Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et 290x til og satt opp crossfire :) Eneste jeg ikke liker med kortene er støynivå når viftene surrer fort. Jeg har 2 stk med standardkjølingen, så andre kort er nok en del stillere. Det er ikke noen krise ettersom jeg stort sett bruker headset når jeg spiller, til vanlig bruk merker jeg ikke noe til dem.

Endret av Fade1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg et 290x til og satt opp crossfire :) Eneste jeg ikke liker med kortene er støynivå når viftene surrer fort. Jeg har 2 stk med standardkjølingen, så andre kort er nok en del stillere. Det er ikke noen krise ettersom jeg stort sett bruker headset når jeg spiller, til vanlig bruk merker jeg ikke noe til dem.

 

Det er ikke noe tvil om at stock kjøleren fortsatt bråker. Generelt har det blitt noe bedre men Amd må fortsatt få ut fingeren og sørge for at kjøleren som følger med kortene sine er både kraftig og holder et akseptabelt støynivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hva som kan være årsaken til at et av mine R9 290 kort har tatt kvelden helt plutselig?

 

Satte maskina i dvalemodus igår, og når jeg skulle starte den igjen fikk skjermen aldri signal. Måtte sette kabelen i det nederste skjermkortet for å få bilde, og det øverste ble ikke lengre registrert i catalyst control center.

 

 

Prøvde mye rart uten at det hjalp, renska vekk driveren og prøvde andre plasseringer på hovedkortet men til ingen nytte. Tok ut det kortet og satte nr 2 i øverste slot, uten problem. Har også testet over HDMI, bruker vanligvis DVI.

 

Skjermen bare blinker og venter på at bilde skal komme. Er ikke det litt rart når det er såvidt over 1 år gammelt?

Lenke til kommentar

Japp, kort nr.2 står nå der det døde stod før, uten problem.

 

Det er Sapphire ja, men stock kjøler, så vet ikke om det har så mye med saken å gjøre? De satte vel bare på klistremerker og sendte ut?

 

Kjøpte disse i Tyskland når jeg bodde der, så jeg må vel sende dit skal jeg ha noe sjanse på RMA, og det vet jeg ikke om jeg gidder..

Lenke til kommentar

Har hørt at Mosfets / Caps på noen av de tidlige kortene med stock kjøleren ikke fikk nok kjøling , du finner vel litt mer informasjon om dette på et av Bitcoin forumene , spesielt kunne dette bli ille med kort som stod tett mot hverandre som under SLI.

 

Du kan jo prøve å ta en visuell sjekk av kortet og eventuelt lukte etter svidde komponenter , det kan jo være du kun trenger å bytte en Caps / Mosfet og så er du oppe og går. Sjekk også koblingene i skjermkortet for å se om det er noe som må fikses der.

Lenke til kommentar

Alright, takk for tips, skal ta en titt etter problem!

 

 

Edit: har demontert det men klarer ikke å se noen åpenbare problemområder eller svidde komponenter. Lukter heller ingenting fra kortet, så da vet jeg ikke helt.

 

Da er du nok såpass uheldig at jeg tror selve Gpu'en har tatt kvelden, monter alt nøyaktig som det var plassert og vurder en RMA sak. Du kan prøve å ta det via Sapphire om du registrerte skjermkortene der.

Lenke til kommentar

Ja jeg overdriver vel, men kjipt at de bare slutter å virke over natta. Har ikke gitt opp helt enda, skal teste mer idag.

 

Husk på en virkelig grundig rens med Isopropanol og rengjør hovedkortet skjermkortet 100% , mirakler skjer stadig vekk ;)

Les denne : http://www.overclock.net/t/1505224/r9-290-died-on-me-can-anyone-help-investigate-fixed/40

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

Ja jeg overdriver vel, men kjipt at de bare slutter å virke over natta. Har ikke gitt opp helt enda, skal teste mer idag.

 

Husk på en virkelig grundig rens med Isopropanol og rengjør hovedkortet skjermkortet 100% , mirakler skjer stadig vekk ;)

Les denne : http://www.overclock.net/t/1505224/r9-290-died-on-me-can-anyone-help-investigate-fixed/40

 

 

 

Takk for tips, skal gjøre det når jeg får tak i litt aceton eller Isopropanol. Kommer med oppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...