og hindre at det bryter ut panikk. Dessuten hadde de jo det usynlige flyet i filmen, så en flyvende bil er nok ikke helt utenkelig. ;)

Lenke til kommentar

Bilen er ikke tullete i grunn. Det er noe som har vært i Marvel-tegneseriene siden 60-tallet. Det er en naturlig del av S.H.I.E.L.D.

 

Downey og dem kommer aldri til å dukke opp i serien. De klarer så vidt å få RDJ med på Avengers 2 og 3 uten å kaste båtlass med penger på han. Hvordan skal de klare det på et tv-budsjett?

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Vil tippe det er snakk om LMD(Life Model Decoy) aka robot.

Det florerer like mange rykter som fans på nettet. LMD er en ting, men folk snakker om alt fra en spion fra verdensrommet/robot/mutant osv, til at det er Vision i forkledning, eller at det er en klone. Og selvsagt har vi de som sier det er tvillingbroren til Coulson. Vi får bare vente og se. Det eneste hintet vi har så langt er "he must never know", noe som ikke gir mening om det er en LMD. Hvorfor skal han ikke få vite at 'originalen' er død, og han er en kopi?

Lenke til kommentar

Det florerer like mange rykter som fans på nettet. LMD er en ting, men folk snakker om alt fra en spion fra verdensrommet/robot/mutant osv, til at det er Vision i forkledning, eller at det er en klone. Og selvsagt har vi de som sier det er tvillingbroren til Coulson. Vi får bare vente og se. Det eneste hintet vi har så langt er "he must never know", noe som ikke gir mening om det er en LMD. Hvorfor skal han ikke få vite at 'originalen' er død, og han er en kopi?

Den teorien der minner meg om filmen Moon, uten å spoile for de som ikke har sett den...

Lenke til kommentar

Skulle egentligt trudd skuespiller brydde seg mindre om penger og meir om rollene dei får spele. Har aldri heilt forstått dei som ber om meir penger når dei får spille noen av dei kuleste karakterene på TV/serie

Viss det er skrevet bra, hadde det jo vore kult med ein av The Avengers, synes det er griskt viss det er pengene det skal stå på. Men eg er jo litt tvilsom på om det passer inn i det heile tatt da.

Lenke til kommentar

Oh, gleder meg til å sjekke ut episoden senere i dag. Som regel er piloter alltid crap når det kommer til amerikansk nettverks-tv.

 

I tradisjon med Whedon kommer ikke akkurat stemningen og alt fram i første episode. Angel var egentlig ikke noe særlig bra på sitt nivå før den begynte å skille seg fra Buffy. Firefly er blitt litt ciricle-jerking etter den ble sendt og alle mener at den falt perfekt i første episode (jeg er ikke enig), men når jeg starta på serien i 2003-2004 ish så tok det over flere episoder før jeg fant ut hvor god serien er.

 

Skye irriterer meg litt dog, men hun er samtidig pen. Teamet ved unntak av Coulson og May er kanskje litt for The CW-materiale. Men så var jo både Buffy og Angel.

 

Jeg tror ikke Agents of S.H.I.E.L.D. selv hvor bedre serien i grunn kanskje kunne vært ville blitt lagt merke til av en del av sære folk. Folk vil se superhelter og Marvel brenne, det er folk som hater superhelter så innmarri mye enkelte steder her på fourmet. Og det finnes en del av dem her på forumet som ikke har samme forhold til superhelter fra Marvel som meg og DanielZu f. eks. Å høre alle referansene til superhelter og superskurker her og der, og med tanke på hva som dukker opp i episode 3 så har folk som meg og DanielZu mer glede av det enn folk flest.

Lenke til kommentar

Ser den. De aller fleste serier trenger litt tid på seg for å komme skikkelig i gang. Manusforfatterne må bli komfortable med å skrive nye episoder, skuespillerne må bli komfortable med rollene sine og hverandre, og så videre. Selv Seinfeld trengte noen episoder på å komme i form, og det sier jo sitt, siden jeg mener det er den beste humor-serien som noensinne er laget. At George, Kramer og Soup Nazi fortsatt nevnes en god del her og der sier jo sitt også. ;) Nå sier jeg ikke at jeg synes AoS er en bra serie, men heller at det er for tidlig å si, og at jeg synes den andre episoden var bedre enn piloten.

 

At teamet er litt for CW-aktige er nok mest på grunn av at de må tiltrekke seg så mange seere som mulig, og uansett hvordan man snur og vender på det er det nok mest unge folk som ser en serie som dette. Da hjelper det fint lite å ha gamlinger i hovedrollene. Det funker bedre på film, men jeg tror det er fordi en film bare varer en kort stund. Selv om man strengt tatt ikke liker sånne filmer kan det neppe skade noen å se en film på to timer. Det er verre med en tv-serie på tyve timer pr sesong. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...