Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Får håpe AMD skjerper seg med driverene, fordi 290 serien har ikkje akkurat vært smertefri. I CFX har det vært helt håpløst elendig i forhold til det burde ha vært. Enda så er ikkje mantle i cfx tilfredstillende. DX er faktisk bedre i de fleste tilfeller for CFX.

 

Håper også 390x blir knakende bra, fordi da blir det kanskje litt konkurranse igjen.

Lenke til kommentar

 

 

Får håpe AMD skjerper seg med driverene, fordi 290 serien har ikkje akkurat vært smertefri. I CFX har det vært helt håpløst elendig i forhold til det burde ha vært. Enda så er ikkje mantle i cfx tilfredstillende. DX er faktisk bedre i de fleste tilfeller for CFX.

 

Håper også 390x blir knakende bra, fordi da blir det kanskje litt konkurranse igjen.

 

Har du testet med Omega-driveren? Den gjorde ting langt bedre i DA:I med Mantle aktivert for meg i alle fall.

Lenke til kommentar

 

Hm kansje jeg skulle prøvd mantle. Har omega drivern men har ikke testet mantle siden i sommer.

 

Ja test med en gang! Jeg har donert bort mine 290 kort, og det kan virke som om 7970 som Noreng har virker bedre med driverene enn 290 serien.

 

Burde donert til folding vettu! ^^

 

Jeg har et 7970 som folder 24/7 med den driveren, kan jo muligens teste :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

Hm kansje jeg skulle prøvd mantle. Har omega drivern men har ikke testet mantle siden i sommer.

 

Ja test med en gang! Jeg har donert bort mine 290 kort, og det kan virke som om 7970 som Noreng har virker bedre med driverene enn 290 serien.

 

Burde donert til folding vettu! ^^

 

Jeg har et 7970 som folder 24/7 med den driveren, kan jo muligens teste :hmm:

 

 

Det som er interresant er hvordan driveren fungerer med 290 korta, 7970 er så gamle og treige at det er uinterresant :tease:

Lenke til kommentar

 

 

 

Hm kansje jeg skulle prøvd mantle. Har omega drivern men har ikke testet mantle siden i sommer.

 

Ja test med en gang! Jeg har donert bort mine 290 kort, og det kan virke som om 7970 som Noreng har virker bedre med driverene enn 290 serien.

 

Burde donert til folding vettu! ^^

 

Jeg har et 7970 som folder 24/7 med den driveren, kan jo muligens teste :hmm:

 

 

Det som er interresant er hvordan driveren fungerer med 290 korta, 7970 er så gamle og treige at det er uinterresant :tease:

 

7970 kortet mitt er flink det :wee:

 

Men da gidder jeg ikke å styre, tar bare masse tid uansett som kan brukes til overklokking :green:

Lenke til kommentar

Hadd ikke tid til så mye testing men føltes enda umodent med mantle. Mulig jeg bruker feile innstilninger eller no? fikk ikke opp frametimes eller fps i afterburner med mantle aktivert heller. Det var bf 4 mp med 2stk 290x jeg testet med.

Lenke til kommentar

Hadd ikke tid til så mye testing men føltes enda umodent med mantle. Mulig jeg bruker feile innstilninger eller no? fikk ikke opp frametimes eller fps i afterburner med mantle aktivert heller. Det var bf 4 mp med 2stk 290x jeg testet med.

Trykk først "|" mens du er i spillet

 

Så skriver du inn: "PerfOverlay.DrawGraph 1"

Lenke til kommentar

Ikke glem at man må ta med "puke" faktoren da.

Will nizzen puke? If it's Nvidia no!

 

Kanskje fordi 780/780ti/980 faktisk fungerer bedre i SLI vs 7970/290/290x i cfx. Dette er i Battlefield 4, siden det er det spillet jeg spiller, om jeg har tid til å spille noe.

 

Nå har jeg testet såpass lenge alle disse korta og med "alt" av drivere frem til nå, at jeg kan si min mening om hva som er best/fungerer best.

 

Å se på fps har vist seg å være bare tull. "Smoothness faktoren" er det som teller.

 

Jeg mener på at jeg kan si at jeg ikkje tror hva som er best, men VET hva som er best. Det er mye synsing av folk som ikkje har hatt begge deler, men de som har og har testet begge deler ved siden av hverandre er jeg sikker på at er samme oppfatning som meg.

 

Som sagt er jeg en performancefanboy og ikkje verken nVidia fanboy eller AMD fanboy. Dog alle som til nå har ymtet frem at jeg er en slags nVidia fanboy har 99.9% i tilfellene AMD skjermkort. Det ligger jo tross alt i menneskes natur å forsvare de "gode" og de "dårlige" kjøpene man tar.

 

Jeg er rimelig sikker på at du Malvado er mere fanboy i noen retning enn meg ;)

 

Eneste jeg er fanboy av er Areca, men det er bare fordi det ER best.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

 

Som sagt er jeg en performancefanboy og ikkje verken nVidia fanboy eller AMD fanboy. Dog alle som til nå har ymtet frem at jeg er en slags nVidia fanboy har 99.9% i tilfellene AMD skjermkort. Det ligger jo tross alt i menneskes natur å forsvare de "gode" og de "dårlige" kjøpene man tar.

 

Jeg er rimelig sikker på at du Malvado er mere fanboy i noen retning enn meg ;)

 

Eneste jeg er fanboy av er Areca, men det er bare fordi det ER best.

 

 

Nå var jo dette ment som en spøk i sammenheng med dine opplevelser med Amd og Nvidia og helikoptertesten der man spinner rundt og rundt , at du tar opp fanboy får være for din egen regning.

Jeg har hatt både Amd og Nvidia skjermkort og generelt er jeg mer fornøyd med Amd siden jeg har hatt mindre problemer med dette oppsettet. Jeg startet dog som Nvidia entusiast på 2001 tallet og har brent meg gjentatte ganger på kort som har tatt kvelden etter ca 2 år , de siste kortene fra Amd har overlevd i henholdsvis 6 år ( 4850 kjøpt i 2009 ) og nå et 280 X kort som har overlevd i 1 år og jeg regner med (forhåpentligvis) at det tåler min bruk i 5 år til.

 

Suger Amd innimellom? Definitivt. Bulldozer er jo en katastrofe (Fx serien) i forhold til Intel sine Cpu'er og de må stadig se seg slått ytelsemessig av Nvidia.

Det siste skjermkortet jeg kjøpte hadde like godt kunnet vært et Nvidia kort , den avgjørende faktoren ble dog pris og de ekstra spillene som ble med i pakken som for 1750kra (med rabatt) ikke var så ille da synes nå jeg.

Lenke til kommentar

dx 11 parcel med choppa er smoth med 137 low 200 max frametimes 6 - 16ms normal ultra presets å 100 res scaling

 

mantle kjører ganske likt. men framtimes får jeg ikke opp siden de blir hentet av directx.... grafikken ser grovere ut synes jeg å ser ut som det er motion blur på (noe jeg hater)

 

jeg blir ivertfall til å fortsette med dx :)

 

kan se om jeg får tid i morgen til å følge mer med så jeg får en min max fps verdi med mantle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...