Gå til innhold

inngrodd M$'er vil prøve linux...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du starter, med eleverte rettigheter, su for å få root-tilgang?

Grunnen til at su er tullete, er at det bare tillater at man holder åpen en terminal som root.

Bindestreken gjør at man ikke preserver environment, så man starter som om det var et helt nytt shell. Hva mener du med "tillater at man holder åpen en terminal som root"? Mente du "én"? Fordi det er feil.

Lenke til kommentar

#1: For det første blir den neppe "liggende og slenge". Man gjør det man skal, så logger man ut. Det gjør jeg med det vanlige shellet mitt og.

#2: Sudo har pw-cache, så samme problemstilling oppstår når det kommer til fremmede med fysisk tilgang.

#3: Hva er du redd for at skal skje?

#3 at noen installerer Justin Bieber Linux.

 

edit: egentlig er det vel mer prinsipielt enn noe annet.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Til info fungerer ALT fint...
Sliter litt med at jeg tidvis får "dummy output" på mini pc'en som er koblet på tv'n i stua.

Men det tror jeg også kan være HW og ikke linux sin skyld.

 

Har enda ikke funnet meg et decent spill, og dermed begynner abstinensen å melde seg nå når BF4 er på vei.... men får prøve å holde stand mot M$ og håpe at det ikke er lenge til Metro kommer ut på linux...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du har sikkert kommet langt i overgangen til linux allerede. Men jeg slenger meg seint på i diskusjonen.

 

Hovedproblemet er netflix. Det er per i dag ingen gode streamingtjenester for film. Dette skyldes at alle har valgt å bruke silverlight som plugin, og at linux ikke bruker denne MS standarden. Det har også vært et ønske blant streaming-aktørene å ikke gi støtte for linux. Det er mulig å få netflix til å fungere likevel, men det krever litt mer arbeid.

 

-------------

 

Prøv Netflix desktop.

Den finnes her:

http://www.compholio.com/netflix-desktop/

Lenke til kommentar

Om du er ny med Linux, og gjerne vil lære deg litt på veien, vil jeg anbefale deg å starte med Slackware Linux. Det gjorde jeg selv også, tilbake i 2005 når jeg hadde fått ny stasjonær PC i konfirmasjon, og lærte utrolig mye.

 

Etterhvert som årene har gått har jeg prøvd så og si alt som er, men etter jeg prøvde Gentoo Linux, har jeg holdt meg til det.

 

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...