Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei mna.

Jeg fikk FS Extreme score:9447 med GPU clock på 1160, memory på stock.

Ifølge Nizzen er dette helt elendig for å være 290x CFX!?..

 

Hva er merkelig read på VRMs?.

Hvis du huker av for max temp på VRM1 og VRM2 får du riktig temp.

 

 

Ja var minne her :-) nå har ikke jeg sjekket så nøye hva folk har med andre cpuer men høyeste 290x å 4790k var nå 10404poeng så vill nå ikke si 9447 med såpass lavere klokk er dårlig. Hva kjørte du cpu på Btw?

 

Han skriver VRAM, ikke VRM.

Det er uansett bare å ignorere. Mulig den sier noe annet når du holder over grafen, da den viser hva som er maks. Er det utenfor forventet område så er det bare å glemme. Som de fleste andre feilavlesninger i div. monitor-programmer.

 

Er nok lesefeil av gpu-z ja. Bare jeg som syns det var litt morsomt med tanke på 3.5gb 970 "feilen" det har vert så mye snakk om i det siste :-)

Lenke til kommentar

Pussig, de benchmarks jeg har sett fra FC4 og Dying Light så ligger R9 290X rett under 980 og over 970.

 

Error, pleace try again ;)

 

 

 

Sjekk signaturen, så kan du jo se at jeg ikkje er nVidia fanboy...

 

 

Ja jeg vet du har begge deler, og jeg kalte deg heller ikke fanboy. Men du bruker jo så og si enhver anledning til å påpeke hvor mye 290x suger, når fakta er at det er et meget kapabelt kort.

 

Det eneste negative er vel strømbruket, men det kan vel de fleste på forumet her leve med.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Pussig, de benchmarks jeg har sett fra FC4 og Dying Light så ligger R9 290X rett under 980 og over 970.

 

Error, pleace try again ;)

 

 

 

Sjekk signaturen, så kan du jo se at jeg ikkje er nVidia fanboy...

 

 

Ja jeg vet du har begge deler, og jeg kalte deg heller ikke fanboy. Men du bruker jo så og si enhver anledning til å påpeke hvor mye 290x suger, når fakta er at det er et meget kapabelt kort.

 

Det eneste negative er vel strømbruket, men det kan vel de fleste på forumet her leve med.

 

Burde ha vært et bra kort... Du har tydeligvis er 290/290x siden du forsvarer det :wee:

Lenke til kommentar

 

Burde ha vært et bra kort... Du har tydeligvis er 290/290x siden du forsvarer det :wee:

 

 

Nei akkurat nå har jeg en 760, men har hatt 290x (og 980, og 970)

Synes 290x er minst like bra som 970. og iallefall et mye bedre kjøp enn 980 til nesten doble prisen.

 

Benchmarks sier forøvrig noe helt annet enn at det "burde" vært et bra kort.

Endret av Apox
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et 290x tri-x til 2k for noen dager siden for å parre med 290 kortet fra før av. Syns at amd har kommet langt når det gjelder frame pacing og mye mindre stutttering enn tidligere crossfire oppsett jeg hadde før. Venter på crossfire profil til far cry 4, ellers skalerer kortene bra i alle spill jeg har testa. Har kjørt custom cf profil for fc4, men det ga skygger.

 

Nå som det er vinter, så er det greit at kortene varmer rommet også. 290(x) kortene gir mye moro for pengene.

Lenke til kommentar

 

Jada vi vet hvordan du tenker, AMD suger nVidia rocks blablabla.

Fortsatt et godt kjøp.

Error, pleace try again ;)

Sjekk signaturen, så kan du jo se at jeg ikkje er nVidia fanboy...

 

 

Uansett hva signaturen din forteller er fanboi 1on1 symptomene i dine innlegg relativt klokkeklare...

Anbefaler deg å stoppe abboneringen på denne tråden dersom du kun stikker innom for å spre galle.

 

Du kan sikkert slippe unna med slike kommentarer om du snakker med folk som kjenner deg, men på forumet må du forvente at du starter med blanke ark i hvert eneste innlegg og at ingen kjenner deg, gidder du ikke forklare/dokumentere noe som helst, står anbefalingen min om å stoppe abbonnementet fast..

 

Begynner nesten å bli litt lei r9 290xen. Er lei av elendig fps i nye spill som far cry 4, dying light også videre mens det ser ut til at nvidia har ingen fps problemer der.

 

Hva som er årsaken til dine problemer kan være så mangt, også for de som klager på det samme i GTX970/980 trådene.

 

En god måte å finne ut mer på, er å beskrive problemene i detaljer og all maskinvaren du har sammen med 290X, samt drivere. Da vil i allefall de som sitter på kunnskap kunne hjelpe deg, ikke bare ignorere deg...

Endret av Ourasi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...