Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Korleis blir det med 4G på ein telefon kjøpt i frå USA då? Køyrer ikkje dei på litt andre frekvensar der borte?

Jo, de kjører på andre frekvenser, så slik det ser ut nå blir det to versjoner. D820 for USA og D821 for resten av verden. Jeg tenker derfor det er enklere å bestille fra den engelske Play Storen og bruke mail-forward derfra. Forøvrig kom Artem i Android Police med et rykte om at den norske Play Storen ville få device seksjon før året var omme, så er vi veldig heldige kommer den til release!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bestilte Nexus 4 fra USA i fjor, og fikk den sendt til min svigermor i Texas. Den gangen brukte jeg TunnelBear VPN, noe som funket smertefritt. Men når jeg nå forsøker å komme meg inn på amerikansk Play Store med samme VPN, får jeg kun til dette dersom jeg ikke logger meg inn. Dersom jeg legger en Nexus 7 i kurven, får jeg beskjed om at den ikke er tilgjengelig i mitt land i det jeg logger inn.

 

Så, hva kan jeg gjøre da? Jeg ser ikke noe plass på min konto at det står at jeg er i Norge.

Lenke til kommentar

LTE er for MIN del litt oppskrytt. H+ er raskt nok i massevis for min del, og kommer nok uanset til å slå av LTE for å spare batteri.

Jeg får 50 Mb på 4 g på telefonen og bruker aldri wifi av den grunn. Merker forskjell og batteriet varer i 2 dager på LG g2 selv med 4g og moderat bruk. Får vel ikke så god batteritid på nexus men 4g kommer jeg alltid til å ha på

Lenke til kommentar

Det meste av spesifikasjoner skal være lekket nå.

Her fra theverge.com:

http://www.theverge.com/2013/10/28/5039968/nexus-5-specs-leaked-by-canadian-carrier-wind-mobile

 

Fysisk skal den likne på LG G2. Klådde litt på G2 i butikken her om dagen og etter bildene av Nexus 5 synes jeg det var ganske likt. Synes også G2 var ganske fin, selv knappene på baksiden var ganske greie. Disse knappene er ikke på Nexus 5 og de er vel stort sett heller ikke vært så populære.

Litt mer fra theverge.com, lekkasjer som sier at fysisk er Nexus 5 lik G2:

http://www.theverge.com/2013/10/6/4808670/nexus-5-spec-leak-reveals-phone-is-almost-identical-to-lgs-g2

 

post-236718-0-95694000-1383124168_thumb.jpg

 

Edit:

Spesifikasjoner iflg amobil.no (som har hentet disse hos androidpolice.com ):

 

Nexus 5 vil ifølge servicemanualen få disse tekniske spesifikasjonene:

  • 4,95-tommers Full HD-skjerm (1080p)
  • 32 GB lagring. Tidligere har det kommet frem opplysninger om at det skal være 16 GB lagringsplass, noe som også nevnes i servicemanualen. Derfor er det mulig det vil være flere lagringsalternativer.
  • 2,3 GHz Qualcomm Snapdragon 800-prosessor (MSM8974)
  • 2 GB RAM
  • 8 megapiksel hovedkamera, 1,3 megapiksel frontkamera
  • 2300 mAh batteri
  • LTE, NFC, trådløs lading
  • Ingen mulighet for SD-kort el likn (lagt til siden det ble spurt om i tråden - og dette er også en viktig del av filosofien til Google)

Legger den ut siden jeg ikke har sett spek andre steder i tråden

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Jeg bestilte Nexus 4 fra USA i fjor, og fikk den sendt til min svigermor i Texas. Den gangen brukte jeg TunnelBear VPN, noe som funket smertefritt. Men når jeg nå forsøker å komme meg inn på amerikansk Play Store med samme VPN, får jeg kun til dette dersom jeg ikke logger meg inn. Dersom jeg legger en Nexus 7 i kurven, får jeg beskjed om at den ikke er tilgjengelig i mitt land i det jeg logger inn.

 

Så, hva kan jeg gjøre da? Jeg ser ikke noe plass på min konto at det står at jeg er i Norge.

Jeg prøvde med Hotspot Shield VPN og det fungerer heller ikke. Jeg holdt på å kjøpe Nexus 7 etter lansering og da fungerte det fint.

Jeg ser også på en tråd hos xdadevelopers.com

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1978281&page=27

 

Siste innlegget sier noe som: "looks like Google is one step ahead."

 

Det er flere tråder der og det ser ut som det gikk greit med Nexus 7, etter det ser det ut som folk utenfor USA har problemer med å få US Play store.

Lenke til kommentar

Jeg testet litt i går, og fikk det til (altså, kom til check-out og velge kredittkort). Men jeg måtte logge på VPN, gå til Play store, legge til Nexus 7 eller 10 i kurven, og ved check-out velge å lage ny bruker. Jeg laget så en ny Google-bruker med USA som lang og adresse, men med norsk tlf-nummer for aktivering av bruker. I Play-store dukker det så opp spørsmål om å aktivere Wallet, og jeg legger der til amerikansk kredittkort-info og adresse. Så nå kan jeg altså bestille via VPN og den nye brukeren.

 

Oh, og jeg gjorde dette i Firefox. Chrome og IE gav meg krøll.

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Brukte Opera og uten at jeg er innlogget på Google får jeg Play Store med norsk tekst. Jeg har logget inn på HSS VPN og så tatt restart, så jeg starter PC med USA som valgt land. Når jeg starter med USA valgt og så starter Opera får jeg kun Play store med norsk tekst og kun apper. Jeg søker opp Nexus og Play store og går så inn via link, men får kun norsk.

Sist gang når jeg prøvde med Nexus 7 måtte jeg starte med USA VPN, men da funket det. Og trengte ikke å lage US bruker.

 

Jeg får prøve med US bruker og Firefox. Og jeg som kun har Opera, IE og Chrome...

Lenke til kommentar

Samme her, ingen problem når jeg bestilte Nexus 4 i fjor. Jeg opplever det samme som deg - dersom jeg går til Play store med US VPN og bruker Chrome, får jeg likevel opp norsk. Dersom jeg fjerner all cache, kan jeg være heldig å få US store, men error-beskjed når jeg ser på Devices. Og går jeg andre veien, via google.com/nexus, får jeg beskjed om at den ikke er tilgjengelig.

 

Men altså, Firefox og ny bruker hjalp for meg. Så får vi se om det fortsatt funker når jeg skal bestille Nexus 5....i morgen...eller på mandag...eller...?

Lenke til kommentar

Ser pris-spekulasjonene er helt ute på viddene her :p

 

Dollar-kursen er ikke 10:1 mot NOK, noe den ikke har vært siden, hva, 1999?

 

En veiledende pris på $350 tilsvarer såvidt over 2000 NOK etter dagens dollar-kurs, så kan vi begynne å legge på morsomme ting som import-kostnader, 25% skatt, osv.

Jeg satser på 3500kr.

 

Red: ...og Nexus telefoner kommer med vanlig Android, altså en versjon av Android som ikke har både Googles base og apps pluss OEM shells og bloat på toppen.

Å kalle en Nexus en developer telefon er allikevel feil, faktisk er developer enheter langt, langt dyrere enn masseproduserte enheter. Ta f.eks. Google Glass som devs må ut med mange tusen over hva som til slutt blir veiledende pris. ($1500 = 9000NOK)

Det, og at Google subsidierer prisene er grunnen til at Nexus har lavere pris en konkurrentene; Google tjener ikke penger på HW ennå (den rollen vil sannsynligvis Motorola få etterhvert), de tjener penger på tjenester der OEMs som LG og Samsung tjener på fysisk salg.

Endret av HrKristian
Lenke til kommentar

Ser pris-spekulasjonene er helt ute på viddene her :p

 

Dollar-kursen er ikke 10:1 mot NOK, noe den ikke har vært siden, hva, 1999?

 

En veiledende pris på $350 tilsvarer såvidt over 2000 NOK etter dagens dollar-kurs, så kan vi begynne å legge på morsomme ting som import-kostnader, 25% skatt, osv.

Jeg satser på 3500kr.

 

 

 

Jeg vet ikke hva du mener med dollarspekulasjoner på viddene?

Ingen har snakket om kurs på kr 10. Det som er er at når det gjelder en del ting, siden USA er et større marked enn Norge og også Europa gjør dette at USD 349 tilsvarer ca kr 3500 i utsalgspris.

Jeg har brukt dette i mange år under vekslende kurser og det stemmer ganske bra.

Så kostet forrige Nexus kr 4000 ved lansering, og godt mulig at den nye blir liggende på samme nivå. Er vi heldig lanseres den billigere. Nexus 7 2013 var dyrere enn forrige versjon, så tiden vil vise.

 

Du som tydeligvis har sans for humor kommer til samme resultat kr 3500, etter du først snakker om at andre er på viddene :hrm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...