Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La inn Android L i går med build nr. LRX210, men ikke så happy.

 

Batteriet er ELENDIG, spesielt med wifi, kan sitte og se % gå ned.

 

I tillegg er det ganske irriterende at når man setter på mobil data må innom "Data usage" siden og sku på via der, og ikke direkte på som før.

 

Utenom det virker systemet mye raskere enn før, så noe positivt.

 

Andre som merker noe lignende?

Lenke til kommentar

Noen som vet om det går an å slå av quicksettings på låseskjermen?

Ah, takk den viste jeg ikke om. Virker kjekt (for min del). Liker også at dem har bakt inn lommelykt i quicksettings.

 

Angående å swipe for å unlocke så syntes jeg også det er plagsomt. Var diggere før når jeg hadde pin-tastaturet rett på låseskjermen uten å swipe. Kan det hende jeg får det hvis jeg dissabler notifications på låseskjermen tro?

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

La inn Android L i går med build nr. LRX210, men ikke så happy.

 

Batteriet er ELENDIG, spesielt med wifi, kan sitte og se % gå ned.

 

I tillegg er det ganske irriterende at når man setter på mobil data må innom "Data usage" siden og sku på via der, og ikke direkte på som før.

 

Utenom det virker systemet mye raskere enn før, så noe positivt.

 

Andre som merker noe lignende?

Ja wifi faller ut og inn konstant. Men batteri tid er OK. Får ca samme SoT som med KitKat

Lenke til kommentar

Skal være rapportert om en bug som gjør at hvis du har på lommelykten på lockscreen helt til den slukker av seg selv, så vil ikke kamera virke før etter reboot.

 

Er enkelte ting i 5.0 som eg synes var bedre før.

 

 

Noen som vet om det går an å slå av quicksettings på låseskjermen?

Ah, takk den viste jeg ikke om. Virker kjekt (for min del). Liker også at dem har bakt inn lommelykt i quicksettings.

 

Angående å swipe for å unlocke så syntes jeg også det er plagsomt. Var diggere før når jeg hadde pin-tastaturet rett på låseskjermen uten å swipe. Kan det hende jeg får det hvis jeg dissabler notifications på låseskjermen tro?

 

Hvis du fjerner varsler fra lockscreen vil den være som før bare uten varsler :hrm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Postet denne i Nexus 6 tråden men tror den passer bra inn her også for dere som sitter på gjerdet angående størrelsen på Nexus 6.



Fikk skin fra Dbrand idag. Dette blir en stor telefon!


Husk at telefonen er litt høyere enn skinet.


Lenke til kommentar

Ja, er det bare meg som synes batteritiden er så elendig i 5.0? Batteriet synker fortere enn noen gang. Aldri opplevd slik tømming av batteriet på noen telefon tidligere. Kan omtrent ikke se på den engang før % forsvinner. Er eneste løsning å gå tilbake til 4.4.4?

 

IMO så burde man kunne ha på div funksjoner uten at telefoner mister strøm. At folk skrur av steder osv. gjør jo at enkelte apper ikke fungerer, i tillegg er det kjekt med pushvarsler, men dette må være OSet sin feil og ikke appene. Siden på iPhone holder batteriet seg bedre, med standard innstillinger på.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har ca 75% batteritid igjen etter en dag (8-10 timer) på jobben. Normalt ca 1 time samtaler og kanskje 15 min annen bruk. Telefonen er på wifi (ac) hele tiden.

 

Det er mer enn hva KitKat ga meg, positivt så langt altså. Har ikke hatt noen dag med "utflukt fra kontoret" og heftigere bruk enda, det kan jo slå begge veier (i forhold til KitKat).

 

Vet fortsatt ikke hva jeg synes om hvitt & anims overalt, greia virker på en måte litt "hysterisk". Kjekt med funks & notific's på låseskjermen da.

Lenke til kommentar

Du kan endre instillingen i Chrome til å være som den var. Jeg ga det et forsøk en stund, men endte med å endre det tilbake.

 

Lydløs og "priority" mode prøver jeg fortsatt å forstå meg på. Liker at man kan ha priority om natten, da kan jeg sette hva den skal reagere på.. Men i en del settinger vil man ha lydløs, men at alarmer går igjennom, det får man ikke nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...