Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, er klar over det, men det jeg lurer på er om Nexus 5 kommer i forskjellige versjoner, altså en amerikansk versjon, og en europeisk versjon med LTE-bånd vi bruker her. Det er jo veldig vanlig på telefoner i dag. Jeg har postet en link tidligere i tråden hvor de mente at LG D820 var amerikansk versjon, mens LG D821 var europeisk, men har ikke funnet noe mer om det siden da.

 

I såfall bør man bestille fra den britiske Play Storen, og da må man finne et selskap lignende JetCarrier der.

Noen med erfaringer på det området?

Lenke til kommentar

Begynner den på 3500 er det bra, så mykje over den prisen så ser jo G2 ut som ein bedre investering hardwaremessig.

 

Nye Nexus 7 16 gb koster 1880 kr hos multicom (us modell) vs 229 usd hos amazon.com.

Dvs et pristillegg på ca. 500 kr i Norge, så har fortsatt håp om at N5'en ender på rundt 3000 kr. :)

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Kjøpte en LG G2 på lørdag spontant etter at Sony Z bare slo seg av og nektet å slå seg på.

Om panelet til skjermen blir av den samme ulla så har vi seriøst mye snacks i vente, samt at enheten var noe så insane raskt. Men den interne speakern var DOA så leverte den tilbake istad.

Gikk fra N4--> til Sony Z men var en del andre funksjoner som jeg ville teste på det tidspunktet og etter å ha vært innom de fleste produsentene så er det for meg ; N5 et langsiktig valg.

Lenke til kommentar

Dere glemmer MVA når dere sammenligner USA priser med Norske priser. Alle priser i USA er oppgitt uten MVA (Taxes). For å få riktig butikkpris i USA må man i de fleste tilfeller legge på ca 10% (varierer fra stat til stat og type produkt)

 

I Norge er det lovpålagt å inkludere MVA i prisen når man henvender seg mot privatpersoner. I USA oppgis prisene alltid uten taxes. Går man i butikk betaler man alltid mer enn hva som står på prislappen.

 

Reell sammenligning blir å trekke ut MVA fra norske prisen (-20%)

 

At den norske stat skal ha ha 25% av verdien på alt vi kjøper kan man ikke klage på produsent eller selger for, at de i USA bare skal ha 10% høres jo fint ut, men så kan man jo se på gjelda USA sitter med her: http://www.brillig.com/debt_clock/

Lenke til kommentar

Dere glemmer MVA når dere sammenligner USA priser med Norske priser. Alle priser i USA er oppgitt uten MVA (Taxes). For å få riktig butikkpris i USA må man i de fleste tilfeller legge på ca 10% (varierer fra stat til stat og type produkt)

 

I Norge er det lovpålagt å inkludere MVA i prisen når man henvender seg mot privatpersoner. I USA oppgis prisene alltid uten taxes. Går man i butikk betaler man alltid mer enn hva som står på prislappen.

 

Reell sammenligning blir å trekke ut MVA fra norske prisen (-20%)

 

At den norske stat skal ha ha 25% av verdien på alt vi kjøper kan man ikke klage på produsent eller selger for, at de i USA bare skal ha 10% høres jo fint ut, men så kan man jo se på gjelda USA sitter med her: http://www.brillig.com/debt_clock/

 

Sales Tax er vanligvis rundt 10% og er ikke mva som du snakker om. Noen stater har Sales Tax, andre ikke. Og prosentsatsen varierer også. Det varierer også om den legges på selger eller kjøper.

New Jersey som jetcarrier ligger har 7%. Dvs at som kunde er du registrert der og må sannsynligvis betale 7% Sales Tax.

 

Hvorfor du blander mva inn her for som er 25% og du mener skal trekkes fra prisen, skjønner jeg ikke.

Hvis du bestiller en Nexus via jetcarrier må du antakelig betale både 7% og så 25% mva.

 

Jeg i hvertfall er interessert hva jeg betaler og ikke hva prisen er uten mva.

 

Får du kjøpt den inn som hjemme-PC kan du få fradrag for mva, vet ikke om det er noen muligheter for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...