Gå til innhold

Hvordan få tak i Windows 7 - når en ikke har DVD platen?


myhken

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg skjønte ikke helt hva du mener.

 

Du forsøker å reinstallere windows 7 fra scratch på en laptop?

Mangler w7 cd, trenger og få tak i denne. Laste den ned, men ikke pirat. Jeg har nøkkel. Jeg klarte og slette partisjonen med os.

 

 

Da er det jo bare å laste ned fra førsteposten i denne tråden. Den bit versjonen du skal ha.

Jeg har fjernet ei.cfg filen, så når du starter installasjonen får du opp et valg om hvilken versjon du skal installere. Da velger du den versjonen du har nøkkel til.

Så får du aktivert med nøkkelen din etter installasjonen.

 

Jeg fikk beskjed at siden det var en preinstallert versjon kunne jeg ikke bruke nøkkelen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg skjønte ikke helt hva du mener.

 

Du forsøker å reinstallere windows 7 fra scratch på en laptop?

Mangler w7 cd, trenger og få tak i denne. Laste den ned, men ikke pirat. Jeg har nøkkel. Jeg klarte og slette partisjonen med os.

 

 

Da er det jo bare å laste ned fra førsteposten i denne tråden. Den bit versjonen du skal ha.

Jeg har fjernet ei.cfg filen, så når du starter installasjonen får du opp et valg om hvilken versjon du skal installere. Da velger du den versjonen du har nøkkel til.

Så får du aktivert med nøkkelen din etter installasjonen.

 

Pokker, tror jeg trykka på feil link fordi jeg fikk beskjed om at siden jeg hadde en preinstallert w7 kunne jeg ikke bruke den nøkkelen jeg hadde.... Jeg skal prøve den første som du sa. Takker :)

Lenke til kommentar

 

Pokker, tror jeg trykka på feil link fordi jeg fikk beskjed om at siden jeg hadde en preinstallert w7 kunne jeg ikke bruke den nøkkelen jeg hadde.... Jeg skal prøve den første som du sa. Takker :)

 

 

Om du bruker de linkene fra MIN førstepost i denne tråden, så trenger du kun OEM COA nøkkelen som står klistret på pcen din.

Da funker det helt fint.

Selvsagt funker det ikke om pcen egentlig hadde Windows 8 eller noe på seg når den kom. Men hadde den Windows 7, og det står en lapp under eller ett eller annet sted på pcen din med en kode, så vil den fungere.

 

Har du bare hentet ut OEM SLP nøkkelen fra pcen og ikke har noe lapp, vil ikke disse .iso filene fungere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg forstod ikke helt. Du har installert win7 på nytt og får ikke nå registrert lisensen? Har du forsøkt den automatiske telefontjenesten? Kan aktiveres via Kontroll Panel --> System. Det tar et par minutter men fungerer som juling.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg installerte fra en sånn OEM disk på en selvbygd PC. Er det noe jeg kan kjøpe for å registrere den uten å måtte reinstallere Windows?

 

Jeg installerte Windows 7 Home Premium 64-bit engelsk.

 

Du får ikke kjøpt bare nøkler til Windows 7 lengre tror jeg, om det var det du mente. Går ut i fra du lastet ned .iso filen og installerte fra den, uten å ha noen nøkkel?

Lenke til kommentar

 

Jeg installerte fra en sånn OEM disk på en selvbygd PC. Er det noe jeg kan kjøpe for å registrere den uten å måtte reinstallere Windows?

 

Jeg installerte Windows 7 Home Premium 64-bit engelsk.

 

Du får ikke kjøpt bare nøkler til Windows 7 lengre tror jeg, om det var det du mente. Går ut i fra du lastet ned .iso filen og installerte fra den, uten å ha noen nøkkel?

 

Kan jeg ikke bare kjøpe denne? https://www.komplett.no/microsoft-windows-7-home-premium-no/630907

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Linken din fungerte, toppers :) Tusen takk for hjelpen

 

Om du bruker de linkene fra MIN førstepost i denne tråden, så trenger du kun OEM COA nøkkelen som står klistret på pcen din.

Da funker det helt fint.

Selvsagt funker det ikke om pcen egentlig hadde Windows 8 eller noe på seg når den kom. Men hadde den Windows 7, og det står en lapp under eller ett eller annet sted på pcen din med en kode, så vil den fungere.

 

Har du bare hentet ut OEM SLP nøkkelen fra pcen og ikke har noe lapp, vil ikke disse .iso filene fungere.

 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei, driver for øyeblikket å prøver og installere Windows 7 Home premium. Har lastet ned iso filen og lagt den over på en bootbar minnepen. Men hver gang jeg starter installasjonen kommer det opp "No drivers were found"193250d1379306425t-no-device-drivers-wer

 

 

Jeg skjønner ikke hva som går galt. Har prøvd flere forskjellige minnepinner, flere forskjellige utganger, flere forskjellige iso filer, flere forskjellige programmer til å laste filene over til minnepinnen rufus/windows usb/dvd tool osv.

 

Nymontert pc med følgende specs:

i7-600k

Asus maximus hero viii

16gb corsairs DDR4 3000 Mhz

 

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Hm .. Har bare sett den der en gang før faktisk, en laptop.

Jeg måtte da rippe den medfølgende DVD-plata til ISO og legge på en minnepinne (hadde ikke DVD-rom på laptop). Det gjorde susen (usikker på hva installasjonen ville ha tak i).

 

Forsøkt å gjøre det med DVD-plata som fulgte med hovedkortet? Evt bare stappe den inn hvis du har DVD-rom.

 

PS: Hva slags drev skal du installere på btw?

 

Edit: Er det så enkelt som denne

https://downloadcenter.intel.com/download/18668/AHCI-F6-Floppy-Disk-Utility-for-AHCI

 

Lenge siden jeg har måtte det da ..

 

Edit 2: Og du ser HDD/SSD du skal installere på i BIOS?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hei, driver for øyeblikket å prøver og installere Windows 7 Home premium. Har lastet ned iso filen og lagt den over på en bootbar minnepen. Men hver gang jeg starter installasjonen kommer det opp "No drivers were found"193250d1379306425t-no-device-drivers-wer

Hei Magnuzz!

 

Du har vel tilfeldigvis ikke koblet denne disken til SATA PORT 01, 02 og oppover? Hvis det er riktig, koble den over til 00(sjekk manualen hvis du er usikker og deretter forsøk igjen.

Endret av Cipher Panda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...