Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

780 classy med vannblokk selges til 3k på brukten, 290 med vannblokk selges til 2.2k på brukten. Så er jo billigere. 1100/1500 er jo med stock spenning. Kortet mitt gjør 1250/1700 når jeg presser på litt, og det er ikke med pt1 bios engang.

 

For å få 290/290x kortene til å skinne, så må man ha bedre kjøling på dem. Gjerne vannblokk med mye radiatorflate.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

290 @ 1100/1500 yter det somme som 970 @ 1440/1930 i firestrike. Put 290/290x under vann, og man får vekker lille dyret i dem.

Da kan man like greit kjøpe seg brukte 780 Classy med ferdige vannblokker og knøvle 290.

 

 

De vil knøvle 970 også, så om vi er over på gode bruktkjøp så blir jo det noe helt annet.

Man finner forøvrig også 290X kort som holder seg godt under 94c, hvis høy temp er en bekymring.

 

Min tanke når vi snakker 970 vs 290X går til den vanlige bruker som kanskje ikke overklokker engang.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Lol, skulle sjekke hvor mye det ultimate kortet, GTX 780 fikk, og så visst ut som om min score er på tredjeplass i verden med GTX 780'er. o,O Uten at jeg visste om det til og med. :rofl: (15201 poeng) Og jeg som ikke gadd å poste det, eller skrive på noe navn, fordi jeg ikke var fornøyd med det. :roll:

 

Men 13200 poeng på vanlige Firestrike med et enkelt kort er vel ikke helt ille:

http://www.3dmark.com/fs/2887048

(ikke min score, bare tilfeldig)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Er det ikke bare pøssies som kjører Firestrike-vanlig da.

Får knapt GPUene ut av Idle-modus med den. :tease:

Hehe! Gi med en extreme key så skal jeg kjøre Extreme^!^ :green:

 

Kun de aller mest verdige fortjener den gyldne nøkkelen.

Aka. De som kjører minimum 980 SLI eller tri/quad-SLI. :p Meeen, de har vel som regel råd til 150-160kr for 3Dmark.

 

160Kr :huh: Der røyk bursdagspengene :tease:

 

Har veldig lyst på 980 Sli, Men har overhodet ikke bruk for det :ph34r::green:

Lenke til kommentar

 

 

290 @ 1100/1500 yter det somme som 970 @ 1440/1930 i firestrike. Put 290/290x under vann, og man får vekker lille dyret i dem.

Da kan man like greit kjøpe seg brukte 780 Classy med ferdige vannblokker og knøvle 290.

 

 

De vil knøvle 970 også, så om vi er over på gode bruktkjøp så blir jo det noe helt annet.

Man finner forøvrig også 290X kort som holder seg godt under 94c, hvis høy temp er en bekymring.

 

Min tanke når vi snakker 970 vs 290X går til den vanlige bruker som kanskje ikke overklokker engang.

 

De eneste 290/290X-kortene jeg ville kjøpt er Sapphire Tri-X. De er ok.

 

Jeg har hatt 780, 780 Classy, 780 Classy SLI, R9 290X referanse, 780 Ti Classy, 780 Ti Classy SLI. Jeg vet jeg ikke gidder AMD igjen på en stund :)

Lenke til kommentar

780 classy med vannblokk selges til 3k på brukten, 290 med vannblokk selges til 2.2k på brukten. Så er jo billigere. 1100/1500 er jo med stock spenning. Kortet mitt gjør 1250/1700 når jeg presser på litt, og det er ikke med pt1 bios engang.

 

For å få 290/290x kortene til å skinne, så må man ha bedre kjøling på dem. Gjerne vannblokk med mye radiatorflate.

Dumt for AMD at veldig få har custom-loop da. Jeg vet at de fleste gamere mellom 14-18 stort sett ikke har det gitt. Så da velger de fleste 970 hvis de er i markedet for kort rundt 3000kr. Om Sapphire Tri-X 290X havner rundt 3000 kr snakker vi deal.

Lenke til kommentar

Referanse modellene til 290/290x er jo grusomme. Jeg bestilte med vannblokk da jeg kjøpte mitt kort. Jeg syns bortsett fra effektiviteten og hdmi 2, så syns jeg ikke at 970 ga meg så mye mere enn 290. Har prøvd både sli 970 og cross 290.


Dumt for AMD at veldig få har custom-loop da. Jeg vet at de fleste gamere mellom 14-18 stort sett ikke har det gitt. Så da velger de fleste 970 hvis de er i markedet for kort rundt 3000kr. Om Sapphire Tri-X 290X havner rundt 3000 kr snakker vi deal.

 

Er med på den.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Den som ble linka fra dustin en par sider tilbake:

https://www.dustinhome.no/product/5010762967/gv-r929xoc-4gd?utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146153

 

Med tidligere kjennskap til windforce så vil den vel holde seg både kjølig og stille. Om denne blir enda 3-400kr billigere så vil det jo eventuelt bli et kjempekjøp.

Lenke til kommentar

 

780 classy med vannblokk selges til 3k på brukten, 290 med vannblokk selges til 2.2k på brukten. Så er jo billigere. 1100/1500 er jo med stock spenning. Kortet mitt gjør 1250/1700 når jeg presser på litt, og det er ikke med pt1 bios engang.

 

For å få 290/290x kortene til å skinne, så må man ha bedre kjøling på dem. Gjerne vannblokk med mye radiatorflate.

Dumt for AMD at veldig få har custom-loop da. Jeg vet at de fleste gamere mellom 14-18 stort sett ikke har det gitt. Så da velger de fleste 970 hvis de er i markedet for kort rundt 3000kr. Om Sapphire Tri-X 290X havner rundt 3000 kr snakker vi deal.

 

Men er ikke heller det en god grunn til å skaffe seg custom loop, i motsetning til at det er en grunn for ikke å skaffe seg 290x. ? :p

Lenke til kommentar

Den som ble linka fra dustin en par sider tilbake:

https://www.dustinhome.no/product/5010762967/gv-r929xoc-4gd?utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146153

 

Med tidligere kjennskap til windforce så vil den vel holde seg både kjølig og stille. Om denne blir enda 3-400kr billigere så vil det jo eventuelt bli et kjempekjøp.

Gigabyte har alltid en million revisjoner av alt de lager, stress om man evnt vil vannkjøle senere. Sapphire Tri-X er bra kort. Prissenkingen til AMD har ikke nådd Norge enda, men vi kan vel regne med 1000kr dropp i pris på 290X.

Lenke til kommentar

 

 

780 classy med vannblokk selges til 3k på brukten, 290 med vannblokk selges til 2.2k på brukten. Så er jo billigere. 1100/1500 er jo med stock spenning. Kortet mitt gjør 1250/1700 når jeg presser på litt, og det er ikke med pt1 bios engang.

 

For å få 290/290x kortene til å skinne, så må man ha bedre kjøling på dem. Gjerne vannblokk med mye radiatorflate.

Dumt for AMD at veldig få har custom-loop da. Jeg vet at de fleste gamere mellom 14-18 stort sett ikke har det gitt. Så da velger de fleste 970 hvis de er i markedet for kort rundt 3000kr. Om Sapphire Tri-X 290X havner rundt 3000 kr snakker vi deal.

 

Men er ikke heller det en god grunn til å skaffe seg custom loop, i motsetning til at det er en grunn for ikke å skaffe seg 290x. ? :p

 

De kan bare kjøpe seg en EK-koffert for min del ja ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

780 classy med vannblokk selges til 3k på brukten, 290 med vannblokk selges til 2.2k på brukten. Så er jo billigere. 1100/1500 er jo med stock spenning. Kortet mitt gjør 1250/1700 når jeg presser på litt, og det er ikke med pt1 bios engang.

 

For å få 290/290x kortene til å skinne, så må man ha bedre kjøling på dem. Gjerne vannblokk med mye radiatorflate.

Dumt for AMD at veldig få har custom-loop da. Jeg vet at de fleste gamere mellom 14-18 stort sett ikke har det gitt. Så da velger de fleste 970 hvis de er i markedet for kort rundt 3000kr. Om Sapphire Tri-X 290X havner rundt 3000 kr snakker vi deal.

 

Men er ikke heller det en god grunn til å skaffe seg custom loop, i motsetning til at det er en grunn for ikke å skaffe seg 290x. ? :p

 

De kan bare kjøpe seg en EK-koffert for min del ja ;)

 

Ja, det er vel slik dere selgere bør gjøre da? Se den positive siden, fremfor den negative. :wee:

Kunde kjøper R9 290x:

+ Man får solgt custom loop i tillegg = kunde fucker opp noe

+ Man får ekstra penger for feilsøking og fiksing av loopen

+ Kunde sliter fortsatt med hverdagslige AMD-driver problemer og kjøper nytt kort = enda mer penger

+ Du utviste god service, hadde god dialog, og ga en god pris på nytt kort = kunde for livet

 

Win, Win, Win.

 

Kunde kjøper GTX 970:

+ Du ser aldri kunden igjen

- Du ser aldri kunden igjen

 

:p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

 

 

780 classy med vannblokk selges til 3k på brukten, 290 med vannblokk selges til 2.2k på brukten. Så er jo billigere. 1100/1500 er jo med stock spenning. Kortet mitt gjør 1250/1700 når jeg presser på litt, og det er ikke med pt1 bios engang.

 

For å få 290/290x kortene til å skinne, så må man ha bedre kjøling på dem. Gjerne vannblokk med mye radiatorflate.

Dumt for AMD at veldig få har custom-loop da. Jeg vet at de fleste gamere mellom 14-18 stort sett ikke har det gitt. Så da velger de fleste 970 hvis de er i markedet for kort rundt 3000kr. Om Sapphire Tri-X 290X havner rundt 3000 kr snakker vi deal.

 

Men er ikke heller det en god grunn til å skaffe seg custom loop, i motsetning til at det er en grunn for ikke å skaffe seg 290x. ? :p

 

De kan bare kjøpe seg en EK-koffert for min del ja ;)

 

Ja, det er vel slik dere selgere bør gjøre da? Se den positive siden, fremfor den negative. :wee:

Kunde kjøper R9 290x:

+ Man får solgt custom loop i tillegg = kunde fucker opp noe

+ Man får ekstra penger for feilsøking og fiksing av loopen

+ Kunde sliter fortsatt med hverdagslige AMD-driver problemer og kjøper nytt kort = enda mer penger

+ Du utviste god service, hadde god dialog, og ga en god pris på nytt kort = kunde for livet

 

Win, Win, Win.

 

Kunde kjøper GTX 970:

+ Du ser aldri kunden igjen

- Du ser aldri kunden igjen

 

:p

 

Burde egentlig BARE selge AMD-kort!

Lenke til kommentar

Aka. De som kjører minimum 980 SLI eller tri/quad-SLI. :p Meeen, de har vel som regel råd til 150-160kr for 3Dmark.

 

Kjøpte min key til halvparten.

Fast2play

 

Prøver meg litt videre på overklokkingen, men blir nok uansett langt fra samme score som noen har vist her pga steinalder cpuen (AMD 1090T BE)...

 

Er 3Dmark noe særlig å bruke for å finne stabile frekvenser? Kjørte gjennom Firestrike på 1100/1450(5800) nettopp.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...