Gå til innhold

Gaming pc til 10-12 k ( helst stille så mulig )


Anbefalte innlegg

103 fps i singleplayer, hva med multiplayer som kan bli opp til dobbelt så tungt?

 

Demoen vist for et halvt år siden kjørte i stort sett 60 fps på to 7990 med en oppløsning på ca 3200x2000, det er nesten 3 ganger større opplsøning enn 1080p

Det er rimelig å anta at MSAA ikke var kjørende, 4xMSAA i BF3 koster 680/770 ca 30% ytelse og det er rimelig å anta at Ultra i BF4 vil involvere 4xMSAA som i BF3.

I BF4s alpha-test klarte GTX 770 43 fps (32min) med maksimale grafikkinnstillinger og 4x MSAA kjørende i 1920x1080.

 

Er det rimelig å anta at BF4 vil få noen optimaliseringer før release? Ja, dette skjedde med BF3.

Er det rimelig å anta at BF4 vil få tyngre maksimale grafikkinnstillinger før release? Ja, dette skjedde med BF3.

Er det rimelig å anta at BF4 ikke kan kjøres på Ultra med et av dagens skjermkort? Ja, dette skjedde med BF3.

Er det noe som tyder på at GTX 770 vil kunne klare 60 fps i BF4 på Ultra? Nei.

 

Singleplayer? Hvem sier testen var singelplayer??

 

Jeg antar at optimaliseringen vil være vesentlig bedre til release, i tillegg vil nok ikke maks grafikkinnstillinger være enormt mye bedre enn i alpha(for det meste texture og lignende, som ikke krever like mye kraft som MSAA osv.)

"Er det rimelig å anta at Bf4 ikke kan kjøres på Ultra med et av dagens skjermkort? Ja, dette skjedde med Bf4." .... Ehm, hvor var du? Kunne da fint kjøre bf3 på ultra med et av skjermkortene fra sommeren 2011..

 

Så etter din egen info syns jeg det er helt rimelig å kunne tro at Bf4 vil kunne kjøres med 60fps på maks innstillinger.

Endret av Mr.Niceboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Singleplayer? Hvem sier testen var singelplayer??

 

Jeg antar at optimaliseringen vil være vesentlig bedre til release, i tillegg vil nok ikke maks grafikkinnstillinger være enormt mye bedre enn i alpha(for det meste texture og lignende, som ikke krever like mye kraft som MSAA osv.)

"Er det rimelig å anta at Bf4 ikke kan kjøres på Ultra med et av dagens skjermkort? Ja, dette skjedde med Bf4." .... Ehm, hvor var du? Kunne da fint kjøre bf3 på ultra med et av skjermkortene fra sommeren 2011..

 

Så etter din egen info syns jeg det er helt rimelig å kunne tro at Bf4 vil kunne kjøres med 60fps på maks innstillinger.

Techpowerup (og alle andre sider) tester alltid BF3 i Single player, mener å huske det er andre oppdrag i singleplayer campaign de bruker.

 

Maksimale grafikkinnstillinger vil nok se en god del bedre ut enn BF4 alpha, men jo flere detaljer man legger inn i bildet, jo lavere framerate ender man opp med.

BF3 kunne ikke kjøres på maksimal grafikk i 1920x1080 med et 580 ved release, med mindre man mente 35 fps var spillbart da.

Lenke til kommentar

Techpowerup (og alle andre sider) tester alltid BF3 i Single player, mener å huske det er andre oppdrag i singleplayer campaign de bruker.

 

Maksimale grafikkinnstillinger vil nok se en god del bedre ut enn BF4 alpha, men jo flere detaljer man legger inn i bildet, jo lavere framerate ender man opp med.

BF3 kunne ikke kjøres på maksimal grafikk i 1920x1080 med et 580 ved release, med mindre man mente 35 fps var spillbart da.

Det er helt riktig at det vil "se" bedre ut ved release men at det vil "kreve" enormt mye mer er feil, litt mer, men ikke mye.

 

Jeg hadde GTX 580 overklokket når jeg spilte bf3, spilte som regel på high settings med et snitt på rundt 70-80 fps. Med ultra innstillinger snittet jeg på ca. 50fps, noe jeg mener er veldig spillbart. Så hvordan du kom frem til 35fps aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Mye fint lesestoff her, så vist jeg skal ha en mer bedre pc som klarer ultra på bf3-4 så er det gtx 780 som er tingen ? evt. hvordan ?

Tenk 2x overklokkede 780 Classified Hydro Copper med tilhørende vannkjøling og i7-3930k.

 

Det er helt riktig at det vil "se" bedre ut ved release men at det vil "kreve" enormt mye mer er feil, litt mer, men ikke mye.

 

Jeg hadde GTX 580 overklokket når jeg spilte bf3, spilte som regel på high settings med et snitt på rundt 70-80 fps. Med ultra innstillinger snittet jeg på ca. 50fps, noe jeg mener er veldig spillbart. Så hvordan du kom frem til 35fps aner jeg ikke.

Men hvis spillet vil kreve mer ved release vil det jo kjøre lavere enn 40 fps average og falle under 30 fps når det blir heftig.

Snitt 50 fps er rimelig irrellevant om framerate faller ned mot 35 fps når det blir heftig, det er jo faktisk når det er heftig at du trenger høy framerate for å sikte nøyaktig.

Lenke til kommentar

tror jeg går for 770'en :p så lenge pcn klarer bf4 i mid/(high) og bf4 ultra/high så er jeg fornøyd..
jeg tror jeg blir fornøyd uansett for det mye forandringer iforhold til denne dritt pcn jeg har nå:
512 mb skjermkort, 2 gb ram, cm storm sniper kabinett ( som er så og si ødelagt etter RAGE pga fett data )
usikker på cpu, psu 550 W/550A og ingen SSD.

Så jeg tror dette vil jeg blir superfornøyd med uansett..men DEN skjermen så må jo alt bare gå bra :)
http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1272772&su=0DA9DE42-695A-4FDF-9980-76A10170C648

Lenke til kommentar

Når vi nu snakka om skjermkort:

Er dette bedre enn lightning ?
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782150

 

Eller er det sånn at uansett hvilken 770 du kjøper.. så har di så og si samme ytelse uansett ?

Etter litt mer surfing ble jeg usikker på hovedkortet jeg har valgt:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782065

 

Noen andre hovedkort du ville valgt for mer for pengene elns ? Der kanskje bios'en er bedre, jeg vet lite om dette :p

Lenke til kommentar

windows 8 ? jaha.. windows 8 yter ikke like mye som windows 7 har jeg hørt pga win 8 har noen prossesore som ikke går ant og avslutte elns..

 

usikker om jeg skal ha sli i framtiden, men ja tror det..

Det er nok bare tull, har du kilder på det? Såvidt jeg opplever er windows 8 raskere og mer optimatisert. Kjørt classic 8 eller lignende og disable metro så har du essensiellt windows 7, bare med endel forbedringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...