Gå til innhold

GTA V - Måter å tjene penger


Anbefalte innlegg

Det funker. Har prøvd det.

 

Lagra spillet mitt 2 ganger før jeg solgte pisswasser aksjene mine på søndags kveld, i tilfelle aksjen fortsatt skulle øke. Våknet neste dag, og fant ut at aksjen fremdeles øker. Da lasta jeg bare inn min andre game, der jeg ikke hadde solgt aksjene, og fortsatte å spille på den.

 

Pisswasser aksjene øker fremdeles og har rundt 360 % profit, på mandag var det 250%.

:D

 

Virker vist det går oppover men vist du vil sikre deg mot nedgang så må du ha ein save før du kjøper aksjer da du ikkje kan save aksjekursen på bawsaq.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fullført 69% men vurderar å starte alt på nytt sidan eg ikkje invisterte i aksjar under oppdraga for Lester. Skal visst vere mogleg å tjene over 1,5 milliardar der viss ein gjer alle missionane først og opddraga etterpå... :eek:

 

Nokre tankar? Vill ein ha noko fordel av det ein gjer offline når ein begynner å spele online? :hmm:

 

 

Eg har nesten 1.7mrd på hver etter de Lester-missiona. Trur ikkje eg vil ha utbytte av dette på onlinedelen, men eg er jo set for life offline. Kjøpte golfbanen for 150mill med Trevor, dette var jo lommepenger. Er kanskje drøyt mye penger, men er greit å kunne kjøpe helikopter, alt av våpen og dø så mye du vil, uten å tenke på pengene.

Endret av silode
Lenke til kommentar

Ein av dei store svakheitene med GTA 5 er at du må spele på "rett" måte for å kunne tjene penger. Dette høyrer ikkje heime i eit sandkassespel.

 

Dersom ein gjer oppdraga for Lester når dei blir tilgjengelige så har du ikkje nok penger å investere med til at det utgjer nokon forskjell.

Om eg ikkje husker heilt feil så får du vell gjere desse oppdraga før du har utført ditt fyrste skikkelige ran?

Det hjelper ikkje med aldri så gode aksjetips dersom du kun har 10,000 dollar.

Og dersom du ikkje investerer ransutbyttet ditt på rette måten så kan du også sjå langt etter eit stort overskudd. Det burde vell være to fullgode alternativer å enten investere på børsen eller å investere i eigendom? Slik som det er no så er det ikkje så mykje å hente på eigendommane før du kjem heilt mot slutten av spelet og har penger å bruke på slikt.

 

 

Men når det er sagt så er det eit par eigendommar som det kan være lurt å skaffe seg forholdsvis tidlig.

Los Santos Customs gir ei grei ukentlig inntekt utan at du treng å gjere noke aktivt, i tillegg så får Franklin gratis oppgraderinger. Så dersom du liker å endre på bilane så vil investeringa nesten lønne seg berre på grunn av dette, tar vell berre eit par tre fullt oppgraderte biler før du har tjent inn igjen investeringskostnaden berre i sparte utgifter.

 

Taxi selskapet er også ei grei investering då pengane tikker inn utan at du treng å gjere så mykje.

I tillegg så får Franklin gratis bruk av taxi.

 

Skraphandleren er også grei å kjøpt tidlig, sidan du tjener 150 dollar per bil som blir vraka så er det greit å ha kjøpt denne eigendommen før du starter å lage kaos i byen.

 

Dei øvrige eigendommane er vell alle eigendommer som enten tar lang tid å tjene inn igjen, eller som krever at du bruker mykje tid på kjedelige henteoppdrag før du tjener noke særlig.

 

 

 

 

Det skal bli veldig spennande å sjå kva som skjer når online delen kjem. Eg har ein liten teori om at grunnen til at aksjemarkedet virker litt vilkårlig akkurat no er at det er meininga at det skal være andre spelarars handlinger som skal påvirke kursen mest.

Eg har sett på nettet at det skal være mulig å sjølv påvirke aksjemarkedet, men resultatet ser ut til å være veldig tilfeldig. Eit tips som eg ser andre har brukt med moderat hell er å ikkje forårsake ulykker og øydeleggelser i eit par (kvar)dager, for deretter å investere i forsikringsselskapet og starte med å kræsje og skade så mykje som mogleg slik at kursen stiger. Men heller ikkje dette gir nokon god garanti for anna enn at du ikkje går i minus på det.

Ingen sier at du MÅ gjøre det på den måten. Dessuten er det ganske logisk at når du utfører sabotasje på for eksempel et flyselskap, vil jo selfølgelig det gå utover dem, og konkurerende vil tjene på det, og aksjeprisene går opp. Ganske obvious detta her.
Lenke til kommentar

Ingen sier at du MÅ gjøre det på den måten. Dessuten er det ganske logisk at når du utfører sabotasje på for eksempel et flyselskap, vil jo selfølgelig det gå utover dem, og konkurerende vil tjene på det, og aksjeprisene går opp. Ganske obvious detta her.

 

Nei du må sjølvsagt ikkje, men dersom du ikkje investerer på rette måten så går du glipp av mykje penger.

 

Sjølve aksjemarkedet fungerer veldig bra, og det er også til dels realistisk. Det er ikkje det som er problemet. Problemet er at med mindre du driver med "power play" og gjer ting nesten heilt optimalt så får du ikkje tak i penger som du kan investere før langt ut i spelet. Innen den tid så kan du lett å brukt opp alle oppdraga som påvirker aksjemarkedet ved å berre investere småpenger.

 

Når eg starta spelet og eg samla inn penger ved å plyndre ein person for 10$ her og 16$ der så var det ein kjempeinvestering å putte sparepengane mine på nokre få tusen inn i aksjemarkedet etter anbefaling frå Lester og få så mykje som eit par tusen dollar i profit, då fekk eg råd til å kjøpe eit nytt våpen (berre for å oppdage at det starter å spawne gratis overalt rett etterpå).

 

Du er nesten heilt avhengig av å vite kva oppdrag du får av Lester før du starter oppdraget. Dersom du starter oppdraget fyrst så får du ikkje bytte karakter for å investere med dei to andre karakterane.

Så for å gjere det så godt i GTA 5 at du kan leike deg med fritt i byen utan å bekymre deg for mykje over pengane så må du bryte den 4 veggen ved å enten motta tips frå andre, lese guider, eller rett og slett starte eit nytt spel når du har gjort dei fyrste nybegynderfeila.

Slike ting øydelegg mykje for spelet.

 

 

 

Til å begynne med så er det alt for mange oppdrag som ikkje gir deg betalt. Når det i tillegg krever at du har forhåndskunnskap om at du må vente med å gjere bestemte oppdrag til du er lenger ute i spelet så bryt du mykje av spelegleden.

 

Etter oppdraga til Lester så burde det være mulig å starte mini-oppdrag på eige iniativ som også påvirker aksjekursen (på samme måten som taxi og taubil oppdraga). Avkastninga hadde ikkje trengt å være like stor, men du burde kunne gå inn på "internett" for å søke opp eit medlem av styret i ei bestemt bedrift og deretter få aktivert ein mini-oppdrag der du får i oppdrag å drepe vedkommande slik at aksjekursen til det selskapet synker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gøyalt det mini-oppdraget der man får akskje i animalark til en verdig av 100.000dollar..

 

aksjekursen var i øyeblikket etter motagelse -90% og har ikke rørt seg nevneverdig siden den gangen... :rofl:

Jeg må bare sitere meg selv...

 

Det er noe alvorlig galt med akskjemarkedet mitt...

 

som sagt, Animalark hvor jeg fikk 100.000 dollar i akskjer står fremdeles uberørt..

ikke bare det, men her om dagen gjorde som i taktikken i et innlegg litt lengre opp her - solgte, savet, kjøpte, savet nytt gamesave..

Når er absolutt alt -100%.....altså helt totalt blakk...

 

Har som sagt savegame hvor alle penger er inntakt, men det er irriterende å ikke ha muligheten til å tjene penger uten Lester-oppdragene......

 

(Ja, jeg er online når jeg sjekker akskjekursene)

Lenke til kommentar

Har hørt at man kan manipulere markedet ved å påvirke de konkurrende bedriftene. For eksempel; kjøp aksjer i et fast food-selskap og så spreng lastebilene til konkurrenten. Da skal tydeligvis akjen til de du har satt penger på gå opp.

 

Forsikringsselskapet (LifeInsurcance eller noe sånt) påvirkes etter det jeg har hørt, av hvor mye ødeleggelse som skapes. Jeg vet ikke hvor mye det er snakk om, det kan hende det holder å skape noen kollisjoner eller du må kanskje sprenge 10-15 biler før den går opp 1%.

 

På en måte syns jeg prisene på eiendommene samt inntekten ved å gjøre småjobber ikke står i forhold til hverandre. Hvorfor skal jeg drive på å rane en verditransport for $7000 når de fleste eiendommene koster langt over millionen?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde litt med Air Emu og Fly US. Sprengte masse Fly US fly i ca en time og gikk inn på aksjemarkedet og sjekket: Air US hadde gått opp.

Forsikringsselskapet aner jeg ikke da jeg ikke har prøvd.

 

Og det med eiendommer er jeg enig i. Kjøpe eiendommer for flere millioner og så tjener du et par tusen i uka på det.. hmm. Men men. Bare å sitte på riktige aksjer i et par uker så har man millioner nok - jeg driver mest med online og sjekker bare aksjekursene innimellom..

Lenke til kommentar

Er det nokon som har litt meir inngåande kunnskap til korleis aksjemarkedet er lagt opp?

Dersom det er meint å være realistisk, samt at det skal gjennspeile det som spelerane gjer så har eg vanskelig for å sjå kvifor AmmuNation skal ha så lav kurs.

Har det store fleirtallet slutta å kjøpe våpen, eller har dette seg med at akkurat denne aksjen fekk eit svært kunstig oppsving då alle starta å spele og kjøpe våpen omtrent samtidig gjennom heile forige måned? Kanskje aksjen eigentleg skal ligge naturlig på omtrent $100?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...