Gå til innhold

Piratpartiet gjorde brakvalg på skolene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er definitivt pro-PiratPartiet. Jeg håper de stjeler et mandat eller to fra "rett" parti.

 

Men jeg mener også at halve den norske befolkningen tolker navnet på partiet som "at de nettopp er et nerdeopprør fra en gjeng tullinger som har sitt største mål å kunne laste ned den siste American Pie- filmen gratis", og den andre halvparten skjønner ingenting, for sjørøvere kan da umulig stille parti...?

 

Slik vil det være helt til PiratPartiet faktisk kommer på NRK1 når det er debatt. Slik vil det være inntil hver av disse nordmennene som skal stemme faktisk får høre forklaringen bak navnet. Og hvem ville vel stemt PiratPartiet før de skjønner hva navnet betyr?

 

For å være helt ærlig så tolket jeg også (altså en med overr gjennomsnittelig IT kompetanse) piratpartiet slik en stund... Helt til jeg lese kjerne-partiprogrammet deres....

Lenke til kommentar

De aller fleste jeg har snakket politikk med siste ukene vet lite eller ingenting om Piratpartiet. Men de tror at det handler om retten til å laste ned siste blockbuster fra The Pirate Bay.

Jeg er ikke i tvil om at de hadde vært tjent med et annet navn.

 

Jeg synes det er positivt at det rettes et større søkelys mot flere av sakene Piratpartiet brenner for. Det er viktig at mange blir hørt. Men med et navn som Piratpartiet og et positivt syn på legalisering svakere narkotika blir det litt vel ungt, hipt og nerdete. Ikke helt ulikt MDG.

Lenke til kommentar

 

Kilde?

 

---

 

Start.no's poll i forbindelse med partilederdebatten sier forresten 5% vil stemme på "Andre". Det inkluderer MDG, PIR og alle andre andre.

Om du ønsker kilde så skal du få det :) Dette er tatt med copy/paste fra skolens Facebook gruppe:

 

Her er resultatene fra dagens skolevalg:

Antall elever ved skolen: 81

Antall avgitte stemmer: 63 (77,8%)

Antall blanke stemmer: 12

 

Parti:

Høyre: 18 stemmer (35,5 %)

Frp: 11 stemmer (21,6%)

Ap: 8 stemmer (15, 7%)

Venstre: 5 stemmer (9,8%)

Piratpartiet: 4 stemmer (7,8%)

MDG: 3 stemmer (5,9%)

SV: 1 stemme (2,0%)

Rødt: 1 stemme (2,0%)

 

Jeg spurte alle de som stemte PIR, og 3 av de gjorde det kun for moro skyld :p

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...