Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Er det jeg som ikke forstår driten av et OS, eller går det ikke an å slå på lydløs uten vibrering, og fortsatt ha alarm. Etter en dag på lesesalen sto mobilen på "ingen". Glemte å endre på det før jeg la meg, så nå var det ikke lyd fra alarmen og jeg forsov meg med to timer.

Såvidt jeg har tolket det må du sette den til prioritet i stedet. Så kan du jo da evt velge hva som skal være prioriert i innstillinger. Du kan slå av alt, men alarm går ikke å slå av

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke nok å trykke på "ringeklokken" på volumbaren, så får du lydløs? Vil ikke alarmen ringe hvis man gjør dette?

Hva betyr egentlig "prioritering"?

 

Hvis en trykker på den ringeklokken, så får du ikke lydløs, men kun vibrering. Problemet her (for noen) er at i 4.4 kunne man trykke en gang til ned på volum så fikk en lydløs. det funker ikke lenger.

 

Setter en på "prioritet" så bør du gå inn på lydvarsel og Forstyrrelser, så kan du slå av og på prioriterte forstyrrelser. og alarm vil alltid være på her

Lenke til kommentar

Fikk Lollipop OTA torsdag kveld. Da hadde jeg akkurat klagd til broren min som fikk oppdateringen kvelden før :p

 

Førsteintrykket er bra så langt. Liker det nye designet, føles mer helhetlig sammen med de nye appene. At statusbaren skifter farge etter hvilken app som kjører syns jeg var en fiffig detalj! Likte ikke at Chrome-faner blandet seg med appene i app-veksleren, så skrudde av det. Kartotek-varianten for å veksle mellom apper er lekkert, men syns ikke det er like kjapt og praktisk som på HTC (rutenett).

 

Var bekymret for batteritiden, men hos meg er den blitt bedre. Første kvelden med Lollipop hadde den 36% igjen når jeg la meg og mobilen mente det kun holdt til noen timer. Når jeg stod opp hadde jeg 38% :p Første hele batterisyklus har jeg hatt lør-søn (kl 9 - 9) med mer bruk enn i hverdagene. Nå viser den 18% (ca. 5 timers bruk igjen). Da har skjermen vært på i 3t. Virker som standby/hvilemodus trekker mindre strøm enn med KitKat. Så jeg er fornøyd!

 

post-4862-0-39820400-1416731434_thumb.png

 

Syns at hurtiginnstillingene (quick settings) er for inkonsekvente! Noen er brytere (toggles), noen er snarveier og noen er popup. Se bildet fra Ars Technica under. Anbefaler forresten å lese hele testen deres.

 

stupidcompressor980.jpg

 

Har ikke satt meg inn i de forskjellige "varslingsmodusene". Liker at varslene ligger på låseskjermen (sveip for å fjerne, dobbelttrykk for å åpne) og som popup øverst når man bruker mobilen. Liker også de små animasjonene, som f.eks. tannhjulet som ruller ut fra profilbildet når du drar ned hurtiginnstillingene (funker fortsatt med to fingre).

 

Ytelsen er ikke blitt noe dårligere, men har ikke brukt Lollipop lenge nok til å si noe om ART.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Batteritiden må ha blitt langt dårligere med Lollipop? Mulig det bare er min bruk, men synes forskjellen virker stor.

Tregere telefon og dårligere batteri etter oppdatering. Har tatt en reset av telefonen i dag, og får se om det hjelper.

Endret av hessel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...