Gå til innhold

GTA V - Måter å tjene penger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ein av dei store svakheitene med GTA 5 er at du må spele på "rett" måte for å kunne tjene penger. Dette høyrer ikkje heime i eit sandkassespel.

 

Dersom ein gjer oppdraga for Lester når dei blir tilgjengelige så har du ikkje nok penger å investere med til at det utgjer nokon forskjell.

Om eg ikkje husker heilt feil så får du vell gjere desse oppdraga før du har utført ditt fyrste skikkelige ran?

Det hjelper ikkje med aldri så gode aksjetips dersom du kun har 10,000 dollar.

Og dersom du ikkje investerer ransutbyttet ditt på rette måten så kan du også sjå langt etter eit stort overskudd. Det burde vell være to fullgode alternativer å enten investere på børsen eller å investere i eigendom? Slik som det er no så er det ikkje så mykje å hente på eigendommane før du kjem heilt mot slutten av spelet og har penger å bruke på slikt.

 

 

Men når det er sagt så er det eit par eigendommar som det kan være lurt å skaffe seg forholdsvis tidlig.

Los Santos Customs gir ei grei ukentlig inntekt utan at du treng å gjere noke aktivt, i tillegg så får Franklin gratis oppgraderinger. Så dersom du liker å endre på bilane så vil investeringa nesten lønne seg berre på grunn av dette, tar vell berre eit par tre fullt oppgraderte biler før du har tjent inn igjen investeringskostnaden berre i sparte utgifter.

 

Taxi selskapet er også ei grei investering då pengane tikker inn utan at du treng å gjere så mykje.

I tillegg så får Franklin gratis bruk av taxi.

 

Skraphandleren er også grei å kjøpt tidlig, sidan du tjener 150 dollar per bil som blir vraka så er det greit å ha kjøpt denne eigendommen før du starter å lage kaos i byen.

 

Dei øvrige eigendommane er vell alle eigendommer som enten tar lang tid å tjene inn igjen, eller som krever at du bruker mykje tid på kjedelige henteoppdrag før du tjener noke særlig.

 

 

 

 

Det skal bli veldig spennande å sjå kva som skjer når online delen kjem. Eg har ein liten teori om at grunnen til at aksjemarkedet virker litt vilkårlig akkurat no er at det er meininga at det skal være andre spelarars handlinger som skal påvirke kursen mest.

Eg har sett på nettet at det skal være mulig å sjølv påvirke aksjemarkedet, men resultatet ser ut til å være veldig tilfeldig. Eit tips som eg ser andre har brukt med moderat hell er å ikkje forårsake ulykker og øydeleggelser i eit par (kvar)dager, for deretter å investere i forsikringsselskapet og starte med å kræsje og skade så mykje som mogleg slik at kursen stiger. Men heller ikkje dette gir nokon god garanti for anna enn at du ikkje går i minus på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hiv dere på bølgen, folkens. Fortsatt potensiale for god inntjening her:

(sorry for dobbelpost - kom med innspill og egne investeringstips!!)

 

Pisswasser har enormt potensiale. Ligger på 11 dollar og kan nå 150 hvis tidligere historikk gjentar seg. Det betyr 15 ganger innsatsen pr nå!!

'

post-116700-0-44919600-1380565497_thumb.jpg

 

 

 

Hawk and Little stiger fortsatt. Kan være mulig å anta at den når gamle høyder som vil si 5 ganger innsatsen nå.

'

post-116700-0-57321700-1380565487_thumb.jpg

 

 

 

En annen aksje som kan være verdt en titt er Betta, men jeg synes det holder å være involvert i to selskaper - og det er litt lavere mulighet for mer enn dobling sånn som det er nå..:

'

post-116700-0-63215800-1380565479_thumb.jpg

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Er økonomien i Los Santos universell? Altså, når du Ham snakker om at den og den aksjen er på vei ned eller opp, gjelder det for oss også? Trodde egentlig det var et individuelt aksjemarked for hver spiller jeg. I så fall er det jo poengløst å komme med investeringstips i denne tråden.

Som flere skriver her: Bawsaq er universalt, så de kursene jeg har på PS3, de har du også på PS3 (burde kanskje spesifisere det når jeg tenker meg om da Xbox-eierne har har sitt Bawsaq-univers).

LS stock market er individuelt så der har folk helt forskjellige kurser med unntak av de kursene som er scripta pga storylinen.

 

Har fortsatt fått lite ut av å ødelegge ting i spillverdenen som påvirker kursene, men hvis du logger deg på socialclub så får du opp en bedre historikk på aksjene med grafer som spenner over dager som gjør det lettere å se utviklingen ref bildene jeg la ut. Kursene styres av etterspørsel, rett og slett, så jeg forventer snart å cashe ut aksjene mine da folk eller algoritmer snart stopper økningen.

 

Og da finner vi noe nytt, vet du :)

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

En lett måte å tjene penger på, er å kjøpe en av kinoene (den til 20.000.000 er best), og så sove. Så er det bare å gå i dvale et par måneder :)

Men ganske lættis at det er eneste måten å tjene penger på eiendom. Synes hele eiendomsbiten kunne vært droppet. Man tjener jo ingenting på det om man ikke "jukser" med å sove.

Lenke til kommentar

Jeg kom plutselig på en idè om aksjemarkedet. Hva hvis man har en stor sum penger som man setter inn på èn aksje, deretter save og så loade tilbake igjen? Så gjør man det samme på mange forskjellige aksjer fordelt utover flere savegames. Så er det bare å velge den saven med best aksjeutbytte når man skal loade f.eks dagen etter. Er mye styr selvsagt, men det kan jo funke.

Lenke til kommentar

Har du prøvd? Er sikker på at de pengene du legger inn i Bawsaq er investert, uavhengig av saves. Det andre aksjemarkedet derimot kan du kødde med på den måten du beskriver..

Det funker. Har prøvd det.

 

Lagra spillet mitt 2 ganger før jeg solgte pisswasser aksjene mine på søndags kveld, i tilfelle aksjen fortsatt skulle øke. Våknet neste dag, og fant ut at aksjen fremdeles øker. Da lasta jeg bare inn min andre game, der jeg ikke hadde solgt aksjene, og fortsatte å spille på den.

 

Pisswasser aksjene øker fremdeles og har rundt 360 % profit, på mandag var det 250%.

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...