Gå til innhold

Forhåndsbestilling av Playstation 4


Jbrovoll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, mente selvsagt XBone og PS4 :)

 

Men 360 og PS3 er jo stort sett samme greia det også, i praksis.

 

Til en viss grad ja, ihvertfall hvis du bare fokuserer på mengden RAM og hvilken type GPU de har. Den store forskjellen er mer subtil, og mye vanskeligere å forstå for folk flest da den beveger seg inn på et temmelig teknisk område. Det dreier seg om forskjellen mellom PS4s "unified memory" og Xbox Ones 32 MB med eSRAM. Grunnen til at vi nå ser så mange spill som kommer ut i 720p på Xbox One og høyere oppløsning på PS4 er nettopp denne forskjellen. Microsoft har forsøkt å fremstille denne som ubetydelig, men enhver programmerer som har jobbet med 3D-motorer vet at en cache på 32 MB vil være et helvete å forholde seg til, og vil være en flaskehals gjennom hele denne generasjonen.

 

I tillegg kommer altså ytelsesforskjellen mellom GPuene i de to maskinene, men dette gjør ikke like stor forskjell som valget av løsning for minne på tross av at PS4 ligger en plass mellom 30 og 45% høyere (tror jeg. Er ikke helt oppdatert på de siste tallene) i teoretisk GPU-ytelse.

 

Edit: Sorry, var ikke meningen å gjøre dette til en diskusjon om Xbox One vs PS4. Det fins bedre tråder for det. Nothing to see here, move along!

Endret av TiLT42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjære kunde,

Takk for at du har forhåndsbestilt Playstation 4. Konsolen er dessverre fullboket og vi kan dessverre ikke levere din konsol før tidligest i Desember måned.

For øyeblikket har vi dessverre ingen informasjon om hvilken dato. Vi kontakter deg igjen så fort vi har mottatt mer informasjon fra vår leverandør. Vennligst kontakt oss hvis du ønsker å avbestille din ordre og gi opp din plass i køen.

 

 

Great!!!

Lenke til kommentar

Sinnsykt irriterende at jeg ikke forhåndsbestilte for lenge siden. Har hele tiden vært klart bestemt på å få konsollen dag 1, men tenkte aldri så langt av en eller annen grunn. Ganske oppgitt over meg selv :p

 

Edit: mulig et longshot, men om noen har en forhåndsbestilling de brått fant ut de ikke har bruk for tar jeg gjerne over denne mot litt ekstra $$$ :w00t:

Endret av CH3Z
Lenke til kommentar

Sinnsykt irriterende at jeg ikke forhåndsbestilte for lenge siden. Har hele tiden vært klart bestemt på å få konsollen dag 1, men tenkte aldri så langt av en eller annen grunn. Ganske oppgitt over meg selv :p

 

Edit: mulig et longshot, men om noen har en forhåndsbestilling de brått fant ut de ikke har bruk for tar jeg gjerne over denne mot litt ekstra $$$ :w00t:

Er i samme båt jeg også CH3Z, hvis det er noen trøst.... Må ikke svartmale situasjonen her ennå. Fortsatt ingen her som kan si med 100% sikkerhet at den og den kjeden får så så mange konsoller...

 

Jeg må nok finne frem termosen/kaffen og en campingstol og pledd å sette meg utenfor min lokale elkjøp kl 07.00 den 29.november ser det ut til....

Lenke til kommentar

Er i samme båt jeg også CH3Z, hvis det er noen trøst.... Må ikke svartmale situasjonen her ennå. Fortsatt ingen her som kan si med 100% sikkerhet at den og den kjeden får så så mange konsoller...

 

Jeg må nok finne frem termosen/kaffen og en campingstol og pledd å sette meg utenfor min lokale elkjøp kl 07.00 den 29.november ser det ut til....

 

Mitt tips: Vær der en god stund før det. Seriøst. Dette baserer jeg på erfaring med køer på Elkjøp under Xbox 360-release og Wii-release. Og jeg synes det virker som om det faktisk er mer hype rundt PS4 enn det var for de den gangen. En ekstra time eller to i kø er liten pris for å spare seg ergrelsen over å være for sent ute.

Lenke til kommentar

Er i samme båt jeg også CH3Z, hvis det er noen trøst.... Må ikke svartmale situasjonen her ennå. Fortsatt ingen her som kan si med 100% sikkerhet at den og den kjeden får så så mange konsoller...

 

Jeg må nok finne frem termosen/kaffen og en campingstol og pledd å sette meg utenfor min lokale den 29.november ser det ut til....

Jeg kan si med sikkerhet hvor mange expert får til lansering ihvertfall. 550 totalt. 40+ butikker som får.

 

De aller minste butikkene får 5 konsoller.

 

Den aller største for 45

så for en del butikker 30

og enda flere butikker får 10 etc etc

 

Bare å se på foregående side.

 

Tror du må møte opp før 0700 skal du ha konsoll

 

 

Lenke til kommentar

Det her var jo helt feil tråd å poste det jeg gjorde...men har noe annet jeg kan poste.

 

Sjekket med Gamestop pr tlf ang dette med at prisen er gått opp selv om en har betalt for varen. Personen jeg snakket med sa at en må betale mer uansett, dette synes jeg høres helt feil ut så jeg har kontaktet Forbrukerrådet og venter på svar ifra dem rundt dette.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...