Gå til innhold

Blizzard avvikler begge auksjonshusene i Diablo III (Mac, PS3, PS4, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet det er et ordtak som sier bedre sent en aldri, men nå er det ALT FOR SENT! da kan dem jo like godt beholde aksjehuset.. siden det sikkert er noen stykker igjen som spiller diablo 3 som likte det!

 

Diablo 3 er første spillet jeg har kjøpt til blodpris og bare spilla på en måned eller 2 før det ble lagt på støvhylla, prøvde det igjen for noen månder siden.. ingen forbedring bortsett fra at man kunne får seg 1k skade våpen til billigpris... som igjen gjorde hardcore run til hell og inferno som en lek..... + at spillet har en dårlig replay value, banene er nesten helt lik vær gang, og man kjenner seg raskt igjen hvor man skal gå, og veldig mange baner har ingen variasjon i det heletatt...

 

Bossruns er drept, nå vil blizzard at alle skal jakte på dem unique monstrene... som igjen blir en farm run... .. alt dette får jeg gjort på under en uke... og jespa meg gjennom mye gameplay...

Inteligensen til monstrene er samme som i StarCraft 2 vil jeg si så man kan lure monstrene runt hele tiden........

 

Hvordan kan dette spillet være laget av blizzard...

Lenke til kommentar

At noe er "valgfritt" i spill er et ubrukelig argument - spilleren gjør det de føler er best for karakteren sin.

Men AH er jo innlysende der for å gjøre det lettere å nettopp selge og få fatt i nytt utstyr for de som velger den måten å spille på. Man kan utmerket klare å spille gjennom hele spillet på Inferno selv med bare loot man finner selv og crafter. Faktisk er utfordringen desto større. For de som vil ha bedre loot raskere kan i så måte selge på AH og kjøpe nytt. For de som er virkelig utolmodige kan bruke RMAH. I mine øyne gir et slikt system flere måter å spille spillet på enn uten disse.

 

Det er derfor jeg føler dette ofte handler om "skrytefaktoren" (e-peen) som forsvinner, noe jeg kanskje ikke kopler særlig med og ikke har helt forståelse for.

 

I D2 måtte man åpne masse dustete trade spill med kårni navn som "WTB IK HELM" eller noe slikt - eller oppsøke ebay eller tvilsomme trade sites (selv om det også var gode forum for trade også). Ved å bygge dette rett inn i spillet så sikrer man både en lettere måte å bytte ting, samt en sikrere måte å gjøre det på hvis man først velger å bruke ekte penger på det.

 

D3 kan spilles på mange måter. F.eks. som et eksperiment har jeg bygget meg et sett med bare blue items (dvs magical med bare 2 mods) og kan spille store deler av Inferno med det. Utrolig morsom utfordring. Så man har jo en del ting man kan gjøre hvis man ikke er så opptatt av "e-peen".

Lenke til kommentar

Ser at det er en hel haug med "to late" kommentarer.

 

Bra at Blizzard kommer med en expansion til Diablo 3 da, som gjør at de kan få "resatt" powernivået tildels og komme med nytt innhold som gjør at de får inn spillere igjen.

 

Ser noen kommenterer at man ikke MÅ bruke auksjonshuset i D3 nå, men det stemmer vel ikke helt, ettersom drop-raten er lagt så lavt at du ellers går rundt i utrolig dårlig gear. Dessuten er problemet at man finner for lite loot som er bra problemet.

 

En av tingene som gjorde at jeg spillte D2 masse var at jeg fant et bra barbarian-item med necromanceren min, så lagde jeg meg gjerne en barbar for å få brukt itemet.

 

Konklusjonen min er at Blizzard er bra sent ute her, men at denne endringen + en expansion nok vil gjøre veldig mye for å få folk tilbake til spillet.

Lenke til kommentar

Men AH er jo innlysende der for å gjøre det lettere å nettopp selge og få fatt i nytt utstyr for de som velger den måten å spille på. Man kan utmerket klare å spille gjennom hele spillet på Inferno selv med bare loot man finner selv og crafter.

Tja. Jeg spilte hardcore, og hadde ingen problemer med act 1 inferno, men act 2 var umulig. Så fort jeg satte min fot i marka så ville jeg bli onehittet (og jeg var bygd så defensivt som mulig).

Det var ikke mulig for meg å få gode nok items i act 1, til å overleve i act 2.

 

Dette kan selvsagt ha blitt endret på i ettertid, er lenge siden jeg spilte nå. Jeg er dog enig i at auksjonshuset sannsynligvis gjorde mer skade enn det gjorde godt.

 

 

Jeg lurer på om de ikke heller skulle ha laget et trade-auction-house som liknet veldig på det gamle (?).

Legge ut en item for trade. Dersom noen trykker på den ser de hva du har skrevet du er interesert i.

Du spiller videre, noen finner den og sender deg et offer, og du får en liten "chatbubble" med et tilbud i.

 

Jeg er ikke interesert i å lage games som heter WTB IK HELMET eller stå å spamme i en chat lenger.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor de fjerner Gold AH, gull har tross alt ingen annen funksjon i spillet. Potions dropper fortere enn man rent mekanisk kan bruke dem, og repair costs dekkes inn bare av reine gold drops, og crafting bortsett fra med gems er ganske meningsløst etter et visst punkt. Til og med gems er liksom ikke en løpende kostnad, siden man kan klakke dem utav gear og bruke på nytt etter å ha laget seg et par sett med høyeste kvalitet

 

 

Ellers er det kanskje betimelig å minne om at man handlet med andre spillere i D2 også, men da var systemet uregulert, UI-løst og hele greien ble mye mindre attraktivt - selv om det da, som nå, var den mest tilgjengelige måten å geare opp helt grunnleggende til å få gjort noe i endgame. For å illustrere: Hvis du stort sett har ilevel 63 rares kan du gjennomføre en extreme makeover til under 2m gold hvor du øker skade og helse med to-tre ganger, og dytter MF, ønskede stats (crit chance/damage/regen/whatever) og klassespesifikke bonuser opp til et nivå hvor du ikke primært er i veien for gruppen lenger når man spiller med Monster Power. 2 millioner har du nesten garantert samlet opp i løpet av spillet om du er level 60 og har fullført Inferno. Derfra kan man realistisk geare opp til gode items, enten man blåser et astronomisk beløp på AH eller faktisk er heldig med drops, som høyere MF jo gir deg en statistisk signifikant sjanse til å være.

 

Så med mindre man sitter med et masochistisk ønske om å være fanget i en sirkel av lav MF hvor rene oppgraderinger er sjeldne og eventuelle gode drops ikke nødvendigvis er relevante for dine karakterer (yay for semi-random legendaries og set items) så er et innebygget handelssystem en av de mest logiske utviklingene fra D2.

 

Fort gjort å glemme i blodtåka, I guess. Blir spennende å se om "Loot 2.0" (urk) medfører noe annet enn en annen type inflasjon. Også selvfølgelig at handelssystemet slutter å faktisk være et system, og i stedet funksjonelt sett er nede på Diablo 2-nivå.

 

Nå snakker jeg bare om tjenestene i selve spillet - det beste med AH i D3 var at det fjernet behovet for tredjepartssider, som sikkert kommer til å blomstre igjen nå.

 

Setter pris på ironien i at det er folkene som ikke spiller spillet, og sikkert ikke kommer til å gjøre det igjen heller, som synes at dette er udelt strålende.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Argumentet på at AH er negativt for D3 føler jeg er noe vagt. Det var vel 3. parts sider som fungerte som en mellomtjener for kjøp og salg før D3. Blizzard har vel strengt tatt gjort det slik at man tryggere kan handle med andre spillere uten å risikere å bli svindlet for enten penger eller gear.

 

Slik sett synes jeg det er fint med AH. Særlig når det dropper noe man kanskje ikke har bruk for.

Både RMAH og AH var, så vidt jeg vet, frivillig å bruke. De som brukte AH enten aktivt eller når de var lei av å farme seg opp til neste act, ville vel uansett tydd til en slik 3. parts side for å skaffe dette gearet uansett.

 

Jeg synes blizz i det minste kunne holdt på AH (RMAH kan for min del bare forsvinne) samtidig som de gjorde sitt for at man ikke skulle være nødt til å ta i bruk dette i det heletatt.

Lenke til kommentar

 

 

Oversettelse: Vi tjente ikke nok penger pÃÃÂ¥ AH.

 

Oversettelse: NÃÂ¥ har vi melket spillerne for alle pengene de er villige til ÃÂ¥ gi oss, sÃÂ¥ nÃÂ¥ kan vi "late som om vi fant ut at auksjonshuset var en dÃÂ¥rlig idê først nÃÂ¥, og fjerne det", "slik at de blir litt glade og kanskje biter pÃÂ¥ trÃÂ¥den og kjøper expansion packs nÃÂ¥r vi lager dem til diablo."

For et trist, kynisk og håpløst syn på livet.

http://dictionary.reference.com/browse/irony

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor de fjerner Gold AH, gull har tross alt ingen annen funksjon i spillet. Potions dropper fortere enn man rent mekanisk kan bruke dem, og repair costs dekkes inn bare av reine gold drops, og crafting bortsett fra med gems er ganske meningsløst etter et visst punkt. Til og med gems er liksom ikke en løpende kostnad, siden man kan klakke dem utav gear og bruke på nytt etter å ha laget seg et par sett med høyeste kvalitet

 

 

Ellers er det kanskje betimelig å minne om at man handlet med andre spillere i D2 også, men da var systemet uregulert, UI-løst og hele greien ble mye mindre attraktivt - selv om det da, som nå, var den mest tilgjengelige måten å geare opp helt grunnleggende til å få gjort noe i endgame. For å illustrere: Hvis du stort sett har ilevel 63 rares kan du gjennomføre en extreme makeover til under 2m gold hvor du øker skade og helse med to-tre ganger, og dytter MF, ønskede stats (crit chance/damage/regen/whatever) og klassespesifikke bonuser opp til et nivå hvor du ikke primært er i veien for gruppen lenger når man spiller med Monster Power. 2 millioner har du nesten garantert samlet opp i løpet av spillet om du er level 60 og har fullført Inferno. Derfra kan man realistisk geare opp til gode items, enten man blåser et astronomisk beløp på AH eller faktisk er heldig med drops, som høyere MF jo gir deg en statistisk signifikant sjanse til å være.

 

Så med mindre man sitter med et masochistisk ønske om å være fanget i en sirkel av lav MF hvor rene oppgraderinger er sjeldne og eventuelle gode drops ikke nødvendigvis er relevante for dine karakterer (yay for semi-random legendaries og set items) så er et innebygget handelssystem en av de mest logiske utviklingene fra D2.

 

Fort gjort å glemme i blodtåka, I guess. Blir spennende å se om "Loot 2.0" (urk) medfører noe annet enn en annen type inflasjon. Også selvfølgelig at handelssystemet slutter å faktisk være et system, og i stedet funksjonelt sett er nede på Diablo 2-nivå.

 

Nå snakker jeg bare om tjenestene i selve spillet - det beste med AH i D3 var at det fjernet behovet for tredjepartssider, som sikkert kommer til å blomstre igjen nå.

 

Setter pris på ironien i at det er folkene som ikke spiller spillet, og sikkert ikke kommer til å gjøre det igjen heller, som synes at dette er udelt strålende.

 

Koker ned til den samme problematikken uansett, det er all gear-dependencien som gjør spillet kjedeligere enn det kunne ha vært, å bøte på dette med AH er en halveis-løsning. Spillet er alt for styrt av gear.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel, gear er et av hovedsystemene for progresjon i spillet. Helt legitimt å ikke like det, men da er ikke problemet ditt begrenset til Diablo 3. Det er sånn sjangeren fungerer, med vekslende grader av variasjon.

 

Det er ikke noe med sjangeren som sier det må være sånn, blir som borderlands, loot må kke være en viktig del av FPS selv om det er det i borderlands. Jeg personlig mener sjangeren har godt av en revitalisering, det har alt for vidtrekkende negative konsekvenser med loorfokusen, feks en håpløs vanskegradsprogresjon.

 

AtW

Lenke til kommentar

Borderlands er et skrekkelig dårlig eksempel, siden det helt eksplisitt er en blanding av FPS- og ARPG/"Diabloklone"-sjangeren, med kjernegameplay fra FPS og systemer fra ARPG.

 

Jeg kommer ikke på noen ARPG-er hvor gear ikke er et av progresjonssystemene. Og jeg har spilt en del slike. Om du synes selve kjernegameplayet, altså det å eksplodere horder av datagenererte monstre mens karakteren din blir gradvis sterkere, er kjedelig, så tror jeg ikke noen versjon av Diablo 3 (eller 1-2) vil gjøre deg fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...