Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Arena i går, prøvde meg på et priest deck. Fikk ganske greie kort og det gikk fint så lenge ikke motstander var altfor aggressiv.

 

På 6-1 snudde det derimot ganske kraftig. Møtte en druid som fikk runde 7 Ancient of War, runde 8 Ironbark og runde 9 Aviana. Jeg fikk bort Ancient og Ironbark, men hadde ikke sjanse til å få bort Aviana så neste runde lå det 5 ekstra minions på bordet og han avsluttet meg runden etter med å bruke The Black Knight på min siste taunt.

 

Runden etter møter jeg en paladin som åpner med leper gnome - shieldbot - coin truesilver og etter det greide jeg ikke å få tilbake kontroll på brettet :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, arena kan være brutalt til tider, draftet et ganske ok paladin-deck i går, 1-3 (hvor det ene tapet var en priest som tok coin mindgames- captured jormunger), draftet et omtrent like bra rogue-deck, ligger nå på 7-0. 

 

AtW

Ja det er relativt random. Har hatt runs der jeg går 6-0 og ender 6-3 f.eks :(

Lenke til kommentar

 

Ja, arena kan være brutalt til tider, draftet et ganske ok paladin-deck i går, 1-3 (hvor det ene tapet var en priest som tok coin mindgames- captured jormunger), draftet et omtrent like bra rogue-deck, ligger nå på 7-0. 

 

AtW

Ja det er relativt random. Har hatt runs der jeg går 6-0 og ender 6-3 f.eks :(

 

 

Jo, men akkurat slik forklares jo litt av at man møter stadig hardere motstand, tror ikke jeg går mer enn 10 med dette decket, selv om jeg ligger på 7-0, siste motstander hadde jo feks blizzard og to flamestrikes, det begynner å bli hard motstand når man når 8-9-10 wins, og man tåler ofte ikke å få en suboptimal start. win 1-3 er ofte ganske lette. (men kanskje ofte der man støtter på noen med en eller annen åndssvak combo wombo som plutselig slår til :))

 

På et vis synes jeg arena er mindre random, mindre slipte deck, så man må tenke mer på stedet og improvisere. I constructed så har rekkefølgen man trekker på mange måter mer å si synes jeg.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Decket jeg kjører.

 

attachicon.gifDemon handlock.png

 

Er det noe man kan bytte ut Mal'Ganis med? Har alt i den decken utenom han...

 

Kjører selv Cancerhunter og Midrange hunter om dagen, kommet til 8 i rank og fått gullhunter så snuser på hvilken klasse jeg ønsker å gulle neste. Warlock står høyt på listen, men har ikke funnet et passende deck som matcher det jeg har av kort.

Lenke til kommentar

Du kan slenge inn en ekstra doomguard i stedet, men det blir ikke like bra. Den største styrken til demon handlock kontra vanlig handlock er å kunne jukse ut Mal'Ganis tidlig i spillet, eventuelt senere når motstanderen har brukt opp removal. 

Dersom du har de fleste andre kortene er jo ren handlock fin også (da kan man droppe demon-kortene utenom Jaraxxus og slenge inn en ekstra sludge belcher, en siphon soul, kanskje en Ooze eller Mortal Coil i stedet, for å få litt ekstra survivability).

Lenke til kommentar

Tenker at når streamere som Kripp og Totalbiscuit bruker det, så må det være lovlig. Ser ikke hvorfor det ikke skulle være lov å bruke. Du kan jo gjøre akkurat det samme ved bruk av en notepad på en skjerm nr 2. Eller med papir og penn. 

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Regelen for hva man kan bruke og ikke av hjelpemidler er ganske enkel; Kan man gjøre dette med penn og papir? Hvis ja=lovlig, hvis nei=ulovlig.

 

Finnes vel kanskje unntak, men dette er det generelle.

 

Edit: Vil bare presisere at dette er utsagn fra Blizzard.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Skulle nesten tro det. Men jeg har dårlig early game på warrior. Så ofte får jeg ikke klart å ta tilbake board control mot en aggresiv hunter. Og da ender det som regel med tap.

Jeg bruker dobbel Unstable Ghoul i min CW deck. Funker bra med såpass mange huntere og paladins på ladder. Alltid behold Unstable Ghoul, Cruel Taskmaster og Axe i begynnelsen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...