Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vonde vaner er vonde å vende...


B.Jarne

Anbefalte innlegg

Hei!

Som sagt, vonde vaner er vonde å vende.. Jeg har bitt negler så lenge jeg kan huske men det er litt av og på. Periodevis.

Noen tips for å slutte å bite negler? Kjenner en som begynte å snuse og dermed slutta han å bite negler, men tobakk og andre rusmidler er uaktuelt for min del.

Takk for forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes middel en kan smøre på som smaker såpass vondt at det å bite negler ikke lenger er så fristende. Dette krever imidlertid at du er flink til å påføre dette flere ganger for dagen. Tipper det er å få på apoteket.

 

Dette tenkte jeg også på, men jeg husker ikke hva det heter. Man får kjøpt det på apotek.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bite negler er noe man vanligvis gjør av kjedsomhet eller nervøsitet og er et lært utløp for dette, noe som også forklarer det Stinebirdlover skriver. Du kan f.eks prøve tyggegummi i stedet hvis du ikke finner ut av hvordan du skal stoppe det. Blir det mye tyggegummi etterhvert kan du bruke den typen som er som Juicy Fruit som er lettere å bruke mindre deler av.

 

Gamle venner er forresten vonde å vanne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...