Gå til innhold

Xbox One fungerer uten Kinect (XOne)


Anbefalte innlegg

"Ifølge Xbox-topp Marc Whitten vil konsollen nå fungere uten at Kinect er av."Jaha? Jeg har vært størst fan av 360 denne generasjonen, men ble helt sikker på at jeg ikke skulle ha 1 når de krevde "always kinect". Nå som de har fjernet dette så kan det jo tenkes at jeg kjøper den alikevel, det eneste jeg ser på som negativt nå, som jeg fant ut for kort tid siden, er frekkheten ved å ta betalt for gullmedlemskap for at du skal kunne bruke nettflix og surfe på boxen. Det er jo innhold som MS ikke betaler for å tilby, og dermed bør de ikke ta seg betalt for å tilby det heller. Jeg kan forstå multiplayer, med servere og matchmaking og alle de spillene/demoene/filmene on demand som krever lagringsplass, men ikke tjenester som ikke koster de noe som helst... Snur de på det, garanterer jeg kjøp, fram til da er det heller et kanskje kjøp...

 

Ehhh.. De har jo hatt de samme reglene for Netflix på 360.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som Microsoft ikke er helt sikre på hva de skal gjøre. Ikke 100% betryggende for en potensiell kunde.

 

Dette er min hovedbekymring akkurat nå. Det er flott at MS lytter til kundene, men en slik reaktiv tilnærming til produktutviklingen viser at

1. MS vet ikke hva kunden vil ha, og

2. MS får ikke lagt en langsiktig visjon for sitt produkt når store endringer taes "på sparket".

 

Mange kunder og utviklere liker å vite MS' visjon og planer for Xbone, for å forstå hva framtiden vil bringe i form av muligheter for platformen. Dette er umulig for oss å vite, når ikke en gang MS selv vet det.

Lenke til kommentar
Ehhh.. De har jo hatt de samme reglene for Netflix på 360.

 

Er klar over det, men har ikke brukt xbox'en siden dette ble tilgjengelig, og fant faktisk ut av dette for noen dager siden. Ble ikke kjøpt noe gullmedlemskap for å gjøre det mulig på xboxen for å si det slik. Dette gjorde meg rett og slett forbannet. Så ja, trodde gullmedlemskapet bare var nødvendig for multiplayer, men fikk meg en overraskelse der kan man si... Microsoft har virkelig gjort ufattelig mange teite avgjørelser...

 

 

Lenke til kommentar

Håper dette blir den siste tingen de går tilbake på, slik at de ikke ødelegger en lovende konsoll ytterligere.

Måten de hadde klargjort for deling av spill var genial, og ble ødelagt av folk som ikke klarer å få maskinen på nett en gang i døgnet. Utrolig synd.

 

"Sharing Digital Games

Everyone in your home can share digital games with each other. Your Xbox One can become your virtual game library filled with digital games that different people in the home bought. Anyone can pick any digital game on your Xbox One, sign in with their own gamertag and play – even if the owner is not signed in. Like physical media, you can also play many digitally downloaded games without being online, although experiences will be best when connected to the internet and Xbox Live. Finally, when you purchase a digital game, you can start playing even before the entire game downloads.

Because your digital games go with you, you can also use and share digital games when you sign in to another console. And, if you happen to buy a digital game when you are signed in on your friend’s console, your game will also be available on your Home Xbox One console for anyone to use.

Sharing digital games is a great feature of Xbox One, and we’re also making it possible for Xbox Live Gold members to share some of the best benefits of Gold"

 

Synes ikke dette er så galt da. :D

 

Kilden, og mer om deling her: http://majornelson.com/2013/08/09/xbox-one-sharing-digital-games-and-gold/

Deling av Xbox gold fordelene virker bra, blant annet dette:

"At Home with Xbox One

If you’re an Xbox Live Gold member, an unlimited number of people can enjoy many benefits of Xbox Live Gold while they are using your Home Xbox One console. Friends and family will simply create their own account and gamertag and be able to enjoy Xbox Live online multiplayer gaming and access to entertainment apps.

Friends coming over to play? No problem. They can log in with their own gamertag and play online multiplayer. Even if you sign off, your friends and family can enjoy multiplayer gaming while they are playing on your Home Xbox One console.

At a Friend’s House with Xbox One

On Xbox One if you are an Xbox Live Gold member, you will be able to go to a friend’s house and play co-op multiplayer– even if your friend is not a Gold subscriber. Once you log in with your Xbox Live Gold account, everyone using that console can access multiplayer and entertainment apps for as long as you are logged in".

 

(pluss en haug mer jeg ikke quoter på linken over)

Jeg synes onlinefunksjonene blir bra :)

Lenke til kommentar

De eneste elementene jeg ser for meg kinnect blir bra til, er fitness-greier,og skanning av ansiktet ditt osv for en avatar i et spill.

 

Alle former for body-motion controlls vil bare bli teit, upraktisk og ikke optimalt i bortimot en hver situasjon man kan ha i et spill. Stemme bruk har jeg prøvd både på konsoll og pc. Det tar lengre tid å si flere tall/ord enn å bare trykke på en knapp.

Lenke til kommentar

Er nok forhandssalget som styrer MS sine beslutninger. Sånn sett har jo folket stemt med visa-kortet og MS har innsett behovet for å fjerne det negative.

 

Det som gjenstår nå er at MS tilbyr XO utan Kinect for dei som bare ynskje å kjøpe konsollen. Så kan di som ynskje XO i bundle med Kinect gå for den versjonen.

 

Står att litt med den betalingsveggen Live Gold viser seg å være, men MS har snart greidd å dytte XO heilt bort til startstreken. Det lover godt.

Lenke til kommentar

hahahaha, dette blir bare mer og mer tragikomisk. Det finnes ikke måter på hvor ille Micro$oft har dritti på leggen her. Tviler ikke på at det er blitt oppsigelser i kjølvannet av den katastrofale avdukingen av Xbone. Skal selv ha en PS4 og det var allerede bestemt FØR begge maskinene ble avduket. Er fortsatt fornøyd med valget mitt, i mellomtiden kan Micro$oft fortsette oppryddingsjobben de selv har stelt istand :p

Lenke til kommentar

Etter de avslørte detaljene rundt xone fra noen måneder siden, å gamere begynte å slenge kritikk anngående alle restriksjonene, så gikk ms ut med følgende ikke kunne fjernes fra deres konsoll:

Always online, kinekt always connected, og att spill skulle ha drm....

 

Nå som de har snudd 180 på så å si alt, har vi som gamere noen garanti for at disse restriksjonene ikke blir tilbakeført under senere oppdateringer..??

Lenke til kommentar

Jaja, så kan gutta med tinnfolie-hatt også være fornøyde. Så lenge de fortsetter å bundle med en Kinect 2-sensor med hver Xbox One slik at utviklere legger mye krefter i å utvikle bra software til den så er jeg fornøyd.

 

Hvilken "bra software"? Som John Carmack sa i Quakecon, han pleide å mobbe Apple mus fordi den hadde kun en knapp, men her kommer Kinect, som er en upresis "zero button mouse". Beklager om jeg ikke er overbevist om at Kinect er noe mer enn en ubrukelig gimmick for gamere.

Lenke til kommentar

Etter de avslørte detaljene rundt xone fra noen måneder siden, å gamere begynte å slenge kritikk anngående alle restriksjonene, så gikk ms ut med følgende ikke kunne fjernes fra deres konsoll:

Always online, kinekt always connected, og att spill skulle ha drm....

 

Nå som de har snudd 180 på så å si alt, har vi som gamere noen garanti for at disse restriksjonene ikke blir tilbakeført under senere oppdateringer..??

 

Marc Whitten og Phil Spencer har besvart dette spørsmålet på Twitter. Restriksjonene vil ikke bli tilbakeført på fysiske spill. Det holder for min del.

 

Digitale spill vil fungere som før. En langvarig leietjeneste.

Lenke til kommentar

Du spøker om tinnfoliehatt men nå er det nå engang avdekket en systematisk og vidstrakt datainnsamling som flere av de største selskapene (inkludert MS) bidrar til. Så en viss bekymring er vel berettighet?

Jeg har ingen tro på at noen har noe ønske om å se meg sitte i sofaen. MS skulle streame live film fra 70 millioner brukere? Okeeei...

 

Finnes det noen som egentlig like å bruke Kinect? Eller like de bare ideen? Motion gaming følte jeg var over i 2007.

Klart det finnes, Dance Central 1 og 2 solgte i millioner av eksemplarer, Kinect-sensoren solgte MS over 20 milloner av, og jeg selv har hatt mange morsomme fors/fester med teamplay i Kinect Sports f.eks.

 

 

Håper dette blir den siste tingen de går tilbake på, slik at de ikke ødelegger en lovende konsoll ytterligere.

Måten de hadde klargjort for deling av spill var genial, og ble ødelagt av folk som ikke klarer å få maskinen på nett en gang i døgnet. Utrolig synd.

+911

 

 

Det var vel mer en prinsippsak enn et faktisk praktisk problem. Og prinsippet er at man ikke uten videre er komfortabel med å gi vekk all kontroll av et stykke hardware til 4000 kr til et selskap som når som helst kan beslutte at den skal "skrus av". La oss si om 10 års tid.

 

Men takk og pris for at det nå er historie.

Men du gir gledelig Steam den kontrollen?

 

 

Endelig noen med hjerne: http://www.hardware....ntrollen/136300

Kontrolleren er standard USB så ja den funker fint om du plugger den i PCen. Du vet at du kan bruke trådløse Xbox 360-stikker til PC også, ja? MS lager en dongle for PCen.

 

 

Marc Whitten og Phil Spencer har besvart dette spørsmålet på Twitter. Restriksjonene vil ikke bli tilbakeført på fysiske spill. Det holder for min del.

 

Digitale spill vil fungere som før. En langvarig leietjeneste.

Langvarig leietjeneste synes folk er fint på Steam, eller på spillene som Sony "gir bort" til PS+-kunder.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Hvilken "bra software"? Som John Carmack sa i Quakecon, han pleide å mobbe Apple mus fordi den hadde kun en knapp, men her kommer Kinect, som er en upresis "zero button mouse". Beklager om jeg ikke er overbevist om at Kinect er noe mer enn en ubrukelig gimmick for gamere.

Hva vet du om optikken i Kinect? Hvordan kan du si at den er upresis? Jeg har hørt den rake motsetning, den er så presis at delay er ikke eksisterende, at den er så nøyaktig at den leser på leppene dine, og 5 andre samtidig.

Endret av Dan-Levi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...