Gå til innhold

Anmeldelse: Grand Theft Auto V (X360)


Anbefalte innlegg

 

Ja, det er selvsagt noe annet når det er spill, sammenlikningen er lite relevant, og 24 FPS på tilm er også for lite. 30 FPs er ikke "veldig bra" for noe, hva mener du er en middels framerate, og en dårlig? 20 og 10? Hvor lavt legger du lista?

 

AtW

 

Jeg mener 30 er veldig bra for et spill som dette. Det tekniske aspektet er glimrende. Si meg, har du spilt GTA V?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg mener 30 er veldig bra for et spill som dette. Det tekniske aspektet er glimrende. Si meg, har du spilt GTA V?

 

Nei, har ikke prøvd GTA V enda, men jeg har pørvd de tidligere spillene i serien, og andre spill av samme type. Og har bred erfaring med forskjellige framerates. Du svarte forresten ikke på spørmålet om hva du mener er middels og dårlig framerate.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

Nei, har ikke prøvd GTA V enda, men jeg har pørvd de tidligere spillene i serien, og andre spill av samme type. Og har bred erfaring med forskjellige framerates. Du svarte forresten ikke på spørmålet om hva du mener er middels og dårlig framerate.

 

AtW

 

Dårlig bildefrekvens? Saint's Row 4. Middels? Saint's Row 3. Kjenner jeg er glad jeg er gamer av den gamle skolen. En som vokste opp på NES og SNES. Man lærer å sette pris på mer enn bare antall bilder i sekundet, slik som dagens spillere, deg inkludert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jo, 30 FPS er veldig bra. Filmene du ser er i 24 bilder i sekundet. Det er selvsagt noe annet når man selv har kontrollen, men likevel, 30 FPS er veldig bra for et spill av denne typen.

 

Haha, som om bildeflyten i filmer er noe bra. Filmet har også en blur-effekt som får det til å føles mer flytende.

Skal også nevnes at de fleste TV-er nå til dags har teknologi som jevner ut bildeflyten, noe som får mange folk til å tro de ser en mye lavere bildefrekvens enn de egentlig gjør. Kanskje derfor du synes 30 fps er så fantastisk?

 

Personlig foretrekker jeg 120 fps, så man kan vel trygt si det er en vanesak, selv om 60 fps unektelig er bedre enn 30 ;)

Lenke til kommentar

 

Dårlig bildefrekvens? Saint's Row 4. Middels? Saint's Row 3. Kjenner jeg er glad jeg er gamer av den gamle skolen. En som vokste opp på NES og SNES. Man lærer å sette pris på mer enn bare antall bilder i sekundet, slik som dagens spillere, deg inkludert.

 

Haha, det er ganske fasinerende å se noen argumentere for at man er av den gamle skolen, og bruker det som argument for å prioritere teknisk pen grafikk over spillbarhet og flyt.

 

Saints row 4 har forøvrig nesten like framerate som gta V? (x360, antar du ikke snakker om PC?)

 

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

Haha, det er ganske fasinerende å se noen argumentere for at man er av den gamle skolen, og bruker det som argument for å prioritere teknisk pen grafikk over spillbarhet og flyt.

 

Saints row 4 har forøvrig nesten like framerate som gta V? (x360, antar du ikke snakker om PC?)

 

 

AtW

 

Saint's Row 4 har ikke i nærheten av samme bildefrekvensen på konsoll som GTA V. Saint's Row 4 er nesten ikke spillbart. GTA V er en drøm å spille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjenner jeg er glad jeg er gamer av den gamle skolen. En som vokste opp på NES og SNES. Man lærer å sette pris på mer enn bare antall bilder i sekundet, slik som dagens spillere, deg inkludert.

Har ikke spilt et eneste konsollspill de siste fem årene der inputlag ikke har vært motbydelig høyt :p

Det er svært få "old-school"-vibber fra dagens konsoller når inputlag har økt med 50-100ms som følge av moderne spillmotorer med Vsync, pipelined rendering, og bufre kjørende, og man har gått over fra bilderørskjermer med mindre enn 10ms inputlag uten pikselresponstid til 30-40ms inputlag med 10-20ms pikselrespons.

 

Grunnen til at jeg spiller stort sett på PC kommer nettopp av den sinnsyke inputlagen man får på konsoller, mangelen på høy framerate gjør ikke bare bildet særdeles hakkete, men det fører også til merkbart høyere inputlag, innlevelsen på konsoll blir derfor nærmest ikke-eksisterende.

 

Saint's Row 4 har ikke i nærheten av samme bildefrekvensen på konsoll som GTA V. Saint's Row 4 er nesten ikke spillbart. GTA V er en drøm å spille.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-saints-row-4-face-off

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-grand-theft-auto-5-face-off

Ser ikke helt hvordan noen av dem egentlig er akseptable på konsoll, det er som å se på en Powerpoint-presentasjon.

Lenke til kommentar

Har ikke spilt et eneste konsollspill de siste fem årene der inputlag ikke har vært motbydelig høyt :p

Det er svært få "old-school"-vibber fra dagens konsoller når inputlag har økt med 50-100ms som følge av moderne spillmotorer med Vsync, pipelined rendering, og bufre kjørende, og man har gått over fra bilderørskjermer med mindre enn 10ms inputlag uten pikselresponstid til 30-40ms inputlag med 10-20ms pikselrespons.

 

Grunnen til at jeg spiller stort sett på PC kommer nettopp av den sinnsyke inputlagen man får på konsoller, mangelen på høy framerate gjør ikke bare bildet særdeles hakkete, men det fører også til merkbart høyere inputlag, innlevelsen på konsoll blir derfor nærmest ikke-eksisterende.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-saints-row-4-face-off

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-grand-theft-auto-5-face-off

Ser ikke helt hvordan noen av dem egentlig er akseptable på konsoll, det er som å se på en Powerpoint-presentasjon.

 

Dagens ungdom. Man vet man er bortskjemt når man kaller input-lagen for "motbydelig høy", eller sidestiller GTA V med en Powerpoint-presentasjon. Jeg gremmes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er villig til å vedde imot, at du ikke merker ekstremt lave 30 FPS er fint for deg, det betyr ikke at andre ikke gjør det, og det er faktiske målinger som viser at frameraten jevnlig er under 30 FPS:

 

AtW

 

Nå har jeg fått prøvd spillet hos en kamerat av meg og min menig er at framraten/flyten aldri er bra og den går fra tålig akseptabelt til helt på grensen til uspillbart. Definitivt ødeleggende for spillbarheten og innlevelsen for meg.

 

Det er bare så utrolig synd folk flest aksepterer dette og ikke anmeldere reagerer (kraftigere) på dette, for det betyr jo bare at utviklerne bare kan forsette å sette frameraten i baksete. På en annen siden betyr det dog bedre grafikk på PC portene der man forsatt kan få en god framerate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dagens ungdom. Man vet man er bortskjemt når man kaller input-lagen for "motbydelig høy", eller sidestiller GTA V med en Powerpoint-presentasjon. Jeg gremmes.

Ja, jeg er bortskjemt med lav inputlag, når jeg spiller spill foretrekker jeg at opplevelsen er best mulig. Vi har åpenbart helt forskjellige krav og holdninger til videospill: det virker som om du anser det som et privilegium at vi i det hele tatt får lov til å kjøpe spillet, jeg mener at utgiveren og utvikleren bør anse det som et privilegium at jeg kjøper spillet. Hvis det tekniske ikke er på plass i spillet har utvikleren gjort en dårlig jobb, og det viktigste teknisk sett er at framerate er såpass god at man ikke ser hakking, og at inputlag ikke er såpass høy at man ikke kan telle til fem før du ser en reaksjon.

 

"Powerpoint-presentasjon" skrev jeg fordi det var det jeg opplevde da jeg prøvde spillet.

Lenke til kommentar

 

Det er vel heller motsatt. Men du må gjerne begrunne hvordan du klarer å få meg til å være det?

 

Du synes det er en god ide å prioritere eye-candy over framerate og latency, som er viktig for gameplayen. Du sier tilogmed at spillet er suverent teknisk, fordi det prioriterer pen grafikk over slike ting. Er ikke det selve definisjonen på å være en grafikkhore?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du synes det er en god ide å prioritere eye-candy over framerate og latency, som er viktig for gameplayen. Du sier tilogmed at spillet er suverent teknisk, fordi det prioriterer pen grafikk over slike ting. Er ikke det selve definisjonen på å være en grafikkhore?

 

AtW

 

Det er ikke det jeg har sagt, men for all del ta en FRP. Jeg har sagt at spillet er et fantastisk stykke teknisk arbeid. Du kommer aldri til å få det spillet med 60 FPS på dagens konsoller, og da er det fantastisk at de har klart å presse så mye lekker grafikk, samtidig som bildefrekvensen ligger jevnt på 30. Men du har jo ikke spilt det heller da, så du skjønner nok ikke hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke det jeg har sagt, men for all del ta en FRP. Jeg har sagt at spillet er et fantastisk stykke teknisk arbeid. Du kommer aldri til å få det spillet med 60 FPS på dagens konsoller, og da er det fantastisk at de har klart å presse så mye lekker grafikk, samtidig som bildefrekvensen ligger jevnt på 30. Men du har jo ikke spilt det heller da, så du skjønner nok ikke hva jeg snakker om.

 

Neivel? Når du synes spillet er fremdragene teknisk, og at frameraten er godt valgt, så er det vanskelig å tolke deg annerledes. Du mener de har gjort ett godt valg, og valget er å ha pen grafikk på bekostning av gameplay. Man kunne lett fått 60 FPS, men man måtte hatt dårligere grafikk, men du ønsker tydeligvis ikke det, av det følger det at du er en grafikkhore.

 

GTAIV er ikke så ekstremt unikt at 30 FPS på det er helt annerledes enn 30 FPS på andre spill i samme sjanger.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...