Gå til innhold

Underskriftskampanje - dyreplageri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dyreparker vil kunne være viktige, de er i mange tilfeller med på å bevare utrydningstruede arter.

 

Det er en sannhet med modikasjon; det er en kompensasjon for at folk ikke klarer å tenke langt nok selv, til å unngå problemet i utgangspunktet. Jeg ville nok satset mer på å opplyse folk samt å innføre strengere regler mot hogst i visse områder osv.

Lenke til kommentar

Hvis målet ditt er å forby å holde dyr som blir brukt til kjøttproduksjon, hvordan tenker du at f. eks. norsk rødt fe skal overleve? De lever gjerne pga at de er avhengige av oss mennesker. Er det greit å utrydde dyrene som er avhengige av oss, fordi de skal være 'frie'?

 

Vil ikke det, vi må jo ha mat. Men nå kan jo kjøtt dyrkes i laboratorium, så da får man tro det tar mer og mer over etterhvert som det blir rimeligere å gjøre nettopp dette.

Lenke til kommentar

TS er tydeligvis ikke den skarpeste kniven i skuffen...

 

og btw

Hunder i fangenskap er helt ok, men ikke andre dyr? hva er logikken i det?

 

Er ikke optimal løsning å gå med hunder i bånd heller, men det er bedre enn ingenting.. Kanskje man må revurdere det også etterhvert. Eller, jeg vet jo det er galt også da, men ville ikke være for ekstrem hehe ting var jo koseligere før da, hadde dyr på gården sin og sånt.. blitt litt kjedelig ting, men man får fokusere mer på å ha hverandre istedet :)

Endret av Intueri
Lenke til kommentar

Bedre en ingenting?, hva mener du egentlig?

 

Ingenting, som i frihet.. Jau, har ikke hund selv, men syns det er koselig med hunder da, så det er vondt å skulle gi slipp på det. Skjønner at andre har det samme problemet med fugler i bur, fisk i akvarie, dyr i dyreparker osv. men vi må bare få en slutt på det en eller annen gang. Katt blir vel det eneste dyret man kan ha egentlig, om man har katteluke, for da er det fritt.

Endret av Intueri
Lenke til kommentar

 

Ingenting, som i frihet.. Jau, har ikke hund selv, men syns det er koselig med hunder da, så det er vondt å skulle gi slipp på det. Skjønner at andre har det samme problemet med fugler i bur, fisk i akvarie, dyr i dyreparker osv. men vi må bare få en slutt på det en eller annen gang. Katt blir vel det eneste dyret man kan ha egentlig, om man har katteluke, for da er det fritt.

Tror du burde lese den teksten jeg quotet en gang til om dyr og frihet. Katter bryr seg ingenting om hvorvidt det er "fritt" eller ikke. Frihet er en illusjon mennesker har skapt. Den eksisterer ikke i dyreverden. Jeg har en innekatt. Jeg har mulighet til å slippe henne ut, som den forrige katten, men på grunn av personligheten hennes og det at det er trafikk ute, vil vi ikke slippe henne ut. Dessuten mistrives hun ute. Likevel virker katten min utrolig fornøyd, rett og slett fordi hun har et eget territorium inne. Hun har sine faste plasser, og trives med forutsigbarheten i hjemmet. Hun får nok mat, vann og søvn, det finnes ingen trusler inne (noe det helt klart gjør ute), og hun har en sosial relasjon med menneskene rundt henne.

 

Det er ikke bare å slippe løs en katt, for så å fovente at den klarer seg selv, fordi vi tror at den vil sette pris på sin egen "frihet". Mest sannsynlig vil den dø innen vinteren kommer. Katter er avlet til å være kjæledyr. Det samme kan en si om hunder, hester, kaniner osv. Frihet for dem ville vært unaturlig.

Lenke til kommentar

Tror du burde lese den teksten jeg quotet en gang til om dyr og frihet. Katter bryr seg ingenting om hvorvidt det er "fritt" eller ikke. Frihet er en illusjon mennesker har skapt. Den eksisterer ikke i dyreverden. Jeg har en innekatt. Jeg har mulighet til å slippe henne ut, som den forrige katten, men på grunn av personligheten hennes og det at det er trafikk ute, vil vi ikke slippe henne ut. Dessuten mistrives hun ute. Likevel virker katten min utrolig fornøyd, rett og slett fordi hun har et eget territorium inne. Hun har sine faste plasser, og trives med forutsigbarheten i hjemmet. Hun får nok mat, vann og søvn, det finnes ingen trusler inne (noe det helt klart gjør ute), og hun har en sosial relasjon med menneskene rundt henne.

 

Det er ikke bare å slippe løs en katt, for så å fovente at den klarer seg selv, fordi vi tror at den vil sette pris på sin egen "frihet". Mest sannsynlig vil den dø innen vinteren kommer. Katter er avlet til å være kjæledyr. Det samme kan en si om hunder, hester, kaniner osv. Frihet for dem ville vært unaturlig.

 

Frihet er grunnleggende, er ikke opp til deg å frarøve den basert på dine oppfatninger. Innekatt er dyreplageri.

Lenke til kommentar

Greit, gi hunden din full frihet og fôr den med sjokolade og slipp den løs på motorveien, så får vi se hvem av oss som er dyreplager.

 

En hund er langt dummere en katt da, kan ikke sammenlignes. Katter er selvestendige, oppegående dyr - hunder derimot, er.. ja, egentlig som mennesker generelt, veldig avhengig av eieren (regjeringen osv.) sin. Ikke noe problem å slippe ut katter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...