Gå til innhold

inngrodd M$'er vil prøve linux...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke så veldig inne i FPS selv, men kanskje du finner noe interessant her. Jeg har i hvert fall hørt at den del av linux FPSene skal være ganske fine.

 

http://www.cahilig.net/2011/07/29/100-best-free-and-high-quality-linux-games

 

Tviler på at alt ligger i repository/Ubuntu Store. Du kan jo prøve å søke der. Ellers må du bygge fra source. I Ubuntu må du legge inn build-essentials for å gjøre dette.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg er ganske alene om det, men Serious Sam er et seriøst møkkaspill. Et spill fullstendig uten substans.

Alle X3 er vel til Linux også, men det spørs om du liker romskipsimulatorer.

Får håper linux-støtte tar seg opp. Noe som er relativt sannsynlig da Unity har fått full Linux-støtte nå og Unity er tross alt et relativt utbredt verktøy nå. Spesielt innen indiespill.

Lenke til kommentar

Jeg har maaange timer bak stikka i wingcommander.

Mener å huske at en av de var på 14stk 1, 44 fd.

 

Fantastiskt spill dengang.

Kanskje du er klar over at Chris Roberts jobber med et nytt romskipsspill. Det er foreløpig svært uklart om det kommer noen Linux klient ettersom CryEngine foreløpig ikke har noe Linux-støtte. Men dersom CryTek legger det inn, så hevdet de det var sannsynlig at også Star Citizen fikk en Linux-klient.

 

X3 ligner mest på Freelancer og til dels på Wing Commander: Privateer.

 

Hvis du derimot likte Wing Commander, kikk på Freespace Open. Skal være en Linux versjon tilgjengelig. Etter at Volition (eller hva de het) ble kjøpt opp, så friga de Descent: Freespace 2 som åpen kildekode da oppkjøperne ikke var spesielt interessert i romskipsimualtorer (er visstnok ikke noe marked for det).

Descent: Freespace var bortimot Wing Commander i ny drakt.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Kanskje jeg er ganske alene om det, men Serious Sam er et seriøst møkkaspill. Et spill fullstendig uten substans.

 

Jeg elsker Serious Sam, og Serious Sam 3 er fullt på høyden. Hvis du vil ha substans, så er vel nå hele Half Life 2 baletten ute på linux hos Steam.

Lenke til kommentar

Liten update til dere som har tredd støttende til.

Nå fungerer Java (netbank) Netflix, og det meste på alle PC'er.
tilogmed steam...

 

Eneste jeg lurer litt på er:
Under install, trykket jeg på 3'rd party, men kan ikke si mye av det jeg trudde lå under der virker.

 

FLAC funker ikke

Flash funker ikke.(anen hver utube film mangler plugin)

 

Tror mp3 skal funke.....(husker ikke da jeg stort sett har kjørt spotify og netradio i det siste)

 

Men alt i alt, har alt fungert greiere og lettere enn forventet... så atter en gang takk for bidrag fra "kjennere"

Endret av DeathByDigital
Lenke til kommentar

Kanskje du er klar over at Chris Roberts jobber med et nytt romskipsspill. Det er foreløpig svært uklart om det kommer noen Linux klient ettersom CryEngine foreløpig ikke har noe Linux-støtte. Men dersom CryTek legger det inn, så hevdet de det var sannsynlig at også Star Citizen fikk en Linux-klient.

 

X3 ligner mest på Freelancer og til dels på Wing Commander: Privateer.

 

Hvis du derimot likte Wing Commander, kikk på Freespace Open. Skal være en Linux versjon tilgjengelig. Etter at Volition (eller hva de het) ble kjøpt opp, så friga de Descent: Freespace 2 som åpen kildekode da oppkjøperne ikke var spesielt interessert i romskipsimualtorer (er visstnok ikke noe marked for det).

Descent: Freespace var bortimot Wing Commander i ny drakt.

Nå har jeg ikke prøvd dette, men hvordan fungerer god gammel analog joystick på linux?

Har en gammel sidewinder fra microsoft...

Må liksom ha stikke på slikt :p

Lenke til kommentar

Angående media-avspilling:

Alle formater trenger en installert codec for avspilling. For ubuntu ligger de fleste slike codecer i pakken ubuntu-restricted-extras. Jeg har ikke brukt denne pakken på en stund, men føler meg ganske sikker på at flac bør være med her. Denne kan installeres ved

$ sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras

 

Flash kan være litt trøblete. Men her er det også bare å passe på at riktig codec for streaming er installert. Om du bruker firefox, så skulle det være tilstrekkelig å ha installert flashplugin-nonfree. Om ikke du er idealist så vil jeg i mange tilfeller anbefale nonfree.

 

Angående joystick:

Har aldri testet med gamle joysticker, men det skal i utgangspunktet ikke være noe problem med å koble til. Det skader i hvert fall ikke å prøve. Kan jo bare nevne at en ps3-kontroller virker fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...