Gå til innhold

Agents of S.H.I.E.L.D. - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Spoilere fra tegneseriene i spoilertags)


Anbefalte innlegg

Nei, han ble spilt av Josh Lucas i Ang Lee sin Hulk-film.

 

Hulk fra 2003 er ikke en del av MCU. Eneste likhetene mellom filmene var at Bruce til slutt endte opp i Sør-Amerika (som har skjedd mange ganger tidligere i tegneseriene før filmene). De nødvendige delene av opprinnelse-historien til Bruce Banner/Hulk ble forklart igjennom flashbacks og avsløringer som var nye scener.

 

Så du har feil Dragen. Dette er første gang Glenn Talbot har dukket opp i Marvel Cinematic Universe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kult å se både Adrian Pasadar og Patton Oswalt gjestespille.

Aner ikke hvem Pasadar er, men var morsomt å se Patton Oswalt i en seriøs rolle. Kjenner ham bare som ultrataperen Spence i King of Queens, samt fra Two and a half men og en episode av @Midnight (hvor han er seg selv, riktignok. Utmerket gameshow, btw.)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Aner ikke hvem Pasadar er, men var morsomt å se Patton Oswalt i en seriøs rolle. Kjenner ham bare som ultrataperen Spence i King of Queens, samt fra Two and a half men og en episode av @Midnight (hvor han er seg selv, riktignok. Utmerket gameshow, btw.)

 

 

Anbefaler filmen Young Adult, sesong 4 av Justified og United States of Tara hvor Oswalt er fantastisk på hver sin måte.

Lenke til kommentar

Begynner å bli veldig glad hvordan serien er blitt nå.

 

Selv med en litt generisk skurk denne uka så klarte liksom serien å bruke den karakteren flott til å avsløre hvem The Cellist nevnt i Iron Man 2 og The Avengers er (og det var alltid nydelige Amy Acker).

 

Skulle kanskje ønske at skurkene hadde litt mer kostymer, fremfor å bare kjøre ulitmate-stilen med alle kostymer skal være så realistisk som mulig. Vet kanskje jeg er litt teit som vil ha det, men jeg har lest diverse Marvel-tegneserier siden jeg var barn så det er kanskje Marvel-fanboyen i meg som vil ha litt "teite" kostymer.

 

Synes ikke Ward er blitt mye bedre karakter å være badguy, men nok til at jeg klarer å holde ut med karakteren mer. Kan gjerne se for meg at Ward skrives ut denne sesongen, og Triplett overtar rollen i teamet. Gøy å få med seg easter egget at Triplett er barnebarnet til Gabe Jones (en av Howling Commandos som var med Captain America i WW2).

 

I tegneseriene er også Eric (Patton Oswalt) en av Nick Fury`s Howling Commandos.

 

Castingen av morra til May nailet serien bra. Virka så passende både i utseende og holdningen. Kunne vært nesten moren til Ming-Na Wen.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Bare jeg som ikke liker hvordan serien har utviklet seg? Får stadig følelsen av at det bare skulle være 13 episoder (som det først var), men de ble senere nødt til å slenge på resten av sesongen. Denne skulle i tillegg følge filmene, så de endte opp med en tøff "Agents of SHIELD serie, men endte opp med "hva faen gjør vi nå?" etter Cap America 2. Resultatet er fullstendig kaos både på og bak skjermen, og ingen vet helt hva som foregår. Dermed får vi endelig vite hvem som er Clairvoyant, bare for å bli "overrasket" når det ikke var den personen likevel osv. Ward er først snill, så slem, så snill, så slem osv. Nå er vel Skye også slem, så vidt jeg vet. Med mindre det også bare er et spill, så hun er snill neste episode, bare for å bli slem igjen episoden etter det osv. Deathlok er det ingen som har sett noe til på lenge, og Graviton var visst ikke så interessant som man skulle tro. Alt er bare er rot nå.

 

Håpet mitt er at serien "avsluttes" etter denne sesongen, så de kan heller skrape sammen restene og gi oss en "ny" serie neste sesong kalt Agents of HAMMER, eller noe sånt. (HAMMER overtok etter SHiELD i tegneseriene, så vidt jeg vet.) Da kan de kanskje ha lært av feilene sine og bare ha filmene som bakgrunn med en og annen cameo, og heller gi neste sesong et bedre fokus helt fra start. I teorien kan det da bli bra, men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Manusforfatterne viste hele tiden hva at Hydra kom til å skje. Helt siden før serien ble plukka opp. At de har faktisk gjort ting relevant de introduserte i de første episodene er med å vise det.

 

Deathlok er fremdeles i spill, men det var virkelig ikke nødvendig å ha han med i Hydra-situasjonen hvis de drar han tilbake snart. Graviton er forsatt interessant, men vi har jo nettopp sett at skurkene har fått han tilbake så ingenting skjer med det før i neste episode. La ting faktisk utvikle seg før du bedømmer ting.

 

Agents of Hammer kommer aldri på grunn av rettigheter. De får ikke bruke navnet heller. Serien kommer tilbake neste sesong, uten tvil. Agent Carter blir miniserie trolig i mellom pausen fra vinteren til våren hvis alt går bra.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se noen kilde på at det bare skulle være 13 episoder. Kan du produsere en link til en kilde?

 

Eneste jeg ser at ABC forlenget sesongen i oktober, og dette er standard prosedyre for nye serier. Det er to typer seriebestillinger i USA. En bestilling med en bestemt mengde episoder (mini, half eller full season) og en med en ubestemt mengde episoder som forlenges iløpet av høsten.

 

Forlengelsen av sesongen kom etter bare tre episoder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Geez... er det mulig... Du innrømmer rett ut at de ikke hadde fått en full sesong, og likevel klarer du å sitte her og i tillegg si at de ikke hadde det? Er det virkelig så vanvittig viktig for deg å ha rett at du ikke har noe imot å motsi deg selv i en og samme post? Geez... har sett mye rart, men dette er noe av det verste mølet på lenge.

Lenke til kommentar

Du skjønner vel at det er forskjell på å få tildelt en sesong 13 episoder totalt og senere få utvidet den, og på å få en standardbestilling sånn som alle andre nye serier får og som blir utvidet når de første seertallene kommer inn? Eller blir det for vanskelig?

 

Svært få serier får en full sesong når selskapene bestiller serier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når bestillingen kommer med forbehold om utvidelse hvis serien får gode seertall, ja. Noen serier får ikke sånne bestillinger, sånn som Game of Thrones og Sleepy Hollow.

 

La oss ta det på denne måten: Du bestiller en medium pizza fra Peppes og Peppes lager en medium pizza til deg, og når du kommer halvveis finner du ut at det ikke var nok så du må bestille en til, og Peppes må lage en helt ny medium pizza. Dette er det Schreiber påstår skjedde med SHIELD.

 

Det som egentlig skjedde kan beskrives sånn: Du bestiller en stor pizza fra Peppes, og sier at de kun skal steke halve pizzaen og gjøre klar resten hvis du fortsatt er sulten. Når du finner ut at du fortsatt vil ha mer, så steker Peppes resten av pizzaen og du får en hel pizza totalt.

 

Eller, vi kan ta det på denne måten: Du leier inn et malefirma for å male to rom, med forbehold om at de venter med å male det andre rommet til du har vist frem en ferdigmalt vegg i det første rommet til vennene dine og flesteparten sier at de liker fargen. Hvis de ikke liker fargen, så får ikke malefirmaet lov til å male det andre rommet. Eller hvis fargen er så stygg at ingen vil være i rommet med den ene veggen, så får de ikke lov til å fortsette i det hele tatt.

 

Noen serier, sånn som Sleepy Hollow som jeg nevnte i begynnelsen av innlegget, blir lagt frem som 13 episoder, får bestilling på 13 episoder og det blir produsert 13 episoder. Dette er en spesifikk bestilling, noe SHIELD ikke fikk. De fikk en åpen bestilling med forbehold om seertall. Hvis seertallene hadde vært dårlige, så ville serien ikke fått hele sesongen og de ville avsluttet med en cliffhanger midt i den planlagte sesongen. Hvis man ser på mer en eller to serier, så vet man at denne cliffhangeren er fullstendig vanlig midt i en sesong.

 

Nå er det bare å håpe på at serien har gode nok seertall til å bli fornyet for sesong 2, som også kan få en åpen bestilling med forbehold men det er mest sansynlig at den får 20 episoder med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fornyet, og "companion-show" i form av Agent Carter som vil sendes når S.H.I.E.L.D. har pause mellom vinteren og våren på ABC.

 

http://serienytt.no/2014/05/agents-of-s-h-i-e-l-d-fornyet-agent-carter/

 

Hmm. Fornyelsen av Agents of S.H.I.E.L.D. for en ny sesong kan komme med Agent Carter-serie. Hayley Atwell er ikke signert til serien enda, fordi det ikke er en pilotordre på Agent Carter og foreløpig bare snakk om manus.

 

Snakk om en miniserie/13-episoders maks per sesong-serie å ha i pausen som oppstår mellom høsten og våren.

 

http://www.deadline.com/2014/04/pilots-2014-early-buzz-edition/

Lenke til kommentar

Hm... tja... første halvdel var helt grei, men ikke det helt store. Cliffhangerene på slutten fikk meg ikke akkurat til å holde pusten, for å si det sånn. Alt som forventet. Men når det er sagt var det en del ting jeg likte svært bra i siste halvdel. En scene med Coulson var jo... interessant. "Found it, you guys." :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...