Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Rettigheter angående hjelp til å finne leilighet ect


mesteryoda

Anbefalte innlegg

Hvis dette er posta på feil sted så beklager jeg.

 

Er for tiden uten jobb å bor hos min mor, men hun skal flytte rimelig snart til en liten leilighet via no nav støtte (hun er delvis ufør), jeg finner meg da i en vanskelig sitvasjon hvor jeg ikke har økonomi eller kunnskap rundt mine rettigheter.

 

Er over 18, har ...30kr på konto, eier ikke noe av verdi. Hva slags rettigheter har jeg?

 

Håper på raske å konstruktive svar :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har så klart tenkt å skaffe meg en jobb av no slag, men akkurat nå så begynner jeg å bli litt redd for at jeg må sove ute..

 

Eller på en madrass et eller annet sted hos din mor - uansett MÅ jo det være bedre enn å sove ute - du har dessverre ikke opparbeidet deg noen særlig av rettigheter.

 

 

Lenke til kommentar

 

Har så klart tenkt å skaffe meg en jobb av no slag, men akkurat nå så begynner jeg å bli litt redd for at jeg må sove ute..

 

Eller på en madrass et eller annet sted hos din mor - uansett MÅ jo det være bedre enn å sove ute - du har dessverre ikke opparbeidet deg noen særlig av rettigheter.

 

 

 

Funker dårlig når huseier i hennes nye leilighet bare tillater 1 person.

Lenke til kommentar

Delvis ja, fordi jeg ikke har vært i arbeid på en god stund, å det faktum at denne situasjonen kom brått på. Hvis du lurer på om jeg er tidligere Nav snylter så er svaret nei. Dette blir min første gang hvor jeg ber om hjelp/ytelser fra staten.

du skriver over 18 år vil det si 19 eller 30?

Lenke til kommentar

24

 

Tror du nok må være forberedt på at du ikke bare kan hente pengene hos NAV - studerer du ? eller er du bare hjemme? - I så fall må du være forberedet på at NAV stiller krav for at du skal motta noen støtte - det kan være jobbsøker kurs - eller tilby deg arbeid som de har innmeldt hos seg. Hente penger kan ingen dessverre gjøre.......heller ikke tak over hodet!

Får håpe det ordner seg for deg og at du raskt får deg en jobb - det vil nok gjøre livet litt enklere!

Uansett lykke til!

Endret av tvv
Lenke til kommentar

 

Tror du nok må være forberedt på at du ikke bare kan hente pengener hos NAV - studerer du ? eller er du bare hjemme? - I så fall må du være forberedet på at NAV stiller krav for at du skal motta noen støtte - det kan være jobbsøker kurs - eller tilby deg arbeid som de har innmeldt hos seg. Hente penger kan ingen dessverre gjøre.......heller ikke tak over hodet!

Får håpe det ordner seg for deg og at du raskt får deg en jobb - det vil nok gjøre livet litt enklere!

Uansett lykke til!

 

Unnskyld men hvor i mine innlegg tolker du det at jeg bare vil inn å hente no penger? Så klart jeg er villig til å jobbe, men å ha ett tak over hue er vel prioritet 1 ja?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...