Gå til innhold

Anmeldelse: Grand Theft Auto V (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei story. Spillet er totalt ødelagt av at det ikke er mulig å kjøre det skikkelig på konsoller. Motion blur, lav fps, hakking når det virkelig skjer noe, tåke, manglende skarphet, dårlig ai.

 

Spillet er mekanisk veldig bra, tvunget inn på hardware det ikke er designet for og dårlig optimalisert. Det er fortsatt veldig repetitivt. Bra for fans av serien, ræva for meg. Dessverre.

Takk for at endelig noen påpekte dette. Var dealbreaker for min del.

Lenke til kommentar

 

Ah, dere lurer meg ikke en gang til. :p GTA4 står vel igjen som det største bomkjøpet mitt i historien, og denne anmeldelsen gjør ikke mye for å få meg til å ville kjøpe GTA5. Det er synd egentlig, med mindre spillet bare er GTA4 om igjen da.

 

Synes ikke det står så mye om hva GTA5 egentlig er. Greit nok at det står en del beskrevet om hovedoppdraget, og egentlig altfor mye om historien, som vi alle vet blir elendig og karakterene, som vi alle vet er totalt uinteressante. Rockstar har dessverre aldri hatt kontroll på akkurat den biten, selv om de oppskriftsmessig får skryt gang på gang for dette. Man skulle kanskje tro at med større fokus på historier og karakterer det siste året, selv i AAA-bransjen at man skulle gjennomskue dette litt nå, men ser ikke sånn ut. Det jeg har sett av livestreams av hovedoppdraget til dette spillet får meg til å vri meg i stolen. Det er gjennomført pinlig igjen fra Rockstars side.

 

Bankranbiten er vel det eneste her som høres interessant ut, og det blir avkreftet at den er veldig dynamisk. Når det er det eneste som nevnes av nyvinninger, så høres det ikke veldig lovende ut. :p

 

Hva er det ellers å gjøre i spillet? Skal ikke dette være en sandkasse da? Er vi igjen dømt til å spille dart, bowling, kjøpe klær, kjøre taxi og sjekke damer på nettet? Minispill som kunne vært tatt ut av en CD med 1000 shareware-spill på 90-tallet? Hadde man byttet ut tematikken kunne det like gjerne vært The Sims man spilte, men det er jo jentete.

 

Har de tatt med de "tilfeldige" hendelsene i RDR som hadde samme utfall hver bidige gang? Har de videreutviklet dette noe? (Ble litt lei av han fyren som ropte at du måtte stoppe for så å kaste deg av hesten. Spesielt etter den 100. gangen) Dette var jo noe som hadde potensiale, men ble ødelagt av at det ikke var noe variasjon i hendelsesforløpene.

 

Men spillet er vel ikke myntet på meg i utgangspunktet. Er tydeligvis mange som liker å råne rundt i en virituell verden, og skyte tilfeldige pixelfolk, for så å kjøre utenfor en magisk sirkel slik at politiet har glemt alt om deg og det blodige kjøretøyet du surrer rundt i, og sånn sett er det jo ikke noe bedre spill enn GTA. Jeg hadde kanskje forventet en del mer, men 10erne fra spillpressen og all siklingen i forumtråden viser nok at jeg er ganske alene der.

 

Du ekke alene. Jeg savner mer dynamisk gameplay og faktiske konsekvenser for det man gjør.

Jeg syns det hadde vært fett om man også måtte spise og drikke for å overleve og man kunne kjøpe hus og måtte betale regninger.

Gadd man ikke dette ville man få myndighetene på nakken osv...

Rockstar mestrer grafikken og fysikken. Men er møkk lei de useriøse og dumme historiene dems hvor du er den eneste smarte i det barnslige universet.

Det finnes heldigvis et spill for dere også; The Sims.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner veldig godt poenget folk prøver å få frem mtp realisme og konsekvenser av det man gjør burde blitt kraftig forbedret. Det jeg ikke skjønner er de som responderer med den hjernedøde setningen "Gå å spill Sims". Hva er negativt med å lage spillet mer realistisk på denne måten? Det hadde jo bare gitt en dypere og bedre spill-opplevelse ettersom dette er myntet på de som er eldre enn 18 år.

 

Den beste måten å gjøre dette på ville vært å la bruker velge i form av en vanskelighetsgrad slik at de som ønsket hjernedød skyting og plyndring kunne leke seg med det, mens de som ønsket mer dybde og realisme kunne få det.

Endret av Core2Dude
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner veldig godt poenget folk prøver å få frem mtp realisme og konsekvenser av det man gjør burde blitt kraftig forbedret. Det jeg ikke skjønner er de som responderer med den hjernedøde setningen "Gå å spill Sims". Hva er negativt med å lage spillet mer realistisk på denne måten? Det hadde jo bare gitt en dypere og bedre spill-opplevelse ettersom dette er myntet på de som er eldre enn 18 år.

 

Den beste måten å gjøre dette på ville vært å la bruker velge i form av en vanskelighetsgrad slik at de som ønsket hjernedød skyting og plyndring kunne leke seg med det, mens de som ønsket mer dybde og realisme kunne få det.

 

Skjønner hva du vil frem til. Tror likevel ikke det å stå opp tidlig, betale regninger, og handle melk og brød på wal-mart ville blitt et spill som appelerer til folk flest. Slike ting kan man gjøre i virkeligheten, og det er nettopp derfor vi vil sette oss ned å leve ut våre villeste fantasier i actionfylte spill etter en gørr-kjedelig hverdag.

 

Større konsekvenser av handlingene man gjør er jeg forøvrig for. Men det kan, som du sier, implementeres i form av forskjellige vanskelighetsgrader.

 

Vil så absolutt si at dersom R* siktet på realisme i stedet for store eksplosjoner, fjærlette våpen uten rekyl og ultraspenstig fysikk så ville de ikke nådd ut til et like bredt publikum.

De ville også bevegd seg bort fra røttene, som startet det hele.

 

Jeg synes de har gjort en fabelaktig jobb med dette spillet, og savner overhode ikke å kunne dø av sult.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...