Gå til innhold

PC til max 6000 som kan vare 10 år?


Anbefalte innlegg

Hvis du vil at pcen din skal vare lenge, så ville jeg ha kjøpt en stasjonær pc.

Bærbare pcer har ikke samme kjøle kapasiteten som blir ofte overopphetet og går saktere.

Men skulle du mot all formodning kjøpe en bærbar så styr unna Toshiba!

Få deg heller en ASUS som fks. denne til 5260,- ink frakt.

ENIG! styr unne toshiba!! Ja, de ser grei ut til prisen, men byggekvaliteten og levetiden på harddisken er tragisk! Toshibaen min døde for 2 uker siden(harddisken tok kvelden), da hadde den blitt brukt 1< time hver dag i 1,5 år. Plastikkdeler falt av "kabinettet" etter ett halvt år. Skjermen kunne man bøye og vri så mye man ville på fra starten av, og USB-portene sviktet. Det var merker på skjermen etter tastaturet som ikke gikk an å få vekk, man så hver eneste tast skrapt/hakket inn i skjermen... Viften var på maks hele tiden etter 1 år, og jeg blåste pc'n for støv for hver 2.-4. uke. Det hørtes ut som PC'n skulle lette når vifta begynte etter oppstart.

 

Anbefaler stasjonær, mer ytelse for pengene:)

 

Vil også fraråde billige bærbare med AMD-prosessorer! Både familiepc'n og den jeg hadde var treg fra starten av... Har mye bedre erfaring med intel. Til og med i3'n til intel var bedre enn begge AMD-prosessorene.

 

Skal du ha bærbar, så må du for all del kjøpe en med SSD :)

Endret av magnusenl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja, har fått reinnstallert operativsystemet, støvsugd den et par ganger også. Har gitt opp flere forsøk, går for ny maskin. Om jeg går for stasjonær får jeg håpe den holder mer enn 5 år, i hvertfall.

 

Da høres det ut som stasjonær er lurest, men da er det visst vanlig med litt sløvere prosessor?

Ikke mer enn ca 5000 for maskin, må ha ny skjerm, ettersom jeg har feil format på min gode gamle skjerm... Ikke så vanlig med usb 3.0 heller...har sett på disse:

 

http://cdon.no/elektronikk/dell_inspiron_660s_intel_core_i5-22924259?utm_source=criteo&utm_medium=cpc&utm_term=Hardware&utm_campaign=criteo_active_plus#rating-and-review

 

Eller

 

http://www.netonnet.no/art/data/stasjonaer-data/stasjonaere-datapakker/datapakke-23-tom/hp-pavilionp6-2432eom/186853.5532/

 

Og - jeg er bare en bruker, kan ikke sette sammen en maskin selv...

Endret av hildemor69
Lenke til kommentar

Dell er nokk ikke den beste av de to, Hp'en har 3,40 GHz på prosessoren, mens Dell'n har 2,71GHz.

+ At Hp'en har ett GeForce skjermkort, mens på dell'n står det ingenting om skjermkortet

Dell og Hp har jeg personlig aldri hatt sansen for, pga de ikke varer lenge. Dell inkluderer ikke skjerm med på kjøpet og det står ikke mye info om maskinen. Hp'en har AMD prosessor som ikke er så heldig.

Vil du ha en litt billigere og bedre maskin en Hp'en, så er denne noe for deg. Den inkluderer også skjerm:

http://www.netonnet.no/art/data/stasjonaer-data/stasjonaere-datapakker/datapakke-22-tom/asus-cm6431-nr022sve228tr/187863.4020/#tabs

Lenke til kommentar

Ville heller valgt denne fra Komplett over Dell/Hp.

Tviler på du trenger dedikert grafikk til ditt bruk, men det kan jo du få satt inn senere hvis behovet melder seg.

 

Hvis hun skal bruke Photoshop en del så kan det være greit med en god prosessor og skjermkort, og som hun selv sier: er bare en bruker, kan ikke sette sammen en maskin selv.

 

ASUS er en driftsikker pc som er rask, rimlig og vil holde lenge! bruker selv ASUS

 

Lenke til kommentar

 

Hvis hun skal bruke Photoshop en del så kan det være greit med en god prosessor og skjermkort, og som hun selv sier: er bare en bruker, kan ikke sette sammen en maskin selv.

 

ASUS er en driftsikker pc som er rask, rimlig og vil holde lenge! bruker selv ASUS

 

 

Du vet at PS ikke krever noe som helst av GPU, det er bare CPU og RAM som gjelder der. SSD hjelper også godt, men det er mindre viktig enn de to førstnevnte.

 

Hilde, du skriver at din gamle skjerm har feil format, hva mener du med det? Jeg ser bare for meg at hvis du driver med redigering har du en relativt god skjerm, som det er synd å kaste.

Lenke til kommentar

Dell er nokk ikke den beste av de to, Hp'en har 3,40 GHz på prosessoren, mens Dell'n har 2,71GHz.

+ At Hp'en har ett GeForce skjermkort, mens på dell'n står det ingenting om skjermkortet

Dell og Hp har jeg personlig aldri hatt sansen for, pga de ikke varer lenge. Dell inkluderer ikke skjerm med på kjøpet og det står ikke mye info om maskinen. Hp'en har AMD prosessor som ikke er så heldig.

 

Vil du ha en litt billigere og bedre maskin en Hp'en, så er denne noe for deg. Den inkluderer også skjerm:

http://www.netonnet.no/art/data/stasjonaer-data/stasjonaere-datapakker/datapakke-22-tom/asus-cm6431-nr022sve228tr/187863.4020/#tabs

i5-3330S er utrolig mye bedre enn APU'en fra AMD, med unntak fra det integrerte skjermkortet.

Lenke til kommentar

Du stiller veldig høye krav til pris og varighet. Ingen bærbare varer så lenge, så hvis det et bare det du ser etter burde du gå for en stasjoner. Hvis du vil ha en PC som skal vare i 10 år å fortsatt "holde seg" sånn noenlunde når det gjelder ytelse så må du virkelig punge ut, minst 30 000. Det er i hvertfall min mening. Du kan også kjøpe en langt billigere en, men må du nok oppgradere, kanskje skifte nesten alle delene ut én gang.

Lenke til kommentar

Dell er nokk ikke den beste av de to, Hp'en har 3,40 GHz på prosessoren, mens Dell'n har 2,71GHz.

+ At Hp'en har ett GeForce skjermkort, mens på dell'n står det ingenting om skjermkortet

Dell og Hp har jeg personlig aldri hatt sansen for, pga de ikke varer lenge.

Dell'en har langt bedre CPU enn HP'en. Dell og HP er to av de tre største PC-leverandørene på verdensbasis de femten siste år, så de er nok generelt bedre enn du synes å mene.

Lenke til kommentar

Og det betyr hva i denne postens sammenheng ?

Er apples mac "pcer" dårlige produkter fordi de har liten markedsandel , mindre enn dell, hp og asus ?

Nei, kvalitet forran kvantitet..

Dell og Hp selger pcer som varer i 3år ++ slik at bedrifter må kjøpe nye i henhold til kontrakt. Og de er store pga de er billige.

 

men det her er jo snakk om bærbare pcer

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...