Gå til innhold

Serier du hadde lave forventninger til, men som ga deg bakoversveis.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

t1larg.terriers.jpg

 

Mine største tilfeller er Terriers og Veronica Mars, men mest førstnevnte.

 

Første gang jeg så Terriers i 2010 (tror jeg), så var mitt syn på serien som en ganske grei lettbeint serie. Når jeg så den igjen et halvt år eller noe sånt etterpå så ble jeg litt overrasket av hva serien gjorde. Samme med Veronica Mars noen par år før det også.

 

Begge seriene fokuserer på teamer som familie og om feilgrep (alkoholisme i Terriers, Keith`s "besettelse" for å gjøre at Kane-familien blir straffet for et drap). De tar for seg på en smart måte arbeidermiljøet og "kampen" mellom de rike og fattige (eller fattigere for å rette det opp).

Begge seriene handler også om å se på mennesket individer og er veldig interessert i ideen om at ingen er som de ser ut til å være. Det er mer med karakterer i fokus enn det din typiske CSI serie vil påstå. Folk er ikke bare god og ond - det er en grunn til at vi er de vi er. Begge seriene er rett og slett to av de mer optimistiske seriene når det kommer til hvordan vi ser på livet. Det er slike serier som jeg brenner for både som tv-elsker og kritiker. Man trenger ikke å ha en storproduksjon med skyting og blod hver eneste episode for å lage noe bra.

 

Spesielt synes jeg Terriers er en veldig flott og personlig en viktig serie. Et hakk bedre enn Veronica Mars. Det at jeg også har vært på steder der de filmet inn Terriers og møtt en av skuespillerne gjør tilknyttingen enda større.

EDIT: Trailer for de som vil se det.


http://www.youtube.com/watch?v=tkb8h5P3-zw

Endret av Maury
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Parks and Recreation. Hadde hørt at det var bra, men navnet på serien er jo ikke akkurat kjempebra. . Etter første sesongen (som bare er på seks episoder) var jeg rimelig sikker på at det var en drittserie, men bestemte meg for å kjøre på med sesong to, siden sesong en var så kort. Kvalitetsforvandlingen som skjer utover i sesong 2 er bare helt utrolig. Den har gått til å en av mine all-time favoritter blant komiserier, sammen med Scrubs og Arrested Development.

 

Angående serier med elendige navn: Cougar Town. Men jeg synes også det er bra, mye på grunn av at Bill Lawrence er magisk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sherlock :) BBC sin versjon.

Tenkte den skulle være en litt halvkjedelig krim, men hodet mitt bare eksploderte!

Etter å ha sett sesong 1 og 2 på en dag, anbefalte jeg den til broren min. Han så episode 1 og sa "helt greit. Fett lixom, men ikke det beste jeg har sett." 10 timer senere ringer han meg: "OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG! JEg så resten av Sherlock! WTF?! BESTE NOENSINNE!!!"

Han ble nok mer overrasket enn meg :) Gleder meg skikkelig til sesong 3!

Lenke til kommentar

Sherlock :) BBC sin versjon.

 

Tenkte den skulle være en litt halvkjedelig krim, men hodet mitt bare eksploderte!

 

Etter å ha sett sesong 1 og 2 på en dag, anbefalte jeg den til broren min. Han så episode 1 og sa "helt greit. Fett lixom, men ikke det beste jeg har sett." 10 timer senere ringer han meg: "OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG! JEg så resten av Sherlock! WTF?! BESTE NOENSINNE!!!"

 

Han ble nok mer overrasket enn meg :) Gleder meg skikkelig til sesong 3!

Er det den som går på tv2?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Justified - En kompis av meg anbefalte meg den, og han ser mye rart jeg ikke liker, men denne serien... er helt fantastisk.

 

Sons of Anarchy - Den gangen jeg hadde Netflix og lite å gjøre og se på, så tenkte bare å sjekke ut hvor harry den serien egentlig var. Ble motbevist gitt.

 

Person of Interest - Liker egentlig ikke "urealistiske" serier, men den viste seg i grunn av være jævelig bra. Lenge siden jeg har fått hekta på en ny serie, men Person of Interest ble kjapt sett gjennom, gitt.

 

Nikita og Castle - To serier som jeg så på som typisk dameserier før jeg så dem. Førstnevte traff meg som veldig spennende og godt laget, i alle fall sesong 1. Castle har en helt fantastisk humor i tillegg til bra handling og spenning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

The West Wing. Jeg hadde ikke hørt så mye om den, men fått med meg at det skulle være en bra serie. Jeg ville prøve noe nytt, og tenkte en ren dramaserie kunne være interessant. Jeg var likevel skeptisk til om jeg kom til å like den. Jeg elsket serien fra første episode, og det er sannsynligvis den serien jeg setter høyest av alle. :)

 

Edit: Og The Mentalist. Jeg hadde lave forventinger til den, som enda en police procedural, men ble veldig positivt overrasket. Ikke at den er i nærheten av The West Wing, men fortsatt en bra serie.

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

arrested-development.jpg

 

Første gang jeg så den var det fordi en jeg bodde med i kollektiv sa det var en gøy og sprø serie. Det er vel omtrent 7 år siden, men jeg finner fortsatt gjemte vitser og referanser når jeg ser den for femte gang.

 

Kan ikke sammenligne denne og GoT siden de er så totalt forskjellige, men denne, Breaking Bad og GoT har alle en spesiell plass på "lista mi". De andre hadde jeg dog høyere forventninger til, spesielt GoT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...