Gå til innhold

Gaming pc til 10-12 k ( helst stille så mulig )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hertz er en måleenhet for frekvens.

Du spør vel ikke om hvor mye liter en bil er på?

 

Skjermen du linker til har en oppdateringsfrekvens på 60Hz

Hvorfor pirke på en liten bagatell? Veldig unødvendig.

 

Ellers må jeg si meg enig med Arni at det ikke er særlig smart å kjøpe en 144Hz skjerm uten DisplayPort, så jeg ville gått for VG248QE.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Hvorfor pirke på en liten bagatell? Veldig unødvendig.

Fordi bagateller er smertefullt viktig, og jeg syns det er teit å bruke måleenheter framfor en egenskap.

 

Ser bra ut!

 

Ser veldig bra ut. Men husk at du i ytterst få spill vil få over 100 FPS med ett 770, så med mindre du har planer om 770 SLI etterhvert, ville jeg gått for den billige BenQ-skjermen.

Det kommer an på hvor kresen man er på innstillingene og hvor nye spill man ønsker å spille, 90 fps i BF3 bør gå helt fint om man går ned til High.

Husk også på at en rask skjerm (særlig en som er Lightboost-kapabel) vil gi betydelig bedre motion clarity.

Lenke til kommentar

Nei det er ikke vanskelig. Kommer til å takle bf4 helt fint. Kommer selvsagt ikke over 100 fps, men over 60 er ingen problem. På ultra that is.

Mitt 7970 kommer til å takle BF5 på Ultra med 40 fps, helt sikkert. Bare fordi vi har ingen anelse om når det kommer eller hvilke grafiske forbedringer Ultra bringer med seg betyr ikke det at vi ikke kan komme med forutsigelser om ytelsen.

 

Tvilsomt at et 770 klarer 100 fps i BF3 på Ultra også, overklokket eller ikke.

 

Det er vell ikke noe vanskelig og overclocke 770'en ?

 

får håpe den tar bf4 også :p

770 er ikke vanskelig å overklokke nei.

 

Jeg kan garantere deg at det vil takle BF4, men jeg vil ikke komme med latterlige løfter om X innstillinger med Y fps som enkelte her gjør.

Lenke til kommentar

Mitt 7970 kommer til å takle BF5 på Ultra med 40 fps, helt sikkert. Bare fordi vi har ingen anelse om når det kommer eller hvilke grafiske forbedringer Ultra bringer med seg betyr ikke det at vi ikke kan komme med forutsigelser om ytelsen.

 

Tvilsomt at et 770 klarer 100 fps i BF3 på Ultra også, overklokket eller ikke.

 

770 er ikke vanskelig å overklokke nei.

 

Jeg kan garantere deg at det vil takle BF4, men jeg vil ikke komme med latterlige løfter om X innstillinger med Y fps som enkelte her gjør.

http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GTX_770/29.html

 

Det fant jeg ved et raskt google søk, der overklokker de kortet og får 103 fps i battlefield 3.

 

Når jeg skriver at det kommer til å takle bf4 på ultra over 60 fps, så er det selvsagt ikke 100 % sikkert, men det er min mening, mtp alt av info sluppet om hvilke forbedringer som kommer i bf4 kontra bf3. Og at det vil skille 40 fps på bf3 og bf4 på samme innstillinger, er etter min mening en større forskjell enn hva jeg faktisk tror blir reelt.

Derfor sa jeg 60fps for å være på sikre siden. Om det stemmer eller ei finner vi ikke ut av før bf4 blir sluppet, men jeg må da kunne ta et "informed guess".

At du drar frem bf5 med ironi gir ingen mening. Det er trossalt sluppet en hau av info om når bf4 kommer ut, men også om hvilke krav som settes til hardware.

Lenke til kommentar

http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GTX_770/29.html

 

Det fant jeg ved et raskt google søk, der overklokker de kortet og får 103 fps i battlefield 3.

 

Når jeg skriver at det kommer til å takle bf4 på ultra over 60 fps, så er det selvsagt ikke 100 % sikkert, men det er min mening, mtp alt av info sluppet om hvilke forbedringer som kommer i bf4 kontra bf3. Og at det vil skille 40 fps på bf3 og bf4 på samme innstillinger, er etter min mening en større forskjell enn hva jeg faktisk tror blir reelt.

Derfor sa jeg 60fps for å være på sikre siden. Om det stemmer eller ei finner vi ikke ut av før bf4 blir sluppet, men jeg må da kunne ta et "informed guess".

At du drar frem bf5 med ironi gir ingen mening. Det er trossalt sluppet en hau av info om når bf4 kommer ut, men også om hvilke krav som settes til hardware.

103 fps i singleplayer, hva med multiplayer som kan bli opp til dobbelt så tungt?

 

Demoen vist for et halvt år siden kjørte i stort sett 60 fps på to 7990 med en oppløsning på ca 3200x2000, det er nesten 3 ganger større opplsøning enn 1080p

Det er rimelig å anta at MSAA ikke var kjørende, 4xMSAA i BF3 koster 680/770 ca 30% ytelse og det er rimelig å anta at Ultra i BF4 vil involvere 4xMSAA som i BF3.

I BF4s alpha-test klarte GTX 770 43 fps (32min) med maksimale grafikkinnstillinger og 4x MSAA kjørende i 1920x1080.

 

Er det rimelig å anta at BF4 vil få noen optimaliseringer før release? Ja, dette skjedde med BF3.

Er det rimelig å anta at BF4 vil få tyngre maksimale grafikkinnstillinger før release? Ja, dette skjedde med BF3.

Er det rimelig å anta at BF4 ikke kan kjøres på Ultra med et av dagens skjermkort? Ja, dette skjedde med BF3.

Er det noe som tyder på at GTX 770 vil kunne klare 60 fps i BF4 på Ultra? Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi bagateller er smertefullt viktig, og jeg syns det er teit å bruke måleenheter framfor en egenskap.

Jeg er enig i at det er feil å skrive det, men det er da grenser på hva man skal pirke på? Alle skjønner hva han mener, og "skrivefeil" florerer det av overalt.

 

Det kommer an på hvor kresen man er på innstillingene og hvor nye spill man ønsker å spille, 90 fps i BF3 bør gå helt fint om man går ned til High.

Husk også på at en rask skjerm (særlig en som er Lightboost-kapabel) vil gi betydelig bedre motion clarity.

Glemte å skrive høye innstillinger, beklager det. Skal være fikset nå.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...