Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Elendig kort-tid hukommelse


Anbefalte innlegg

Jeg kan lese en side, eller ett avsnitt i en bok, og ikke huske en pøkk av det etterpå. Jeg kan gjøre noe, så lure på om jeg gjorde det flere ganger etterpå (feks på i minibank, og begynne å lete etter en minibank igjen 5minutter etterpå). Jeg kan få en klar beskjed, og glemme det med en gang. Hører jeg derimot noe som ikke blir sagt til meg, og som er "gøyere", kan jeg huske det i en stund. Har til tider problemer med å følge med, veldig lett distrahert. Fikk en beskjed av sensor under oppkjøring, sa "ok", og spurte 4sek etterpå hva han just hadde sagt (høyre/venstre greie). Bestod riktignok.

 

Har søkt etter dette, og finner svar om "ADD" osv. Har ikke lyst på det. Er tingene over sannsynlige symptomer på dette? Anonym poster: 78a3848c2c5eb84c211ab549fec4a440

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om noe interesserer meg, er iallefall sjansen for at jeg husker det mye mer. Er også "for" ofte i "min egen verden", kan mens jeg er på kino, bli mint på en ting i filmen, og først litt (vet ikke hvor lenge) etterpå lure på hva som nettopp skjedde i filmen.

 

Var en periode jeg var forkjølet som fy, og delvis mistet stemmen på grunn av det, men glemte det hele tiden, og sa ting som jeg normalt ville, enda alt som kom ut var ett lite pip eller noe.

 

Kan også åpne nettleseren for å skulle sjekke noe, og glemme helt hva det var når den er åpnet.

 

Mulig det er helt normalt, har bare merket mer til det i det siste. Hadde bilen på verksted, og lurte på hvor den var når jeg ble kjørt hjem, før jeg husket hvor den var noen sekunder senere.

 

Er 20 om det spiller noen rolle. Anonym poster: 78a3848c2c5eb84c211ab549fec4a440

Lenke til kommentar

Slapp av - dette trenger ikke bety at du har ADD eller noe annet.

Noen av tinga du nevner skjer med meg til tider, og jeg har hørt lignende fra folk jeg kjenner.

 

Det er gratis humor som du kan slenge rundt til venner uten å måtte finne på noe en gang, din heldiggris.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du må vel se på disse lystene dine - du sier at du har lett for å hoppe over på det som er "gøyest" i øyeblikket - så da gjenstår det bare å finne ut om dette som du synes er så gøy, egentlig er det og har det noen verdi. Hvis det har ønsket verdi, er det jo greit, men hvis ikke, bør du følge deg selv bedre opp hva angår fokusering på oppgaver som MÅ gjøres, selv om de ikke gir det gøye kicket i nuet

 

:)

Lenke til kommentar

Manglende evner i kortidshukommelsen kan tyde på noe langt mer alvorligere, som en hjerneskade, en svulst eller noe annet bakenforliggende.

 

Det naturlige spørsmålet en må stille seg selv i denne situasjonen er klart. Har du opplevd denne endringen av hukommelse nå nylig eller har det alltid vært sånn?

 

Synes det er viktig å få kartlagt før vi ev. begynner å utbrodere med symptomer og ev. løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...