Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde kanskje være sånn at når en totem er silenced, så "teller" den ikke? Kan vel skape noe problemer med dobbel totem ute og Bloodlust kanskje, jeg vet ikke, men det hørtes begrensende ut.

 

Er jo ikke bare totems som har 0/x i stats så ser ikke helt problemet. Er jo en risk man tar når man pøser på med totems mot priest.

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Man kan alltids angripe med 1/1 totemen og summone en ny, så eneste tilfellet heropower ikke kan brukes er hvis motstander ikke har en eneste minion med dmg ute, og da er man vel i en ganske grei situasjon uansett :p

De fleste shamaner har også enten flametongue totems eller rockbiter weapons i decket sitt, så det er en stor risk å la tre 0/2 totems stå urørt, selv om de er silencet.

Lenke til kommentar

 

Kom meg ned til rank 12 igår, men så fikk jeg en haug serietap som førte meg opp til rank 14 :(

Ser ut til at jeg sliter med å komme meg forbi rank 12.

 

Det jeg sliter mest med i dette spillet er at det er nada belønning for ranking. Føler det er bortkastet tid.

Beste er egentlig å spille quester så ta arena, men pga en kompis kom seg ned til rank 10 må jeg gjøre alt jeg kan for å se om jeg klarer rank 9 :(

Enig, sliter med motivasjon selv.

Arena suger, og ranked føler jeg gir lite. Så blir fort til at jeg spiller casual for å kjøpe packs.

Akkurat startet med spillet selv, kommet meg til rank 15, men har rett og slett ingen motivasjon til å forsette utover det å spille par kamper pr.dag for dailys.

 

 

Jeg ligger og vaker rundt rank 9-11 og ser ikke ut til å komme meg noe særlig lengre, rett og slett fordi jeg har ikke funnet noen decks som funker bra mot alt. Og det er jo forsåvidt en bra greie, at det ikke er "one deck to rule them all", men for mitt tilfelle betyr det som regel at rundt rank 10 så ligger jeg på det jevne i antall seiere/tap i løpet av en uke. Med andre ord har jeg møtt veggen.

 

Når spillet er lansert og det blir mer givende med ranked så kan det bli bra, selv om jeg neppe kommer meg særlig lengre :green: Så for tiden logger jeg også bare inn for å gjøre dailies + vinne noen kamper for ekstra gull til packs, noe som er synd siden jeg har brukt altfor mye penger på dette spillet til at jeg skal være ferdig med det allerede i beta, men men. Lekse lært.

 

Jeg håper egentlig de lanserer noe single player. En slags single player campaign med rewards eller noe hadde jeg faktisk hatt veldig sansen for, men spørs vel om det skjer noen gang.

Lenke til kommentar

Sliter faktisk med å klatre på rangstigen. Har et forholdsvis bra deck (en slags Miracle Rogue), og til tider kan jeg gjerne vinne 3-5 runder på rad, for å så tape 3-5 runder på rad. Utrolig kjipt. Syntes det er litt for mye RNG i spillet, men slik er det alltid med spill der man bare trekker kort. Vil alltid være en god del flaks med i bildet.

Lenke til kommentar

Jeg håper egentlig de lanserer noe single player. En slags single player campaign med rewards eller noe hadde jeg faktisk hatt veldig sansen for, men spørs vel om det skjer noen gang.

 

Allerede annonsert ;)

 

Det kommer en game modus kalt "adventures" med forskjellige single player campaigns med hvert sitt eget "tema" (hva de mener med tema er det ingen som vet enda, men kanskje fra en spesiell dungeon i WoW).

Disse kommer med 20-30 nye kort i rewards, og planen er å gi ut nye adventures mellom hver card expansion for å korte ned ventetiden og friske opp metagamet

Lenke til kommentar

Jeg kan se at Pagle kan oppfattes som for random. Tink forstår jeg absolutt ikke.

Han er solid mot ting over 5/5, gamble på ting mellom 2/2 og 5/5, er garantert silence, og 50/50 boost til en 1/1.

 

Ser ikke problemet =s

Problemet er at det å få en 1/1 i motsetning til en 5/5 kan i visse boardstates være nok til å avgjøre hvem som vinner. Det er det folk klager på. Beste forslaget for å endre på tink jeg har hørt så langt er å endre det til at man får en 2/2 eller en 4/4, da kan man i verste fall drepe tink på neste runde.

Lenke til kommentar

 

 

*snip*

*snip*

 

Jeg ligger og vaker rundt rank 9-11 og ser ikke ut til å komme meg noe særlig lengre, rett og slett fordi jeg har ikke funnet noen decks som funker bra mot alt. Og det er jo forsåvidt en bra greie, at det ikke er "one deck to rule them all", men for mitt tilfelle betyr det som regel at rundt rank 10 så ligger jeg på det jevne i antall seiere/tap i løpet av en uke. Med andre ord har jeg møtt veggen.

 

Når spillet er lansert og det blir mer givende med ranked så kan det bli bra, selv om jeg neppe kommer meg særlig lengre :green: Så for tiden logger jeg også bare inn for å gjøre dailies + vinne noen kamper for ekstra gull til packs, noe som er synd siden jeg har brukt altfor mye penger på dette spillet til at jeg skal være ferdig med det allerede i beta, men men. Lekse lært.

 

Jeg håper egentlig de lanserer noe single player. En slags single player campaign med rewards eller noe hadde jeg faktisk hatt veldig sansen for, men spørs vel om det skjer noen gang.

 

Er litt der selv, har kun spilt Warlock Agroo Deck, taper hardt mot druid siden jeg ikke har noen absolutt removal når det kommer 5/10 taunt og 7/7 taunt ut på bordet. Eller så føler jeg at alle har spells til å ta vekk alt jeg legger ut tidlig, også kommer det til lategame hvor jeg har mindre liv enn dem, og de har masse late-game kort.

 

 

Jeg kan se at Pagle kan oppfattes som for random. Tink forstår jeg absolutt ikke.

Han er solid mot ting over 5/5, gamble på ting mellom 2/2 og 5/5, er garantert silence, og 50/50 boost til en 1/1.

 

Ser ikke problemet =s

Problemet er at det å få en 1/1 i motsetning til en 5/5 kan i visse boardstates være nok til å avgjøre hvem som vinner. Det er det folk klager på. Beste forslaget for å endre på tink jeg har hørt så langt er å endre det til at man får en 2/2 eller en 4/4, da kan man i verste fall drepe tink på neste runde.

 

Enig, greit nok at det er en 50/50% kort, men det er hva som kan avgjøre vinneren av et parti, og det syntes jeg er synd. Har selv vært borte i at hvis jeg blir 5/5 vinner jeg, blir jeg 1/1 taper jeg. Og jeg tapte. Syntes på ingen måte det er fair. Jeg ser ingen grunn til at spillet skal ha alle disse sannsynlighets kortene.

Jeg skal prøve å skrive dette uten at det ser ut som jeg skryter, men går ikke.

Personlig så har jeg vært godt over gjennomsnittet i alle PvP spill jeg har spilt, pga. jeg setter meg inn i spillet og prøver å gjøre mitt beste. Når da RNG spiller en så stor rolle, noe jeg ikke greier å kontrollere, og jeg mener jeg fortjente å vinne, så tåler jeg det rett å slett ikke. Og Tink hjelper ikke akkurat stort.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

 

Jeg håper egentlig de lanserer noe single player. En slags single player campaign med rewards eller noe hadde jeg faktisk hatt veldig sansen for, men spørs vel om det skjer noen gang.

 

Allerede annonsert ;)

 

Det kommer en game modus kalt "adventures" med forskjellige single player campaigns med hvert sitt eget "tema" (hva de mener med tema er det ingen som vet enda, men kanskje fra en spesiell dungeon i WoW).

Disse kommer med 20-30 nye kort i rewards, og planen er å gi ut nye adventures mellom hver card expansion for å korte ned ventetiden og friske opp metagamet

 

 

Konge! Har jeg ikke fått med meg, men det er egentlig akkurat det jeg etterlyste. Så får vi bare håpe at motstanderne er noe bedre enn expert AI.

Lenke til kommentar

 

Er litt der selv, har kun spilt Warlock Agroo Deck, taper hardt mot druid siden jeg ikke har noen absolutt removal når det kommer 5/10 taunt og 7/7 taunt ut på bordet. Eller så føler jeg at alle har spells til å ta vekk alt jeg legger ut tidlig, også kommer det til lategame hvor jeg har mindre liv enn dem, og de har masse late-game kort.

 

Slik er det med meg ca. 50% av tiden på rank 9-10. Spilte 10 kamper i dag med warlock decken til reynad, den han ble legendary med i Asia i går, og jeg vant vel 6 av 10 eller noe sånt. Og det synes jeg egentlig er helt greit, men det blir vanskelig å klatre noe særlig på rankingen da det neste dag fort kan bli 4 av 10. Men det er på det nivået jeg ligger så det er egentlig bare å godta :)

 

Er dog helt enig i at det å tape pga RNG er vanvittig irriterende. Spesielt om du ikke har gjort noen feil. Hadde feks en kamp i dag mot en hunter hvor han da spiller en knife juggler på et brett hvor jeg har 3 minions. Det var da spesielt 1 minion han ikke måtte treffe noe særlig. Så spiller han unleash the hounds og alle 3 knivene treffer på samme minion, som da selvfølgelig er den han måtte treffe for å renske hele brettet. Det er sånne kamper som gjør det håpløst, men det er slikt som alle opplever iblant. Trikset er kanskje å spille veldig mye, slik at slike kamper ikke får like stor betydning.

Lenke til kommentar

Hvis du spiller Tink mot noe som vil koste deg spillet dersom det blir 5/5 spiller du jo tydeligvis feil kort på feil tid. If that makes sense.

 

Derfor jeg ikke forstår klagingen på RNGen til Tink.

Pagle skjønner jeg, siden det er enten gamewinning hvis du er heldig og coiner ham og han drar hver tur i fire turer fordi motstander har uflaks og ikke klarer dra removals for å fjerne ham.

 

Hvis du spiller Tink mot en 7/7 etc minion og du vinner dersom du får en 1/1, men taper mot en 5/5 skulle du ikke spilt Tink mot det kortet. Du ville uansett tapt mot en 7/7, men Tink ga deg 50% sjangse for å vinne, i motsetning til de 0% du hadde før du spilte Tink. Hvis du ønsket et mer solid kort, bør du ha spilt et mer solid kort, som en hard removal eller noe liknende.

 

If that makes sense?

Lenke til kommentar

Problemet er jo når motstander er i den situasjonen du beskriver der, og tinker din 7/7, da avgjør tink kampen og det er ingenting man kan gjøre med det.

 

Andre tilfeller er når du har en ragnaros alene på bordet, motstander har f.eks tink, azure drake, lightning bolt og rockbiter på hånda med 8mana. Blir det 1/1 spiller han azure drake og har full board control med removals på hånda, blir det 5/5 ender han med bare en totem og en 2/2 på bordet, og begge removals brukt opp. Matchen ender kanskje ikke før turn 13, men det var utfallet av tink på turn 8 som var den store game-changeren. Lignende situasjoner oppstår hele tiden, hvertfall i legend-rank 5 control vs control

Lenke til kommentar

Problemet er jo når motstander er i den situasjonen du beskriver der, og tinker din 7/7, da avgjør tink kampen og det er ingenting man kan gjøre med det.

 

Andre tilfeller er når du har en ragnaros alene på bordet, motstander har f.eks tink, azure drake, lightning bolt og rockbiter på hånda med 8mana. Blir det 1/1 spiller han azure drake og har full board control med removals på hånda, blir det 5/5 ender han med bare en totem og en 2/2 på bordet, og begge removals brukt opp. Matchen ender kanskje ikke før turn 13, men det var utfallet av tink på turn 8 som var den store game-changeren. Lignende situasjoner oppstår hele tiden, hvertfall i legend-rank 5 control vs control

 

Hvorfor er det et problem at Tink avgjør kampen og man ikke kan gjøre noe med det? Er ingen forskjell for min del om han spiller Tink eller SW:D på det punktet vel, dersom jeg taper. Det ville uansett ikke vært noe jeg kunne gjøre mot en removal?

 

Jeg er bare uenig, tror jeg.

 

Vi har hard counters for alt mulig, Tink er et counter med variabelt outcome, som såklart ikke bør brukes hvis man trenger noe mer konsistent.

Lenke til kommentar

 

Problemet er jo når motstander er i den situasjonen du beskriver der, og tinker din 7/7, da avgjør tink kampen og det er ingenting man kan gjøre med det.

 

Andre tilfeller er når du har en ragnaros alene på bordet, motstander har f.eks tink, azure drake, lightning bolt og rockbiter på hånda med 8mana. Blir det 1/1 spiller han azure drake og har full board control med removals på hånda, blir det 5/5 ender han med bare en totem og en 2/2 på bordet, og begge removals brukt opp. Matchen ender kanskje ikke før turn 13, men det var utfallet av tink på turn 8 som var den store game-changeren. Lignende situasjoner oppstår hele tiden, hvertfall i legend-rank 5 control vs control

 

Hvorfor er det et problem at Tink avgjør kampen og man ikke kan gjøre noe med det? Er ingen forskjell for min del om han spiller Tink eller SW:D på det punktet vel, dersom jeg taper. Det ville uansett ikke vært noe jeg kunne gjøre mot en removal?

 

Jeg er bare uenig, tror jeg.

 

Vi har hard counters for alt mulig, Tink er et counter med variabelt outcome, som såklart ikke bør brukes hvis man trenger noe mer konsistent.

 

 

 

vel.. For det første er Tink legendary og er ikke alle som har det kortet. Og sammenligne det med SW:D som er common blir feil.

 

For det andre så kan man tinke alt av targets, SW:D kan kun brukes på minions med 5 eller mer attack.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...