Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noe galt når du kan ha full hp x2 og potensielt dø på en runde fra tomt board for motstanderen. At Warsong blir nerfet for hardt er det dog ingen tvil om. En grei måte å nerfe Patron på hadde vært å gjort warsong lik Southsea Pirate(eller hva nå enn den 2/1 piraten heter). Den har Charge når det er et våpen i spill, men forsvinner våpenet før du angriper, så forsvinner chargen. Altså ville ikke en frothing kunne charge når den går ut av "range". 

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Kron: Angående warsong commander så sier jeg bare grunnen til hvorfor det kortet ble nerfet slik Blizzard sa det: "In the case of Warsong Commander, we felt this change was necessary to help expand both future design space and to stand by our overarching game philosophy that battles between minions and fighting for board control is what makes Hearthstone fun and compelling". Det kan også ha noe med neste expansion å gjøre, og for de kortene de planlegger der.

 

For min del er ikke patron warrior det største problemet i hs. Det er kjipt når de drar igang komboen sin, men det er også når freeze mage dreper deg på få runder, eller når druids drar i gang sin kombo feks. Patron er det mulig å kontrollere før det går så langt, og patron warrior krever i hvert fall litt ferdigheter for å spille. Det er langt verre med mengden hjernedø aggro som spiller seg selv, og som har potensiale til å avgjøre kampen før runde 5. Er dritt lei av å møte emote spammende idioter som bare kaster ut kort i tilfeldig rekkefølge, kan gjøre tåpelige feil og likevel gruse deg. Hvorfor Blizzard mener det er bra gameplay skjønner jeg lite av. Et annet problem nå er at de som spilte patron kanskje vil gå over til en av de ødelagte aggrodeckene. Det er IKKE positivt.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt problemet jeg. Oki, så dreper kanskje Patron Warrior deg fra full hp på 1-2 runder.

Men Patron Warrior i seg selv sliter jo mot tempo decks. Og det er jo ikke Warsong Commander som er problemet. Det er jo Frothing som er den store damagedealeren her.

En grei måte å nerfe på er jo å begrense +1 attack buildupen til Frothing til friendly minions damaged i stedet for alle.

Warrior har andre 3 mana kort som kan gi Frothing charge i stedet, så da er en jo like langt når en bare bytter ut Warsong med det.

 

Det er mange andre decks som ignorerer board. Skal Blizzard tvinge spillerne til mer minion interaction så må de altså lage flere minions ala Emperor Thaurissan. Altså minions som rett og slett MÅ dø fort eller så er gamet over.

Men det igjen blir ikke akkurat spesielt morsomt.

Lenke til kommentar

Frothing er en stor damagedealer fordi den har charge, uten charge skal det mye mer til, det er warsong som er nøkkelen, er du i en jevn posisjon mot patron etter begge warsong har brukt, så vinner du nesten garantert.

 

Ser ikke helt relevansen i at patron sliter mot tempo-decks?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Ja, er nok det som er tanken bak nerfen. At folk her ikke ser hvor bra patron er, så er det bare å ta en titt på hvor mye den decken har dominert turneringer. Se på blizzcon qualifier, nesten alle spilte druid, handlock og nettopp patron. Det hele gjorde det til en av de kjedeligste store turneringene og se på.

Lenke til kommentar

Er det ikke det som er morsomt med HS; å finne kule kortkomboer som spiller ut motstander. Tror HS blir kjedelig om det blir minion mot minion og RNG som avgjør.

 

Enig at det er frothing som gjør patron i overkant sterk, og nå blir jo selve grimm patron i patron warrioren også indirekte nerfet. Eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar

Er det ikke det som er morsomt med HS; å finne kule kortkomboer som spiller ut motstander. Tror HS blir kjedelig om det blir minion mot minion og RNG som avgjør.

 

Enig at det er frothing som gjør patron i overkant sterk, og nå blir jo selve grimm patron i patron warrioren også indirekte nerfet. Eller har jeg misforstått?

Grim Patron vil aldri bli brukt igjen. Warsong slutter å gi charge, og gir i stedet charge minions +1 angrep. Kan like greit bruke raid leader i stedet da...

Lenke til kommentar

Styrken er jo at whirwind skaper flere patrons. har du da 2-3 whirwinds den runden, så vil jo Patron booste Frothing massivt(er jo en av grunnene til at patron er broken, det eskalerer veldig raskt pga patron), så hvis man finner at Charge er en grei erstatning for Warsong, så tror jeg ikke patron dør. Men det er jo en stor hvis da :p

Lenke til kommentar

Styrken er jo at whirwind skaper flere patrons. har du da 2-3 whirwinds den runden, så vil jo Patron booste Frothing massivt(er jo en av grunnene til at patron er broken, det eskalerer veldig raskt pga patron), så hvis man finner at Charge er en grei erstatning for Warsong, så tror jeg ikke patron dør. Men det er jo en stor hvis da :p

 

Et veldig stort hvis, fordi det kun virker på en minion, så tror ikke det er noen god erstatning i det hele tatt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...